Næste dag
(Emilys P.O.V.)Igår inden jeg tog hjem fra hospitalet, sagde lægen at jeg skal holde mig i ro de næste par dage og blive i sengen. I aften ved jeg ikke hvad vi gør, nu når jeg ikke kan komme på scenen, men den tid - den sorg. Nu skal jeg ihvertfald bare hygge mig med film og popcorn i sengen idag. Det skal nok blive hyggeligt!
Jeg har lige sat politiskolen 1 på. Og ja politiskolen! Det er seriøst de mest grineren film, der nogensinde er lavet. Derfor har jeg også planer om at se alle dem jeg kan nå idag.
Midt i filmen banker det forsigtigt på døren og jeg råber "kom innnnd"
Louis kommer ind og sætter sig på sengen. Jeg glemmer helt filmen, al min opmærksomhed er på ham. Jeg er begyndt virkelig godt at kunne lide ham, måske ikke sådan totalt forelsket, men godt på vej til at blive det.
"Emily jeg skal snakke med dig om noget...-" og der kommer det! Præcis som Harry havde forudsagt. "Altså der er en del avis og blade, du ved, der er begyndt at skrive en del om os 2 og også lidt om Liam. De skriver at vi dater og sådan noget. Vi er nødt til at svare dem, inden der kommer allemulige dumme rygter. Jeg fik et opkald fra managementet her imorges. Et blad har åbenbart også kontaktet dem, for at få svar. Såeh... hva' skal vi sige til dem?"
"Jeg har selv tænkt det samme Louis, og jeg er kommet frem til at jeg gerne vil date dig og se hvad det bliver til imellem os. Hvis det er okay med dig, selvfølgelig?"
"Ja selfølgelig er det okay! Jeg var virkelig bange for at du ikke ville. Er det okay med dig, hvis vi offentliggøre det til koncerten i aften?"
Hun nikker og smiler til mig.
Der er stilhed et stykke tid hvor jeg bare sidder og ser film, mens jeg kan mærke Louis blik på mig. Det begynder at blive lidt akavet, så jeg spørger ham: "Øhh Louis?"
"Mmm"
"Vil du ikke være med til at se film sammen med mig?"
"Jo selfølgelig-" han ligger sig helt op til mig i sengen "-hvad ser vi?"
"Politiskolen"
"Aj, jeg elsker de film, de er mega gode!"
Jeg kigger overrasket på ham, de fleste jeg kender synes at de er skod.
"Præcis!"Noget tid senere
(Louis' P.O.V.)Vi ligger i lang tid uden at sige noget, og da filmen er slut, rejser jeg mig og sætter 2,eren på. Bagefter, da jeg skal ligge mig i sengen igen kommer jeg 'tilfældigvis' (NOT!) til at lægge armen om Emily og trække hende ind til mig. Hun kigger på mig og smiler sit søde smil. Jeg er virkelig faldet for hende, og jeg tror måske at hun har det på samme måde. I lang tid sidder jeg og kigger på Emily istedet for at følge med i filmen, og på et tidspunkt begynder hun at se ret træt ud og gabe en smule.
"Du må gerne lægge dig til at sove, hvis du er træt"
Hun kigger taknemmeligt på mig og lægger hovedet på mit bryst. Jeg nulrer hende blidt på armen og kort efter kan jeg mærke hendes rolige vejrtrækninger. Hun sover.
Jeg ser videre i filmen og passer på ikke at grine for meget så Emily vågner.
Et stykke tid efter banker det på døren og den åbner.
"Emily hva-" "schhyyy Harry! Hun sover"
"Louis? Hvad laver du her?" Hvisker han.
"Jeg skulle snakke med hende om alt det der står i bladene, og så endte vi lidt med at se film..."
"Ja det kan jeg godt se-" halv hvisker/halv griner han "-nå, hvad svarede hun så?"
"Vi er blevet enige om at vi dater, for at se hvad det kan blive til"
"Tillykke mate! Hvornår offentliggører i det så?"
"I aften"
"Nå! Jeg må hellere ud til de andre igen. Jeg skulle bare lige se hvordan det går med hende, og hun har det vidst fint, tror jeg" han går grinende ud ad døren igen.
Der går ikke særligt langt tid, før jeg heller ikke kan holde mine øjne åbne mere, og falder i søvn.Til koncerten
(Harrys P.O.V.)Vi har lige sunget 'Rock me' og pigerne skriger stadig. Ikke fordi de holder op, nej, de skriger i mere eller mindre grad gennem hele koncerten.
"Hey piger! Kan vi lige få lidt ro? Louis har noget han gerne vil fortælle" jeg kigger over på ham som tegn på at han skal begynde at snakke.
"De fleste af jer har nok set Liam, Emily og mig i nogle blade og på nettet her de sidste par dage. Rygterne om Liam og Emily er ved at være væk, og for at få det helt på plads så er der slet ingenting imellem dem. Med hensyn til Emily og mig er vi blevet spurgt en del gange om det samme spørgsmål: Dater i?
Og ja det gør vi. Emily er en rigtig sød pige, som jeg håber på at få noget mere med"
Pigerne begynder at skrige igen, men jeg får hurtigt tysset på dem.
"Vi er rigtig kede af at Emily ikke kan være her idag, og vi synes også at det er synd hvis i ikke for at se hvor søde de er sammen, så derfor fandt jeg lige et billede..." jeg vender mig rundt og ser billedet jeg tog tidligere, da jeg ville kalde på Louis. Han var faldet i søvn og havde lagt hans hoved oven på Emilys, imens at han holdte så godt fast om hende, så man skulle tro at han aldrig slap igen.
Da jeg ser grinende over på Louis rødmer han virkelig meget og sender mig dræberblikket. Altså hvis et blik kunne dræbe, havde jeg været død nu. Før jeg når at gøre noget stormer han ud backstage, henter en flaske isvand og hælder den ud over mig. Først der begynder han at grine, jeg griner med og giver ham en kæmpe krammer.
"Harry!? Nu er jeg jo også helt våd!"
Efter vores lille vandkamp, er humøret højt og vi synger de sidste sange.Hjemme på hotelværelset
(Emilys P.O.V.)Jeg ligger i sengen og har afbrudt mit Politiskolen-Marathon, for at se drengenes koncert live i TV. Pigerne klarer det fint uden mig. Lexie tilbød at synge alle mine dele, og det klarer flot, når man tænker på at hun ikke har øvet sig. Drengene gør det ligeså godt som de plejer, det er vel ved at være ren rutine for dem? Gå på scenen, byde velkommen, synge sange, fjolle og snakke lidt undervejs, svarer på spørgsmål, sige tak for i aften og gå af scenen, videre til næste by. De har gjordt det samme i flere år nu.
Jeg må godt nok indrømme, at jeg flækkede da Louis og Harry havde deres lille'vandkamp' på scenen. Det var altså sjovt!
Jeg må iøvrigt huske at spørge ham om jeg må få billedet. Det er virkelig godt!
Godt et par timer efter at koncerten er slut kommer drengene hjem. Jeg kan hører at prøver at være stille, for ikke at vække mig, da de ellers plejer at være mega overgearet når de kommer hjem. Da Louis kommer ind og lægger sig, lader jeg som om jeg sover.
"Godnat Em" siger han og kysser mig på håret, før han lægger armene om mig og trækker mig ind til ham.
YOU ARE READING
Take The Chance - One Direction
Fanfiction19 årige Emily Wood og hendes bedste Veninde, Ashley Carter, går på Londons største musikskole. En dag lancere Rektor en konkurrence, hvor man skal synge One Directions sange. Drengene og deres sanglærer sammensætter nogle elever der har deltaget...