Insanlara topluluk içinde azar çekmek karşınızdakini değil sizi küçük düşürür. Sizin karakterinizi belirler. Burdan çıktığımızda Müdürün lanet azarını yiyip belki atılacaktım ama bu ödev bizim canımızı dişımize takıp yaptığımız bir ödevdi. Bunu haketmiyordu.
"Ne düşünüyorsun ?" Dedi yarım saattir ödevi onarmamda yardım eden Miran. Sahiden eli bu işe yatkındı.
"Burdan çıktıktan sonra seninle bir ders bile ayni dersde bulunamadan atılacağım onu " dedim.
"Müdür parayi seven birisi. Eminim birsey diyemeyecektir. " dedi
"Sen nerden geldin?" Dedim.
"Kolejden geldiğimi duymuşsundur" dedi.
"Hayır benim dedikodu taraklarinda bezim yok" dedim yapıştırıcıyı ona uzatırken.
"Belli oluyor. Erkek gibi davranıyorsun ama açık söylemek gerekirse altıma aldığım kızlardan farkın yok" dedi birden.
"Yani demek istediğim bilirsin ben biraz -""Bana güzelsin demek istedin ama sanırım batırdın" dedim.bende. bu çocuğun icine kapanık hali bumu!?
"Ilgimi çekiyorsun. Ama eminim ileride kız kurusu olacaksın..sende bir erkeğe aşık olucak tip yok ve mantıkende sana kimse yaklaşmıyordur okulda. Hatta civarda öyle nam salmışsindir ki koca şehir senin yanına yaklaşmaya çekiniyordur. " dedi. Derdi neydi benimle?
"Ne yapacaksın? Bu duruma bir çözümünde var mı?" Dedim sinirle. Çünkü doğruydu.
"Istersen sana erkekleri tavlaman için taktik verebilirim. Dilimizden bir biz anlıyoruz" dedi.
Böyle birşeye ihtiyaçim yoktu. Ama vakit geçirirsek onun hakkinda gerekli bilgiyi edinebilirdim.
"Ozaman bir kahve içiyoruz?" Dedim
"Haftasonu seni evinden alırım önce giyime el atıcaz" dedi.
Ödevin son rütuşlarını yapıp zil çalmadan sınıftan çıktık. Yakalanmasak şaşardım çünkü müdür kapıda duruyordu. Ben ve Mirani görünce mirana kafa selami verip odasına girdi.
"Sana dedim " diyip bahçeye doğru ilerledi. "Sigaran yanindaysa çekelim biraz sonra gideriz " dedi.
Cebimdeki paketten bir dal aldım ve kendime yaktım önce. Daha sonra bir tane ona uzattım. Yaktığım sigarayı dudaklarımdan çekip dudaklarının arasına aldı. Sigaranın o eşsiz dumanı dudaklarından solunum yollarıma nüfus ederken gülümseyip kendime yenisini yaktım.
'' Bana borçlusun başkan. Hemde ne istersem yapacaksın'' dedi. Gülümsemem suratımda donup kaldı. Sesi öyle tehlikeliydi ki korkmuştum.
Daha yarısı bitmemiş mereti yere atıp okula girdi.
Arkasından bön bön bakma kavramını şuan ilk kez yaşıyordum. Beni mal gibi bırakmıştı !!!
****
Son testimide çözüm kitabın kapağıbı kapattım. Anneme odasının kapısından bakıp uzaktan bir öpücük gönderdim ve çıkacağımı söyledim. Kafasıyla sorun yok der gibi salladı ve içim rahat adımlarla Vestiyerdeki ceketimi altıp ayakkabılarımı giydim.
Sokağın başında beni bekleyen siyah pahalı arabaya ilerledim. Alışmıştım her ayın 26sında beni buradan alır ve bütün gün beraber gezerdik. Gerekirse alışveriş yapar birbirimize daha önce tatmadığımız lezzetleri tattırırdık. Şöfor kapıyı açtı ve beni merakla bekleyen gözlerimin kime çektiği belli olan kadına baktım. Gözünden bir damla yaş düştü deri koltuğa."Babane neden ağlıyorsun " dedim her zaman yaptığım gibi ellerini öpüp başıma koydum yanaklarını sıkıştırdım kafamı göğsüne yasladım ve öylece durdum kokusunu içime çektim.
Gerçekten babamı Yetiştiren bu kadın olamazdı. Beni öyle severdi ki.. kardeslerim Babane sevgisi hic gormedikleri için arayıp sormazlardi ama ben onunla gözlerimi açtığım için olmadıgı zaman onu arıyordum her yerde. Annem babanemle buluştuğumuzu bilirdi. Hatta eve her eli dolu geldiğimde bir takım kıyafet bir çift ayakkabıda anneme alırdı babanem ve annemde arayıp teşekkür ederdi. Gelin kaynana olacak kadar fazla zaman geçirmediler ama birbirlerini severler.
"Pamuk kızım benim nasıldı kocaman oldun sen. " dedi yanağımı öperken.
"Nisan hala şu sigara denen zıkkımı bırakmadın mı sen kızım yazık etme kendine babanem " dedi."Öylede öleceğim böylede babanem ya sen beni takma kafana. " dedim.
Babanem doğuştan karun kadar zengin olan kadınlardandı. Babamı evlatlıktan reddetmişti ve mirasını bırakacak 2 oğlu 8 torunu olmasına rağmen kimseye 5 kuruş vermezdi. Cimri dersem yalan olurdu. Sadece haketmediklerini söylerdi.
"Annen hastalanmış Nisan. Beni neden aramadınız?" Dedi.
"Hiç düşünemedim ki babane. Babam buldu para annem şimdi çok iyi" dedim. Babam oldu bittiye getirmişti benim işimi. Ve bunun hesabını ona soracaktım.
"Salih oğlum bizi alışveriş merkezine götür bu genç hanıma yeni ciciler alalım. " dedi.
Dediği gibide oldu. Bütün gün bana bir dolap kıyafet aldı kardeşlerime harçlık bıraktı. Sıkı giyinmemi tembihledi. Ellerini öptüm arabadan indim. Gözlerime derin derin baktı.
"Salih arkadaki poşetleri verir misin?" Dedi.
Bir kaç test kitabını elime tutuşturdu.
"Nereye gidersen git. Nereyi kazanırsan kazan Nisan. Hem senin hem kardeslerinin arkasındayım. Anneni ve çocukları düşünme. Sen dersine odaklan kuzum. Pamuk kızım benim. Kendine iyi bak" dedi.
Eve girdiğımde direk odama geçtim.
Kıyafetleri dolaba yerleştirdim ve kendimi yatağa attım. Yorgunluk beni uykuya sürüklerken uyuya kaldım.
"Kalk bakalım güzellik" dedi Eylem.
"Sabahın körü ama Eylem" dedim yalancı sinirle.
"Annem birlikte kahvaltı yapalım dedi bizde odasına sofra kurduk Burakla. " dedi.
"Burak deme dedim sana Eylem. Kızıyor sonra abi de " dedim.
"Ee ama o bana adım dışında herseyi söylüyor. Adım Eylem ama Burağa göre çitlenbik zebra inek bayan cüce sanki kendisi 2 metre 1 75 " diye söylendi.
"Tatlım sen içeri geç bende geliyorum şimdi " dedim.
Annemin odasına gectigimde Burak ve eylemin atışmalarını izleyen anneme baktım. Belki çektiğim bütün meziyetlere değerdi bu tablo
"Bana bak Bukalemun surat elini tabağımdan uzak tut" dedi Burak.
"Iyide sen patates sevmezsin ki ben yesem nolur " dedi Eylem
"Senin benim tabağımdan yiyebileceğin tek şey artıklar olur fare. " dedi
"Atışnayı kesin bakalım haydi herkes sessizcr yiyor. Diyip annemi öptüm.
Günaydın annelerin en güzeli " dedim.Hoş sohbetle yemek yemeğe başlamıştık ki telefonuma gelen mesajla dikkatimi oraya verdim. Bilmediğim bir numaradan gelen mesajla şoka uğradım.
Kimden: 053xxxxxx
Kime: Nisan
Mesaj : Saat 8 de 'Bordo' Cafede seni bekliyorum
Kime:053xxxxxx
Kimden: Nisan
Mesaj :
KIMSIN?
Kimden :053xxxxxx
Kime:Nisan
Mesaj :
Miran Hancı.
Borç tahsili için anlarsın ya ;)
Allahım bana sabır ver.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Kaçınılmaz Son 2
RomanceBir Eylül rüzgarı geçti Istanbuldan. Birde Nisan sıcağı görelim. Kitap kapağı için canım arkadaşım ve okurum 'Parodyy' ye teşekkür ederim.