Pigeband

686 18 0
                                    

(Zayns P.O.V.)

Det er ca. en halv time siden at koncerten sluttede. Drengene, Helene og jeg sidder i et mødelokale på skolen,  for at finde vinderne af konkurrencen.
"Hva' siger i drenge?" Spørger Helene.
"Jeg synes helt sikkert, at vi skal have Emily Wood med" skynder jeg mig at sige.
De andre drenge gør sig hurtigt enige og vi kigger hen på Helene, som har den endelige beslutning: "Det er iorden drenge! Hun synger godt."

Yes! tænker jeg for mig selv, men Liam får hurtigt revet mig ude af mine tanker: "Nu har vi én pige. Synes i så at vi skal have drenge med eller skal det være et rent pigeband?"
"Rent pigeband" er Niall hurtig til at svare "- det kan blive fedt, hvis hver af os" han kigger rundt "- får en pige til at synge hver vores stykker i sangene."
"Fed ide, Niall, men hvem skal Emily så synge for?" Spørger Louis.
"Hendes stemmeregister passer bedst med Harrys" bryder Helene ind.
"Jamen så er hun den nye mig!" Udbryder Harry og griner.
Vi andre griner med og går igang med at finde resten af bandet.

Næste dag
(Ashleys P.O.V.)

Det er idag 1D-drengene kommer og præsentere vinderne.
Jeg håber jeg vinder, men tror dsv. ikke at jeg har en chance.
Det tror jeg så til gengæld Emily har, men hun kan ikke komme, fordi hun er blevet syg.

Jeg kommer 2 minutter for sent, så alle er allerede samlet i Salen. Rektor stiller sig op for at fortælle noget om koncerten i går. Jeg hører enligt ikke særlig meget af det.

"I går holdte vi jo den store koncert og....bla....bla....blabla....bla....Lige om lidt kommer One Direction så personligt for at annoncere vinderne."

Det sidste hører jeg dog. Uroen der har været i Salen under Rektors tale, forsvinder med det samme, da drengene træder ind på scenen. Liam træder frem og begynder at fortælle lidt om, hvad de har tænkt sig:

"Drengene, Helene og mig snakkede sammen i går efter koncerten. Og sorry til jeg drenge, men vi blev enige om, at vi vil prøve at lave et pigeband, hvor nogle piger erstatter os drenge. Det vil altså sige, at vi har valgt 5 piger ud, som skal synge vores sange i stedet for os. Pigebandet kommer selvfølgelig til at opvarme for os, på vores næste Tour. One Direction har indgået en aftale med skolen, om at den tid vi vil være på Tourné, vil fungere som..." han tænker sig lidt om "- et slags praktikforløb, så derfor kan pigerne vende tilbage til skolen, når året er gået. Er der nogle der har mere at sig?" Liam kigger rundt på drengene, som ryster på hovedet "Godt. Så er det nu, vi vil fortælle jer hvem vinderne er."

Louis går hen og banker på mikrofonen. "Jeg har så fået æren af at fortælle hvem der skal være mig!" De fleste begynder at grine, fordi Louis siger det på en sjov måde. "Ooog vinderen er... Alison Moore!"En pige jeg ikke kender, går glad op på scenen og stiller sig ved siden af drengene. Hun får et stort bifald fra resten af Salen.

Zayn, Niall og Liams vindere er:
Zayn: Brooke Smith
Niall: Zoey Edwards
Liam: Lexie Jones

Harry træder frem "Så nu skal vi til min vinder. Pigen mig og drengene har valgt, er en virkelig sød pige, jeg mødte backstage før koncerten."

(Harrys P.O.V.)

"Og det er selvfølgelig...Emily Wood." Folk klapper, men Emily kommer ikke op på scenen?

"Kan vi få Emily her op tak?"

Emily kommer stadig ikke, men jeg ser en rødhåret pige mase sig igennem flokken med retning mod mig. Da hun står foran scenen, hopper jeg ned, så vi bedre kan tale sammen. Pigen rækker mig hånden og siger: " Hej Harry, jeg hedder Ashley Carter og er Emilys bedste veninde. Emily er dsv. blevet syg og kunne derfor ikke
komme i dag."

"Det er jeg ked af at høre." siger jeg. Ashley skal til at vende rundt for at gå, men jeg får en ide, så jeg griber fat i hendes arm:
"Ashley, vent! Har Emily Skype?"
"Ja, hun hedder EmilyW123. Hvorfor?" Jeg svarer hende ikke, men trækker hende bare med op på scenen, og hen til Rektor. Vi forklarer ham problemet, og får hurtigt lov at koble Ashleys Iphone til skolens storskærm. Hun ringer op og Emily tager den.

(Emilys P.O.V.)

Jeg ligger i min seng med 40 i feber, da Ashley pludseligt ringer på Skype. Lige inden jeg tager den,  når jeg lige at vende i mit hoved: Hvorfor ringer Ashley til mig nu? Hun er jo i skole? Det får jeg dog hurtigt svar på, for det er slet ikke Ashley der kommer frem på min skærm. Det er Harry, Harry Styles.

jeg må nok se lidt forvirret ud, for Harry begynder at grine da han siger "Hej Emily!"

Ashley kommer også frem på skærmen og jeg spørger "Hvad har i gang i???" Det er Ashley hurtig til at svare på: "Emily, du vandt konkurrencen!!!" "- og vi synes at du skal have et kæmpe bifald ligesom de andre vindere!" fortsætter Harry og vender kameraet om, så jeg kan se hele skolen stå og kigge på et eller andet. Og så slår det mig: "I har ikke sat mig på storskærmen, vel?" spørger jeg smilende.

"Jo, selvfølgelig har vi det! Alle skal da se dit smukke ansigt."

"Harry, jeg ligger i sengen med 40 i feber! Jeg har ikke engang børstet tænder endnu. Jeg er ikke smuk!" griner jeg.
"Du er altid smuk, Emily"

Vi afslutter opkaldet, da resten af skolen har klappet af mig, og de andre vindere.
Det er enligt først nu det går op for mig at jeg har vundet!
Det er så vildt! Et helt år på Tour med One Direction og med mit eget band som opvarmere for drengene!
Jeg kommer til at bo i store fede tourbusser og på 5-stjernede hoteller!
Det bliver et helt år fuld af oplevelser!
...men også et helt år uden Ashley og mine familie.

Take The Chance - One DirectionWhere stories live. Discover now