: 02 :

187 40 8
                                    

Hanuel's pov >

" Cepat habiskan makanan tu , nanti nak kena pergi butik perkahwinan lagi. Ei , banyak kerja tahu ? " aku buat muka ' annoy ' sebelum kembali menyuap makanan ke dalam mulut.

" Taetae , cakap lah elok elok dengan dia. Jangan kasar kasar " tegur Jin , disokong oleh yang lain.

Entah , ei dahlah dia yang ajak aku kahwin.

" Dia tu budak lagi tae , lagi muda dari kookie " aku sekadar tersenyum , tidak ingin masuk campur dalam perbualan diorang.

" Hanuel , bagitahulah sikit pasal hanuel. Kitaorang nak tahu , beside nanti kita semua akan jadi satu keluarga " aku meneguk air liur , baru je aku cakap tadi taknak masuk campur.

" Hm , hanuel ada seorang abang. Park Hanbin , dia sekarang dekat luar negara. Omma seorang P.A , dan appa pula bekerja sebegai pengurus syarikat terbesar di Korea " aku bermain main dengan sudu , bukan tak sudi nak pandang diaorang just malu.

" Dah lama ke minat bts or i mean Suga ? " aku menjeling taehyung , halamak mamat ni aku sekeh juga kau karang.

" Since korang debut ? " aku beranikan diri juga menjawab , ye aku dah lama minat diorang. Aku jatuh cinta pada Suga , masa kali aku ternampak dia menari dekat debut stage.

Walaupun muka dia nampak ketat , tapi aku suka pada senyuman dia. Macam gula , manis je.

" Kenapa kau minat Suga dan bukan aku ? " eh alien kepala hijo , boleh tak kau berhenti tanya aku macam macam.

" His smile maybe , entahlah aku tak tahu. " muka aku dah start merah , member yang lain tergelak dan aku dihadiahi smirk edisi terhad daripada Yoongi.

+++++

Aku dan Taehyung keluar daripada kereta , tangan aku yang berada di lengan taehyung aku ketatkan. Bukan aku tak nampak , banyak sasaeng fan Taehyung sedang melihat aku.

" Tae , aku takut lah. Kenapa kita tak datang sorok sorok , takpun waktu malam ke ? Jomla , balik " dia memandang aku kehairanan , kemudian mendekatkan aku kepadanya.

Bahu aku dipeluk , terus laju langkah kami masuk kedalam butik. Seakan akan sudah ditempah untuk kami sahaja , pintu butik itu ditutup dan dikunci. Namun , memandangkan pintu dan butik itu kaca , jadi ramai orang mengambil gambar ' mesra ' kami.

" So , baju yang macam mana yang cik berdua mahukan ? " pekerja butik itu menyoal aku dan taehyung.

Kami melihat sesama sendiri sebelum taehyung bersuara.

" Saya tak kisah , sayang awak pilih la. Saya ikut awak je , okay ? " sempat jugak dia wink kepada aku

Aku mengeluh kemudian melihat baju baju itu , bapak ah semua harga mahal duh. Memandangkan aku memang bukan jenis perempuan yang suka beli baju mahal mahal jadi aku hanya pilih satu set baju yang murah dan simple.

 Memandangkan aku memang bukan jenis perempuan yang suka beli baju mahal mahal jadi aku hanya pilih satu set baju yang murah dan simple

Oops! Bu görüntü içerik kurallarımıza uymuyor. Yayımlamaya devam etmek için görüntüyü kaldırmayı ya da başka bir görüntü yüklemeyi deneyin.

" Tae , kita beli yang ni jela " aku menayangkan dress dan tuxedo tadi kepada Taehyung.

Taehyung melihat kemudian bergerak mendekati aku. Dia memandang aku kemudian tersenyum.

" Simple , murah. Kau serius taknak yang ada lace , ribbon or something untuk dress kau ? " dia berbisik perlahan kepada aku , aku menggeleng kemudian tersenyum.

" Okayla , kami nak ambil baju ni. Tak payah tambah apa apa , maklumlah bakal isteri saya ni simple sahaja orangnya " pinggang aku lantas dipeluk erat oleh Taehyung.

Pandai berlakon eh , mamat ni.

Selepas mencuba saiz , dan membayar menggunakan duit taehyung yang berlambak tu. Kami pun pulang , memandangkan aku memang follow bts fans page dekat twt , jadi berlambak diorang post.

Aku dapat agak apa yang berlambak sangat tu , gambar aku dan taehyung.

" Kau lah ni , diorang semua ambil gambar kita dalam butik tu lah. Habislah aku , dahlah sasaeng fans kau lagi. Ei ei ei , baik aku kahwin dengan Suga je " aku mencebik , secara tiba tiba taehyung memberhentikan keretanya di tepi jalan.

" Keluar "

" Taknak , apa kau ni ?! "

" Aku cakap keluar , keluar lah ! " jeritnya , aku dengan segera keluar dari kereta taehyung. Selepas itu , dia terus berlalu meninggalkan aku.

Kebetulan pula , masa tu hujan. Air mata aku juga mengalir laju , papan tanda aku pandang. Dorm bts dengan tempat ni dah tak jauh , dalam 30 minit mesti sampai.

Aku pandang jam tangan aku ,  8 malam , dengan hujan lebat ni membuatkan aku sejuk. Aku mula berjalan sambil menggigil , bodo punya alien , perlu ke dia tinggalkan aku sebab aku cakap macam tu ?

Selepas 30 minit berjalan , sumpah aku cakap yang aku dah tak larat. Selepas aku nampak arpartmen bts , terus aku lari masuk. Badan aku dah menggigil kesejukan.

Loceng aku tekan , kelihatan muka Jimin yang sedang menyambut aku dengan senyuman. Namun , belum sempat aku nak membalas , aku dah pengsan.

+++++

Taehyung's pov >

Aku naik ke dorm dengan perasaan yang marah plus rasa bersalah. Sebenarnya , aku kahwin dengan minah tu bukan saja saja , sebab aku dah jatuh cinta dengan dia lah aku nak kahwin dengan dia.

Tapi masalahnya , dia asyik mention Suga hyung dalam banyak banyak hal. Ei, benci aku.

" Tae , mana Hanuel ? " soal Namjoon apabila melihat aku pulang seorang.

" Entah , aku tinggal dia tepi jalan " terbuntang mata semua orang , habis aku yang dicarutnya.

" Bodoh la kau , kan sekarang ni hujan. Macam mana kalau dia sakit ? Sabtu ni , kan kau kena propose dia lepastu isnin kahwin ! " aku rasa tak sanggup nak pandang muka Jin yang sedang mengamuk.

Baru sahaja aku hendak mencapai kunci kereta , kedengaran bunyi loeceng rumah bergema. Jimin dengan pantas berlari untuk membuka pintu , begitu juga dengan semua orang.

Pucatnya muka Hanuel.

Selepas hanuel membalas senyuman yang diberikan oleh Jimin , dia terus jatuh pengsan. Aku rasa makin bersalah , Jimin mengangkatnya masuk.

" Tae , ganti baju dia. Cepat , dia tengah sejuk ni ! " aku dengan rela hati pun membawa dia masuk bilik , dengan memejam mata , aku menyalin baju hanuel.

Dahinya aku sentuh lembut , ya tuhanku panasnya.

" Namjoon , call manager. Suruh dia belikan panadol , dengan cool fever. Kesian hanuel ni " dengan segera Namjoon mencapai phone dan menelefon manager mereka.

Muka hanuel aku renung , sebelum aku curi curi mencium dahinya.

Hanuel , i'm sorry. Please don't hate me , i love you.

Love you  ; Kim TaehyungHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin