Den sidste Prøve

414 9 0
                                    

(Emilys P.O.V.)

"-men jeg stoler ikk rigtigt på dig endnu"
Han kigger skuffet ned på sine Vans. "Jamen..."
"Louis i min fortid har jeg haft en kæreste, der var mig utro i over et halvt år. Jeg blev så vanvittigt ked af det dengang. Det kan jeg ikke klarer igen"
Jeg får øjenkontakt med ham, inden han trækker mig indtil et tæt kram.
"Jeg forstår dig godt"

2,5 time senere
(Louis' P.O.V.)

Efter Emily havde fortalt mig kort om hendes fortid, blev vi stående lidt tid i hinandens arme og kiggede på stjernerne, inden vi tog hjem. Lige så snart jeg havde sagt farvel til hende, bankede jeg på Harrys dør. Han åbnede og jeg satte mig på hans seng og begyndte at fortælle hvad der var sket. Her sidder jeg så stadigvæk nu.
"Men Harry, tror du nogensinde hun kommer til at blive min pige. Altså du ved... sådan rigtigt?"
Han kigger sig eftertænksomt omkring på værelset, inden han svarer:"jeg ved det ikke Louis. Efter alt det du har gjort kan det jo være svært at tilgive dig, men-"
Jeg afbryder ham, ved frustreret at slå min hånd hårdt ind i væggen. Mine agrationer skal ud. Derfor bliver jeg bare ved at slå, indtil Harry kommer og holder mig.
"Louis Forhelved! Stop!"
Harry slipper mig, da jeg er faldet til ro igen. Istedet begynder tårene at trille ned af kinderne på mig. Jeg gemmer hurtigt hovedet i en af hovedpuderne. Han sætter sig ved siden af mig, og strygere tørstende sin hånd over min ryg.
"Jeg kan ikk' mere Harry! Jeg fucking elsker den pige og jeg vil have at hun skal blive min! Hvorfor Fuck skal jeg være så dum?"

3 timer senere

Klokken er omkring halv tre om natten, og jeg har ikke lukket et øje endnu. Mine tanker kredser hele tiden om Emily, og om hvad jeg kunne have gjort anderledes.
Jeg var pisse fuld den aften, tænkte mig ikke om. Det er jo så dumt! Og så bagefter går jeg ud og starter en slåskamp med fucking Justin Bieber. Hvad fanden har jeg dog tænkt på?
Næste dag ved 10-halv 11 tiden har jeg stadig ikke lukket et øje, så jeg beslutter mig for at lade vær med at prøve. Istedet sætter jeg mig op og tænder for fjernsynet. Det første der kommer op på skærmen er et stort billede af mit ansigt. Great! Hvad har jeg nu gjort?

"Louis Tomlinson og Emily Wood blev set i Oslo. De to sangere gik hånd i hånd ind på en lukket café. Derefter blev de hentet i en limo og kørt ind til skøjtebanen midt i byen. Der gik dog ikke lang tid før, at paparazzier og fans var over dem. De nærmest flygtede fra banen og over i en taxi, der hurtigt kørte afsted med dem ud af byen. Hvorhen ved vi ikke.
Er de to kendisser sammen igen?
For et stykke tid siden var der jo en fight mellem Bieb-"

Hurtigt slukker jeg igen. Orker ikk' lige at hører den historie én gang til...
Idet samme banker det på døren, så jeg rejser mig for at åbne. Udenfor står Niall med et stort smil på læben. Det falmer dog hurtigt da jeg viser mig.
"Hvordan er det dog du ser ud?"
Faktisk ved jeg det ikke, for jeg har ligesom ikk' liiige kigget mig i spejlet endnu...
Derfor trækker jeg bare på skuldrene. Uden at have fået tilladelse, trædder Niall ind og lukker døren efter sig.
"Har du ikke sovet hele natten, eller hva'?"
Stille ryster jeg på hovedet, og kigger ned i jorden. Det er ikk' så godt, for vi ha-
"Vi har jo koncert i eftermiddag, Louis forfanden!-"
Jeps, derfor er det ikk' så godt!
"-der er soundchek om en time, så du kan jo ikke nå at sove inden. Men du kan idet mindste, nå at tage et bad. Du lugter sgu ikk' så godt mate..."
Det sidste siger han med et smil, og jeg gør som han siger.
En time efter er vi i koncertsalen igen. Der er helt tomt uden alle de fans, der var der igår aftes. Heldigvis bliver der fyldt op igen, i aften. Vi får mikrofoner på, og skal til at gå ud på scenen, da jeg opdager noget: Zayn mangler!
"Guys, hvor er Zayn?"
De kigger hurtigt på hinanden, inden Liam åbner munden.
"Æh, han slap lige idag, fordi at han skulle noget andet, såeh... ja"
Det virker sgu lidt mistænkeligt det her...
"Hvad skulle han?"
Igen sender de hinanden blikke. Det bliver sgu træls i længden det her!
"Sig det nu bare drenge!"
Jeg ryster opgivende på hovedet af dem.
"Han skulle på date med Emily..."
Med det samme kommer mindet fra igår frem. Jeg havde ellers lige glemt det.
"Æh... jeg skal lige på... toilettet. Kommer igen omlidt"
Hurtigt går jeg mod omklædningen, som er der hvor de nærmeste toiletter er. Efter jeg har låst døren, lander mit blik på spejlet. Jeg ligner nået man tror der er løgn!
Niall må have fortalt til drengene at jeg ikke har sovet i nat, da jeg var i bad. Ellers ville de 100% have kommenteret eller spurgt ind til, hvorfor at jeg ser så træt ud.
Det banker på døren, og Liam kommer ind. Først der går det op for mig at jeg ikke låste døren. Ups...
"Kommer du ind igen? Du har været herude i snart 10 minutter nu..."
Jeg kogger op på ham, men kigger så væk igen. Et par arme lægger sig om mig.
"Louis, jeg ved du har det svært lige nu, men vi kan ikke skuffe vores fans."
Fans? Seriøst? Er det virkelig det eneste han tænker på? Lige nu er jeg faktisk pænt ligeglad med dem...
Jeg skubber ham væk fra mig, og smutter tilbage til de andre.

(Zayns P.O.V.)

Mig og Emily er taget på en fin Michelinstjernet restaurant, midt i Oslo. Jeg hygger mig meget, men hun virker en smule fraværende. Smiler falsk, griner falsk, virker i det hele taget lidt malplaceret. Selvfølgelig prøver jeg på at få hende til at føle sig godt tilpas, det ser bare ikk' helt ud til at det virker...
Jeg kommer til at kigge på mit ur, og ser at klokken allerede er 12.
"Vi skal vist også snart til at komme tilbage af. Koncerten starter om 2 timer, såeh..."
Nærmest inden jeg når at snakke færdig, rejser hun sig med et smil på læben - et ægte et!
"Jeg er også færdig med at spise, så det er fint"
Tjeneren kommer hen, så jeg kan betale - hvilket jeg også hurtigt får gjort. Kort tid efter sidder vi i en taxi, direkte på vej hen til koncertsalen. Emily skal skynde sig ind til de andre piger og varme stemmerne op, lige så snart vi kommer tilbage. Jeg finder hurtigt drengene, der er i det store backstage rum. Niall spiser - surprise! -, Harry glor ned i sin mobil, Liam sidder med hans computer og Louis sover.
"Vas happenin Guys?"
Harry kigger irriteret på mig da Louis vågner.
"Flot Zayn! Nu vågnede han jo!"
Jeg bliver lidt fornærmet over den tone han siger det i, så jeg svarer hurtigt igen: "Det er vel heller ikke for tidligt? Klokken er næsten 13:00..."
Harry skal til at komme med en sur bemærkning, men Liam afbryder hurtigt. "Louis har ikke sovet hele natten så han er træt. Vi havde lige fået ham til at sove, men han skulle alligevel vækkes nu, så det er fint!"

7 timer senere
(Emilys P.O.V.)

Vi er lige ankommet til en eller anden klub. Som sædvanlig sådan nogle steder, lugter der af alkohol og sved. Luften er tyk af røg og lys. Alle er med - både drengene og pigerne. Louis fik sovet lidt efter koncerten, for han havde vist ikke sovet i nat. Jeg har ikke helt fundet ud af hvorfor...
De andre er allerede gået igang med at drikke, men jeg har andre planer: Den sidste prøve.
I nummer 4 - den romantiske - vandt Louis. Der var helt sikkert ikke noget galt med Zayns date, men Louis' var mere min stil. Derfor er stillingen nu 2-1 til Louis.
Den loyale prøve, har jeg forberedt en perfekt idé inde i mit hoved til. Nu skal den bare føres ud i livet!
Jeg skal finde 2 piger. De skal være lækre og forførende. De bliver betalt for at lægge an på Louis og Zayn, så jeg kan se hvem af dem der siger fra. Jeg håber lidt på at Louis har lært noget af sidste gang, men jeg ved ikke med Zayn.
Hurtigt smutter jeg ud på dansegulvet, for at tjekke pigerne ud. Okay, det lyder lidt klamt dét der! Jeg er IKKE lesbisk, bare lige så i ved det...
Mit blik glider rundt, og jeg får øje på to piger der danser sammen. De kunne godt gå an.
Jeg maser mig igennem mængden, for at komme hen til dem. Der er seriøst alt for mange mennesker herinde! Da jeg når pigerne, kan de selvfølgelig ikke hører hvad jeg siger, så de glor bare ret forvirret på mig. Istedet ender jeg med at vise dem med tegnesprog, om de vi følge efter. Da vi er lidt væk fra alle andre ude i gangen, begynder jeg igen at tale til dem. Håber egentlig at de kan forstå engelsk, ellers bliver det her lidt mærkeligt...
"Guys, kender i One Direction?"
Den ene pige nikker mens den anden svarer:"Selvfølgelic gør vi det! Og du er Emily Wood!"
Jeg griner stille for mig selv.
"Ja det er jeg, og jeg vil rigtig gerne bede om jeres hjælp til en ting. I får selvfølgelig betaling for det..."
De kigger på hinanden og gør så tegn til at jeg skal fortsætte.
"I skal egentlig bare lægge an på Louis og Zayn. Hvis i nu for 500 hver for det, er det så iorden?"
Den ene pige kigger på mig, med store øjne.
"Som i Louis Tomlinson og Zayn Malik?"
Jeg giver dem et lille nik.
"Så er vi på! Hvor er de?"
Jeg finder to sedler frem fra min lomme og rækker til dem.
"De er i baren"

30min. Senere

Jeg har fuldt med på afstand lidt tid. Louis sidder og er mega afvisende og Zayn er allerede faldet halvt i. Han står og danser med den ene af pigerne. Fem minutter efter står de også og kysser. Louis vinder!
Altså er stillingen nu:

Louis 3-1 Zayn

•Hjælpsom✔️[Louis]
•Beskyttende✖️
•Omsorgsfuld✔️[Zayn]
•Kærlig/Romantisk✔️[Louis]
•Loyal✔️[Louis]

Så skal der festes igennem!

Take The Chance - One DirectionWhere stories live. Discover now