: 01 :

408 42 12
                                    

Hanuel's pov >

Beg sekolah aku capai , dengan tergesa gesa aku memakai kasut sekolah. Aku dah lambat , ergh ini semua salah bts semalam. Aku asyik layan diorang dekat utube. Habislah nama aku nanti mesti kena tulis dengan ' anjing ' cikgu.

~ Author pun actually ' anjing '
cikgu jugak 😂👌🏻

" Omma , hanuel pergi dulu la. Dah lambat ni " aku berlari pantas menuju ke sekolah.

Dalam perjalanan itu , ada sebuah kereta mewah berhenti di sebelah aku. Sebelah tingkapnya diturunkan , kelihatan seorang lelaki bertopeng dan berkaca mata hitam.

" Hey , get in " katanya dengan lembut. Aku terdiam , wajahnya aku pandang. Gila apa ? Kenal pun tak.

" Susah sangat , arahan simple pun tak boleh ikut " dia keluar dan menarik aku masuk. Aku menjerit jerit namun tak berapa lama lepas tu aku terdiam.

Dia membuka topeng hitam tadi sebelum menyambung memandu. Aku ternganga , ani tak mungkin !

" Kenapa kau culik aku , and by the way kau siapa ? " soal aku curiga , sebab muka dia ni macam ...

" Takkan tak kenal kut , Kim Taehyung " aku terdiam , ternganga memandang member bts dari jarak dekat.

Malangnya , mood berfangirling aku hilang. Aku sedar yang sekarang ni dia tengah culik aku , aku sepatutnya panik.

" Ha bagus lah kalau dah kenal , menyenangkan kerja aku. Okay girl , listen up. Aku dah banyak kali terserempak kau dekat fanmeeting, fansign and consert , so aku perasan kau. Hm , k aku nak mintak tolong kau " katanya kemudian menghembus nafas.

" What is it ? "

" Aku nak kau kahwin dengan aku " sekali lagi aku ternganga. Aku baru sahaja berumur 17 tahun, dan kena berkahwin ?

He's crazy, totally crazy.

+++++

Aku dari tadi tak tentu arah , dengan pandangan daripada 7 pasang mata yang tak lekang daripada aku. Tak mampu rasanya nak duduk diam.

" Tae , kau sure ke pasal perempuan ni ? She's seventeen ! " aku dengar Namjoon > Rpmon berbisik kepada Taehyung. Well , actually tak macam berbisik pun.

" Entahlah hyung , she's the best. Bukan sasaeng , just a true fans " tanpa sedar , aku terblushing bila dengar Taehyung cakap macam tu.

Bukan sasaeng , just a true fans.

" Oky , listen up Hanuel. Kau kena tolong aku , kahwin dengan aku selama 1 tahun. And then , kalau kau nak cerai dan rela jadi ' janda ' , hm bole juga " muka aku berubah pucat.

" Fine fine , tapi kenapa ? " sempat jugak aku menjeling kepada Suga aka Min Yoongi. Ultimate bias aku , rasa sakit bila kau kena curang dengan ultimate bias kau.

" Omma aku suruh aku berkahwin dengan seorang army dalam masa terdekat , or else dia nak kahwinkan aku dengan pilihan hati dia. Ew , no way. Hm , haritu suga hyung yang cadangkan kau "

Aku hanya mengangguk , dalam diam aku tersenyum. Diantara berjuta juta army di luar sana , aku yang paling bertuah. Tapi , aku bukan nak berkahwin dengan dia. Aku mahukan Suga.

Aku menepuk dahi , sht baru aku teringat yang aku ni kena pergi sekolah. Phone aku keluarkan , hendak melihat jam , aku sorokkan sedikit. Risau kantoi wlpaper gambar suga.

" Tae- eh wtever , weh aku dah lambat. Sekolah dah masuk la ! " dia memandang aku selamba.

" Chill sista , mulai next week kau akan bersekolah dengan Jungkook. Aku dah tukarkan sekolah kau " aku pantas memandang Jungkook yang sedang wink pada aku.

That's mean aku kena bersekolah dengan k-idol en ? omggg , wtf was this ?!

" Omma dan appa aku macam mana ? macam la diorang setuju aku berkahwi- " belum sempat aku habis cakap , Taehyung dah memotong.

" Don't worry , everything's fine. Company aku dah informkan dekat family kau , and wow family kau terus terima macam tu je. So , from now on you have to stay here. Barang barang kau semua dah ada dalam bilik " aku memandang bilik yang dimaksudkan oleh Taehyung.

Agak besar , bilik itu duduk diantara bilik Taehyung dan Suga. Mengapa suga ? Hatiku ini masih sakit dong.

" Ei main terjah je , bukan nak bincang dengan aku. Kenal pun tidak , gila mamat ni gila " sempat juga aku membebel semasa hendak masuk kedalam bilik.

Tiba tiba sahaja ada satu tangan yang menyentuh bahu aku. Defuk defuk , Min Yonggeh !

" Ah-yeah ? " dia tersenyum kemudian memandang aku.

" Hm , kalau ada apa apa nanti bagitahu saya k. Bilik tak selesa ke , ada lipas ke , ada hantu ke , ada min yoongi ke dalam almari tu " aku dan Suga ketawa serentak.

Alahai mamat ni , dalam video bukan main swag lagi. Dekat luar , ahahahahahahaha ei sengaja je buat aku makin sayang.

" Awak minat saya ? " aku memandang tepat ke arah matanya , kemudian menunduk.

" Macam mana awak tahu ? "

" Phone awak tu " aku menjeling kearah phone yang berada di tangan aku. Aku lupa nak off balik , terpampang gambar Suga yang sebesar besar alam dekat situ.

" Lagipun , remember this ? " Suga mengeluarkan phonenya dan menunjukkan gambar yang diambil semasa fansign haritu. Gambar selfie aku dan Suga , tetapi diambil menggunakan phone Suga.

" It's okay , goal awak dah complete tu. Awak pergi la tukar baju , kemas apa yang patut and then keluar makan oky ? Bye Suga's fans " dia melambai sebelum masuk kedalam biliknya yang hanya di sebelah aku.

Aku tersenyum , boleh tak aku nak kahwin dengan Min Yoongi ? 😩

Love you  ; Kim TaehyungHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin