: 03 :

171 38 10
                                    

Hanuel's pov >

Aku membuka mata , ahaks yey dah sihat. Tapi , kenangan semalam membuatkan aku mengetap gigi. Aku benci taehyung , like srsly how dare dia tinggalkan aku yang tidak berdosa ini ditepi jalan ?

" Dah sihat ? Hah , baguslah. Jom keluar , aku dan hyung ada benda yang nak dibincangkan dengan kau " aku mengangguk , lantas aku turun dari katil menuju ke ruang tamu.

Nampaknya , mereka semua sudah menunggu aku. Aku mahu mengambil tempat di sebelah Suga , namun segera ditarik oleh Taehyung. Gedik sia mamat ni , baru nak berbahagia duduk sebelah bias 🌚.

" Kenapa ? " soal aku kepada mereka , macam ada hal penting je.

" Sabtu ni , pakai cantik cantik. Aku nak kenalkan kan kau dekat army , so sebagai bakal isteri aku , kau kena tunjuk yang kau ni cantik k. Isnin pula kita kahwin " aku memandang taehyung tidak percaya.

" Awalnya , beside kau nak tunjuk aku dekat army ? Gila hang , kau tahu tak apa yang bakal jadi kalau ' sasaeng fans ' kau kenal aku ? "

" Ala , yang paling teruk pun kau kena maki takpun kena kejar. Kata nak jadi isteri member bts , so why not ? " aku menjeling taehyung , bodo alien kepala hijo.

" Rileks la , opkos la nanti aku bagitahu diorang supaya jangan apa apa kan kau. Yang bodoh sangat ni , kenapa ? " aku mengangguk perlahan , hakikatnya aku masih rasa berdebar.

Frstly , aku hanya seorang remaja yang tidak cukup umur. Scndly , aku tak akan berkahwin dengan bias aku. Thrdly , dia akan perkenalkan aku dekat fans dia. Dehek , man ?!

" And , one more thing. Tukar gambar wallpaper kau , cuba bayangkan kalau tetiba ada army perasan , ha kang tak pasal pasal keluar berita isteri v bts ada scandal dengan suga " aku menjeling taehyung , merah terus pipi aku.

Mereka semua ketawa kecil , kecuali taehyung. Aku mengambil phone aku dengan muka yang tak puas hati , dan terus menukar gambar taehyung.

 Aku mengambil phone aku dengan muka yang tak puas hati , dan terus menukar gambar taehyung

Oops! Bu görüntü içerik kurallarımıza uymuyor. Yayımlamaya devam etmek için görüntüyü kaldırmayı ya da başka bir görüntü yüklemeyi deneyin.

Aku tunjuk pada taehyung dan dia beri senyuman bagus-aku-nampak-handsome-dekat-situ.

" Lagi nak apa , cik abang ? " aku memerli taehyung , dah meluat nak tengok muka dia 🙄.

" Teman aku jumpa cousin aku , dah jum ! " dia terus menarik tangan aku keluar , kan aku dah cakap dia suka main terjah , bukan nak bincang dulu.

" Kau nak jumpa siapa , tae ? " soal aku ketika kami masuk kedalam kereta , dia lansung tak jawab.

" Byun Baekhyun "

" Wait , jadi memang betullah yang korang berdua ni ada hubungan keluarga ! AHAHAHAHA , yeah i know it ! " aku menjerit gembira , patutlah muka lebih kurang.

" Bukan lah bongok , kitaorang kawan je " aku menjeling taehyung , ei sumpah lah en aku cakap , aku benci alien kepala hijo ni.

" Eh , whtever. I hate youuu " aku memejamkan mata , ingin merehatkan diri , badan rasa penat sangat.

" But baby , i love you " bisik Taehyung perlahan , supaya tidak dapat didengari oleh Hanuel.

Taehyung's pov >

Aku tersengih , hobi aku sekarang memang suka sangat kacau hanuel. Sebab ?

Aku sukakan dia.

Sejak bila ?

Sejak kali pertama aku ternampak dia dekat konsert , aku dah jatuh hati pada dia. Kemudian , aku jumpa dia dekat fansign. Ergh , masa tu hanya tuhan saja yang tahu bertapa berdebarnya aku.

Situasi itu seperti terbalik , aku rasa seperti aku pula yang pergi fansign nak jumpa dia. Dia seperti biasa sahaja bila jumpa aku , lansung tak berdebar. And then , baru aku tahu yang dia suka Yoongi hyung.

Dan , yang paling mengejutkan pula , Yoongi hyung macam ada perasaan dekat dia. Gambar dalam handphone Yoongi membuktikan segalanya. Hanya ada satu je gambar perempuan dalam phone dia , dan tu gambar hanuel.

Yoongi hyung stalk acc sns hanuel.

" Yah sleepy head , bangun. Kita dah sampai ! " aku memandang hanuel , baru sahaja aku hendak mengoncang badannya , aku terhenti.

Kenapa dia nampak cantik sangat masa dia tidur ? Kenapa dia perlu curi hati aku ? Kenapa aku bencikan perasaan ni ? Mungkin kerana pada hakikatnya aku tahu yang dia tak sukakan aku.

" WUARGH , goodmorning suga my baby sugar ! " katanya sambil menguap , aku sempat juga mencebik.

Baru aku perasan , setiap kali dia bangun tidur , dia akan sebut nama Yoongi hyung. Awee , my heart.

" Kau tak payah nak bersugar-sugar dekat sini la , cepat bangun. Kesian baek dah tunggu , pakai makeup sikit , kau tu bakal isteri penyanyi populor , eish dengan bekas air liur " aku terus keluar dari kereta , dan menuju masuk ke kafe.

Sempat juga aku toleh kebelakang , aku tergelak melihatnya reaksinya yang kelam kabot. Chill guys , aku tipu je pasal bekas air liur tu.

+++++

" Wow bro , nak kahwin dah kau. Ei , langkah bendul la jawapnya " aku menepuk bahu Baekhyun , sambil tergelak.

Aku melihat hanuel yang juga tergelak , woo cantik. Boleh tak aku nak simpan gelak tu untuk aku sorang je ? 😋

" Anyway , kau datang tak konsert aku sabtu ni ? Aku nak propose dia ikut cara yang kau ajar hiks " baekhyun smirk bila aku cakap macam tu , dia memandang hanuel kemudian tersenyum.

" Tengoklah la macam mana , jadual aku buat masa ni padat sikit. Tapi , aku akan cuba untuk pergi konsert kau. Don't worry , aku pun tak sabar nak jadikan hanuel sebagai salah seorang dari kelurga kita "

" Ala , rasa nak pergi tandas pula. Sayang , awak duduk sini dengan baek k " aku memohon diri nak berlalu ke tandas , haih sakit pulak perut eden ni.

Third person pov.

Baekhyun menghembus nafas dan kemudian memandang hanuel.

" Park Hanuel , is that you ? "

Love you  ; Kim TaehyungHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin