Et par timer senere
(Louis' P.O.V.)"Hvad skal vi gøre? Det står i alle blade og aviser nu. Bandet får jo mega dårlig omtale, pga. at det var Louis der startede"
"Jeg ved det ikke Liam. Vi må vel tage det som det kommer"
Jeg kan hører utydelige stemmer, men ikke se noget. Hvad er der sket?
"Er der egentlig nogen der har tjekket om Emily er okay? Det kan være at hun ved mere end det der står i avisen"
"Jeg skal nok tage derover" Zayns stemme fylder rummet, inden døren smækker efter ham.
Ligeså snart jeg hører ordet 'Emily' kan jeg åbne øjnene igen. Hvad er der sket med hende?
"Hvad er der sket med Emily? Jeg vil med!"
"Louis forhelved, du er vågen! Du skal ikke nogen steder. Kan du slet ikke huske hvad der skete?"
Jeg tænker efter, men det sidste jeg kan huske er at mig og drengene så film. Det kan da ikke være det, kan det?
"Vi så film?"
"Efter det?"
Forvirret kigger jeg på Harry, og ryster på hovedet.
"Orh forhelved Louis. Du bankede freaking Justin Bieber!"
"Hvorfor?"
"Han krammede Emily..."
Oh Fuck! Hvad fanden har jeg nu gjort? Nej, nej, nej, NEJ! Hvorfor Fuck tænkte jeg mig ikke om?
Pludselig kan jeg huske alt der skete: På min telefon så jeg et billede af Emily og Justin. Jeg blev sur og kørte ud for at finde dem. Da jeg så fandt dem stod de og krammede. Hurtigt rev jeg Justin Bieber væk og gav ham en knytnæve lige i hovedet, så løb Emily væk... derefter kan jeg ikke huske mere.
Først der går det op for mig at jeg er på et hospital.
Jeg kigger på drengene som allesammen sidder og ser opgivende på mig, da det slår mig: "hvad laver jeg her, hvis det var mig der bankede Justin?"
"Altså bagefter kom han til sig selv og knockoutede dig..."
Jeg nikker forstående til Niall, og retter blikket mod mon dyne. Stille kan jeg mærke tårerne presse sig på, så jeg vender hovedet mod madrassen. Drengene behøves ikke at se at jeg græder.
"Louis? Hvor stærke følelser har du for Emily?"
"Hvorfor? Det hele er jo ligemeget nu!"
"Nej! Hvis du virkelig elsker hende, skal du ikke give op. Gør du det eller er hun bare et lille crush?" Jeg vender mig om for at kigge Liam i øjnene.
"Jeg fucking elsker hende og det var slet ikke meningen med det her! De skulle jo ligesom bare være vores opvarmningsband, og se så nu! Men det er ligemeget, det hele er alligevel ødelagt!" Og ja, jeg ved at 'elsker' er et stort ord, men det gør jeg virkelig. Jeg elsker Emily!(Emilys P.O.V.)
Mit fjernsyn kører, men jeg stirrer bare tomt på det. Jeg selv sidder i sofaen med tæppe på, da det banker på døren. Inden jeg åbner tørrer jeg lige mine tårerfyldte øjne.
"Zayn? Hvad laver du her?"
"Jeg vil bare se hvordan du har det og så lige snakke med dig. Må jeg komme ind?"
"Øhh, ja selvfølgelig!"
Jeg flytter mig fra døråbningen, så han kan komme ind. Da han har fået sine sko af, går jeg forrest ind mod sofaen med Zayn bagefter.
"Du ville snakke med mig?"
"Jaah, jeg vil egentlig bare høre om du kan forklare mig hvad der skete tidligere idag?"
Jeg kan se på ham at han er nervøs for min reaktion. Faktisk får jeg også en lille klump i halsen da han nævner det.
"Jo altså-
jeg var rigtig ked af det efter alt det der er sket, så jeg havde brug for nogle at snakke og eftersom mine veninder alle har vendt mig ryggen, blev det Justin. Vi aftalte at mødes på starbucks og så da der kom paparazzier gik vi ud og shoppede. Vi gik rundt og hyggede os i et stykke tid uden at blive genkendt. Jeg havde helt glemt at være ked af det, men så på et tidspunkt kom der nogle fans hen til mig, og sagde at jeg var en luder og at Louis er alt for god til mig. Det var egentlig ikke det de sagde, men det at jeg kom i tanke om det hele igen, der gjorde mig ked af det. Justin krammede mig, men blev lige pludselig hevet væk af en rasende Louis. Først begyndte han at råbe alt muligt med at jeg er hans pige og sådan noget, og så bagefter slog han Justin. De slåssede, Louis vandt og gik så over for at kramme mig, men jeg skubbede ham væk. Han var jo syg i hovedet. Inden han kunne nå at gøre mere løb jeg væk
-mere ved jeg ikke"
Zayn ligner en der lige skal synke det hele, men et spørgsmål fra mig presser sig på: "hvorfor spurgte du ikke bare Louis om det?"
"Louis ligger helt smadderet - både inden i og udenpå - og bevistløs på hospitalet"
"HVAD!? Hvad er der sket?"
"Efter du løb væk, kom Justin på benene igen og så... jaeh"
"Forhelved!" Opgivende glor jeg ned på gulvet. Det trænger faktisk til at blive støvsuget...
Vi sidder i stilhed lidt, inden Zayn vælger at bryde den: "Du ved godt at han er virkelig ked af det ikk'?"
Jeg kigger på ham, imens jeg tænker over et svar.
"Zayn... jeg... jeg er ligeglad med ham!"
Sætningen gør ondt at få over læberne, men noget er jeg nødt til at gøre, for at opretholde min facade. Hvis Zayn finder ud af hvordan jeg virkelig har det, ryger det med garanti videre til drengene. Ikke fordi at jeg ikke stoler på ham eller noget, men de drenge fortæller hinanden alt. ALT! De er jo bedste venner, for god sake.
"Emily, både du og jeg ved jo godt at det ikke passer..."
"Jo... jo det gør det altså!"
Han ryster stille på hovedet, imens det ligner at han er ved at samle mod til noget. Hvad?
"Emily?- jeg nikker stille og retter mine øjne mod hans "-hvad føler du for Louis?"
En klump sætter sig i min hals. Skal jeg fortælle det og hvis ikke hvad skal jeg så sige?
"Øhh je-"
"Sandheden tak. Jeg vil gerne hjælpe jer. I har fortjent hinanden"
Okay, busted!
"Jeg ved det ikke! Jeg var vel forelsket, men jeg ved ikke efter alt hvad der er sket"
Zayn nikker forstående, mens han kigger mig i øjnene.
"Vi har iøvrigt også et andet problem, historien er på forsiden af samtlige sladderblade og aviser"
"Hvad gør vi?"
Han trækker på skuldrene og vi sidder lidt i stilhed, inden han får et beslutsomt blik i øjnene.
Roligt bevæger han hans hoved tættere på mit, inden vores pander ligger mod hinanden.
"Lad vær med at tænke mere over ham lige nu..."
Vores læber mødes i et blidt kys. Zayn kysser godt, men de sommerfugle der plejer at være i min mave, flyver ikke længere. Kysset bliver udviklet til et snav, inden han lægger mig ned i sofaen. Først der bliver jeg bevidst om hvad jeg laver og afbryder.
"Undskyld Zayn, men jeg kan bare ikke det her..."
Det kunne da have været rigtig flot, hvis jeg havde gjort det samme som Louis, ja måske gået videre end hvad han gjorde.
"Nej Em, det mig der undskylder. Jeg skulle ikke have kysset dig, det er bare... nej, jeg må til at komme hjem nu!" Hurtigt er han ude af døren, men hvad var det han ikke sagde...?(Zayns P.O.V.)
Oh Fuck, hvad fanden har jeg gang i?Hvorfor tænkte jeg mig ikke om?
Jeg styrter hjem mod min lejlighed, da jeg får et opkald fra Liam."Hey mate, kommer du på hospitalet bagefter? Louis er vågnet."
"Fandme nej om jeg gør! Jeg skal bare hjem!"
"Hey, Hey, hey rolig nu. Hvad er der sket?""Ikk' noget! Pas du bare Louis op i hoved og røv!"
"Hvor er du?"
"Snart hjemme..."
"Jeg kommer!"
Og så er den samtale slut! Nu skal jeg bare finde ud af hvad jeg skal fortælle ham, når han dukker op...
Idet samme kører jeg ind på P-pladsen ved min lejlighed. Hurtigt er jeg oppe på min etage, og får låst mig ind. Det jeg egentlig ville gør var at smide mig på sofaen, for at tænke det hele igennem, men det når jeg ikke før det har banket på døren. Liam.
"Kommm iiind"
Jeg kan høre at han tager overtøjet af ude i gangen, før jeg hører de velkendte skridt på gulvet.
"Zayn, hva' sker der?" Jeg får et forvirret blik.
"Det ikk' noget Liam"
"Lad nu vær! Jeg kan jo se at der er noget. Sig det!"
Okay, jeg slipper vist ikke uden om...
"Du kan godt huske at jeg har fortalt dig, at jeg synes Emily er ret sød ikk'?"
Han sætter sig nikkende ned i sofaen, ved siden af mig.
"Og?"
"Jegkyssedehende" får jeg hurtigt sagt.
"Du hvad? Jeg kan ikke forstå hvad du siger, når du snakker så hurtigt"
Suk!
"Jeg kyssede hende!"
Liam ser chokkeret på mig, inden han spørger: "Så du kan li' li' hende?"
Et stille nik fra mig, får ham til at kigge ned i gulvet.
"Hvad skal jeg gøre?"
"Fortælle hende og Louis det"
Hvad Fuck sker der i hans hoved!?
"Tror du ligesom selv det er smart?"
"Faktisk så ja. Louis SKAL vide det og det kan være at du har en chance ved Emily"
"Går du bag om ryggen på Louis!?"
Det havde jeg godt nok ikke troet om Liam. Han plejer altid at være så... så... så retfærdig.
"Nej ikk' rigtig. Jeg mener bare at han ikke behandler hende helt ordenligt, og at du fortjener en chance også. Den kunne du jo få, efter alt der er sket?"
Han klapper mig på skulderen, går mod døren og forlader mig helt mundlam. Har jeg virkelig en chance?(Emilys P.O.V.)
Zayn kyssede mig! Han freaking kyssede mig! Hvorfor? Vi snavede, han væltede mig bagover. Hvis jeg ikke havde stoppet ham, ville han mere. Nu er jeg jo faktisk ikke særlig meget bedre end Louis. Kun lidt! Han gik længere end jeg gjorde og han slåssede også med Justin. Ham skal jeg iøvrigt også have en snak med!
Der er også det med de aviser. Hvad er det for noget?
Jeg finder min MacBook frem og googler 'Justin Bieber og Louis Tomlinson'
Og ganske rigtigt er min skærm fyldt med overskrifter, der omhandler slåskampen:
'Rasende Bieber blackouter Louis Tomlinson'
'2 drenge, én pige'
'Duel om Emily Wood'
'1D vs. Bieber'Jeg klikker hurtigt på den første og begynder at læse.
Rasende Bieber Blackouter Louis Tomlinson
Midt på Oxfordstreet kom de to sangstjerner i duel om pigen, Emily Wood
Af: asmikkelsenTidligere idag blev Justin Bieber set sammen med Emily Wood, på starbucks nær Oxfordstreet.
Den 19 årige sangerinde, har noget kørende med One Directions Louis Tomlinson. Noget tyder dog på at det ikke går så godt, da Emily blev set fælde en tårer på caféen. Senere blev de spottet på selve Oxfordstreet, hvor vi går ud fra at de var på julegaveshopping. De blev dog hurtigt hurtigt genkendt af fans, hvilket nok har en hel del at gøre med den forklædning Justin havde iført sig. Han havde nemlig valgt at tage et falsk skæg og en paryk på, men Justin: vi ved det var dig!
Emily begyndte kort tid efter at græde igen, så Justin krammede hende. Idet samme kom Louis Tomlinson og rev dem væk fra hinanden. Det resulterede så i en sir Emily, der såret gik sin vej og en slåskamp der endte med at Louis blev knockoutet.
Vi følger sagen tæt her fra!Omg! Nu jan jeg sgu godt se hvad Zayn mener. Drengene får problemer efter det her. Det var jo delvist min skyld, så jeg bliver nødt til at hjælpe dem!
YOU ARE READING
Take The Chance - One Direction
Fanfiction19 årige Emily Wood og hendes bedste Veninde, Ashley Carter, går på Londons største musikskole. En dag lancere Rektor en konkurrence, hvor man skal synge One Directions sange. Drengene og deres sanglærer sammensætter nogle elever der har deltaget...