HEPİMİZ YALNIZIZ !

714 26 8
                                    

Yalnızlığın sebebi nedir?
Hemen her psikolojik yaşantıyı genetik faktörlere dayandırmaya çalışan araştırmalar olduğu gibi yalnızlığın genetik olduğunu iddia eden araştırma ve araştırmacılar da vardır. Boşanma ya da taşınma gibi fiziksel izolasyon durumsal bazı nedenler olabilir. Hayatımızda önemli ve anlamlı olan bir insanın kaybı ya da ölümü de bizi yalnızlık duygusuna sürükleyebilir. Yalnızlık aynı zamanda psikolojik bir bozukluk olan depresyonun da belirtisidir. Özgüveni düşük olan insanlar diğer insanların gözünde önemsiz olduklarını düşünürler. Bu da beraberinde izolasyon ve kronik yalnızlığı getirir.

Yalnızlığın sağlığımıza etkileri nelerdir?

Yalnızlığın fiziksel ve ruhsal sağlığın ikisine de geniş çaplı olumsuz etkileri vardır. Bunlardan bazıları;
Depresyon
İntihar
Kalp hastalıkları
Artmış stres
Öğrenme ve hafızada bozulmalar
Anti sosyal Davranışlar
Karar vermede güçlükler
Alkolizm ve madde kullanımı
Alzheimer hastalığında ilerleme
Beyin fonksiyonlarında zayıflama

Yalnızlıkla baş ederken dikkat edilmesi gereken etkenler nelerdir?

Yalnızlığın hayatınızda bazı şeyleri değiştirmenizin işareti olduğunun farkına varın.

Değişimi deneyin.

Yalnızlığın hayatınızı fiziksel ve ruhsal olarak olumsuz etkilediğini unutmayın.

Keyif alabileceğiniz bir aktivite bulun ya da bir gruba katılın. Bu yaklaşım size yeni dostlukların ya da nitelikli paylaşımların yolunu açar.

Sizinle aynı durum ya da değerdeki insanlarla iletişim kurmaya odaklanın.

En iyisini bekleyin ve isteyin.
Reddedilmeyi düşünmeyin, bu yolda kötü düşüncelere yer yok.

YALNIZLIKLA BAŞ EDERKEN YAPILMASI GEREKEN ŞEYLER OLARAK SIRALADIĞIM ŞEYLERİ YAPMAK İLK BAŞLARDA ZOR GELECEKTİR. ZOR GELECEĞİNE EMİNİM, BUNLARI YAPMAYA ÇALIŞTIKÇA İÇİNİZDE BİR BOŞLUK OLUŞACAKTIR. İŞTE YALNIZLIK VE DIŞLANMIŞLIK HİSSİYLE O ZAMAN SAVAŞINIZ BAŞLAMIŞ OLACAK. YAPMANIZ GEREKEN ŞEY ONA ESİR DÜŞMEMEK VE SAVAŞI KAZANACAĞINIZA İNANMAK OLACAKTIR. BİR SÜRE SONRA BAZI ŞEYLERE ALIŞMIŞ OLACAKSINIZ.
ÖNEMLİ OLAN DIŞLANMIŞLIĞI BİR KENARA İTİP YENİ YAŞAMINIZA ALIŞMAK OLACAKTIR.

İNSAN PSİKOLOJİSİHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin