Çağımız insanlarının yaşadığı yoğun hayatta karşısına çıkan " Çok meşgulum " cümlesi gitgide ciddi bir psikolojik hastalık olarak karşımıza çıkmaya başlıyor.Bu durum ilk başta karşımıza ufak tefek unutkanlıklarla çıkıyor.
İskoç bilimadamları, genç yaşlarda baş gösteren bu tür unutkanlıkta mücadele için bir çalışma başlattı.
BBC'nin haberine göre "öznel bilişsel bozukluk" olarak adlandırılan bu durum, çoğunlukla iş ve ev hayatının sorunları ve yoğunluğundan kaynaklanıyor.
Ancak uzmanlar, unutkanlığın bu türünün, genellikle yaşlılarda ortaya çıkan Alzheimer gibi hastalıklarla karıştırılmaması gerektiğini dile getiriyor.
"Meşgul Yaşam Tarzı Sendromu"
Glasgow merkezli araştırmacılar, unutkanlığa yol açan bu durumu, "Meşgul Yaşam Tarzı Sendromu" olarak adlandırıyor.Genç yaşlardaki unutkanlık, kişinin bilgisayarların yanı sıra akıllı telefonlarla da tüm gün internetten bilgi bombardımanına tutulmasından ve televizyon izleme alışkanlıklarından kaynaklanıyor.
Artık 'Çok Meşgulüm' sendromu ile başa çıkma yöntemlerine değinmekte fayda var. Bu yöntemleri uzun vadeli çözümler olarak hayatımıza adım adım yerleştirmeliyiz. Meşgul Yaşam Sendromu'muz ile başa çıkalım ve bu yöntemleri hayatımıza kazandıralım. İşte başa çıkma yöntemlerimiz;
1- Her seferinde tek konuya çözüm bulmak; Aynı anda birden çok konuya çözüm bulmaya çalışmayın. Öncelik sıralarını belirleyip adım adım çözüme ulaşın. Bu yöntem Sizin çözümü üretmenizde daha aktif ve elverişli olmanızı sağlayacaktır.
2- Sosyal hayatınızdan zevk alın; Eğlenmek sizin de hakkınız, meşgul yaşam tarzınızdan adım adım uzaklaşarak sosyal hayatınızı eğlenceli kılın. Çevreniz ile iletişim halinde olun, sosyalleşmenizin benliğinize pozitif katkısını sağlayın. Yapmaktan zevk aldığınız aktivitelerinizi günlük, haftalık, aylık ya da yıllık yaşamınıza dağıtın ve uygulamaya geçin.
3- Zamanınıza değer verin; Unutmayalım ki yaşadığımız her anımız, zamanımız geri gelmeyecektir. Vaktinizi değerlendirecek bilinçli kararlar vererek, gereksiz meşguliyetten uzaklaşacaksınız. Bilmeliyiz ki kendimize ayırdığımız vakit, meşguliyetlerimize ayırdığımız vakitten daha değerlidir.
4- Uzun ve Kaliteli Yaşam; Kendimize uzun ve kaliteli yaşamı sağlamak için belirli prensipleri düzenli ve devamlı hale getirerek 'Meşgul Yaşam Sendromu'ndan uzaklaşabiliriz. Kaliteli yaşamı; yeterli ve dengeli beslenmek, düzenli ve bilinçli egzersiz yapmak ve en zoru da olsa stresimizi kontrol edebilmeyi sağlar. Yoğun bir tempo ya da stresli bir anın sonrasında veya o sırada açık havada birkaç dakika yürümek strese iyi gelecektir. Her şeyi yeni baştan düşünmek için iyi bir fırsat olacaktır.
5- Uyku; Kaliteli bir uyku sizin gün boyunca daha üretken olmanızı sağlar. Uyku eksikliği bilişsel işlevlerinizi aktif kullanmanızı engeller, baş dönmesi ve baş ağrısına sebep olur. Bağışıklık sisteminizi olumsuz etkiler. Bunlardan dolayı açık-net düşünmekte ve tam kapasite çalışmakta zorluk çekebilirsiniz.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
İNSAN PSİKOLOJİSİ
RandomBence psikolojinin amacı, insanların neyi, neden yaptığını açıklayabilmek, insanoğlunu daha yakından tanıyabilmektir. Başkalarını tanıyabilmek için önce kendimizi tanımak gerektiğine inanıyorum.Herkesin kendini daha iyi tanıması için bu kitabı hazır...