Bazı insanlar elindekiler ile yetinmeyi bilmiyordu. Mesela ben hiç annemin varlığına sevinmemiştim. Onun yanımda olduğu unutup babamın olmayışına isyan etmiştim. Bu büyük bir hataydı.
"Onu anlamamız için ailemizin durumunun onun kadar kötü olması mı gerekiyor Nisan? Bize hiç kendinden bahsetmiyor. Sürekli sorularımızdan kaçıyor. Sürekli bizi itiyor" dedi Esmer.
"Bize güvenmiyor Sedef. Çünkü bizim onu anlamayacağimizı biliyor boşuna kendini anlatmaya çalışmıyor" dedim.
"Neden ona yakın olamıyorum" dedi kendi kendine.
Salona inip biraz daha yalnız bıraktım ikisini. Hafif tonda bir müzik açıp yemek yapmaya başladım. Domateslerin kabuğunu soyarken şarkının sözlerime takıldım bir süre.
Kalbimi kopardılar kim bilir kaç kez Hiç hakkım yok şikayete bile bile lades Belki de acısından beslendim aşkın
Yoksa bir gün bitmez miydi bu edepsiz heves
Sedefte mutfağa girip şarkıya eşlik etmeye başladı.
"Kalbimi kopardılar kim bilir kaç kez" dedi derin nefes alırken.
"Neden Aliyle olmuyor?" Dedim kesme tahtasına domatesleri tek tek yerleştirip keserken.
Sıra senin hadi üz beni
Yaza koyar mı güz beni
Geceleri gündüzleri
Aşk aşk diye çekmedim mi?"Kızıl Aliye aşıkken ben Aliyle nasıl mutlu olabilirim?" Dedi.
Elimdeki bıcak parmağımda derin bir kesik bırakırken acıyla inledim. Parmağımı hemen suyun altına tutup acısı dinsin diye beklerken sedefte pansuman yapmak için malzemeleri getirdi. Hem parmağımı sarıp hemde hala şarkıya eşlik ediyordu.
İnsan kaç kere tutar yandıkça ateşi
Git gide fark etmiyor yaranın üçü beşi Ne tövbe bilir gönül ne biter öfkesi Uçar uçar düşer kalbe bir kuş sürüsü"Nereden biliyorsun ?" Dedim.
"Gördüm. Görmez olsaydım ama gördüm! " dedi.
"Ali asla Kızıla yan gözle -"
"Ali değil zaten. Kızıl aşık. Ne söylüyor ne gidip bir harekette bulunuyor. Öylece duruyor" dedi Üzgünce.
"Senden önce seviyordum" dedi Kızıl.
Yanımıza oturup uzun uzun bakıştılar Esmer ile.
"Nasıl yani?" Dedi Esmer şaşkınca.
"Liseye yeni başladığımız zamandı. O zaman Nisan başka bir sınıftaydı. Sende henüz nakil olmamıştın. Ali ile çok yakındık hoşlanıyordum ama o zaman onun aile sorunları vardı miras falan davası yüzünden annesini dedesi kaçırmış birsey olmuş. Kafası çok dalgındı. Arada bize gelip kalıyordu. O sene sınıfta kaldık sonra Nisan ben ve Ali aynı sınıfa düştük. Nisan bir gün tuvalette bir dal sigara uzatınca öyle arkadaş olduk ama Aliyle Nisan daha yakın olunca kabuğuma çekilmek zorunda kaldım. Ali bazenleri geliyor yine kalıyordu ama eskisi gibide değildik. Sonra 2. Dönem Esmer geldi. Sonra daha çok benden uzaklaştı ve Esmerle sevgili oldular. Bende tamamen geri planda kaldım. " dedi. Üzerindeki halsizlik biraz geçmiş gibiydi.
"Özür dilerim Sedef ben bilseydim -"
"Bilseydin şuan yaptığını yapardın değil mi? Merti sevmediğin halde sırf Alinin yokluğunu hissettirmesin onunla takılırdın" Dedi.
"Alinin esmeri deli gibi sevdiğini biliyorsun " dedim Üzgünce.
"İşte bu yüzden ona geri dön. Ben buna alıştım. Hatta öyleki bazen hić aklıma bile gelmiyor. Inan ki ben sizi mutlu görs-"
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Kaçınılmaz Son 2
RomanceBir Eylül rüzgarı geçti Istanbuldan. Birde Nisan sıcağı görelim. Kitap kapağı için canım arkadaşım ve okurum 'Parodyy' ye teşekkür ederim.