: 12 :

156 26 1
                                    

Hanuel's pov.

Aku tak boleh sembunyikan hakikat yang aku agak sedikit sedih apabila Yoongi mula menjauhkan diri dari aku. Dia dah tak bercakap dengan aku , again. Dia pasti akan alihkan pandangan setiap kali mata kami bertembung.

" Kau dah mula bencikan aku ke , Min Yoongi ? "

Itu antara persoalan yang sering kali muncul dalam kotak fikiran aku. Banyak sungguh perkata negatif yang sentiasa aktif berpusing dalam otak aku. Buat masa ini , aku sedar , aku banyak abaikan taehyung.

Dia selalu cakap " awak sakit ke , kenapa ni ? saya risaukan awak la ". Tapi , semuanya aku balas dengan " jangan risau , saya okay " ataupun hanya dengan senyuman tawar. Sekadar untuk menghilangkan perasaan risau dia.

Sedikit lagi dan aku hampir siap mengemas baju , tidak lupa jugak baju taehyung untuk percutian ke hawaii esok. Haih , sebagai seorang isteri yang solehah , aku pun tolonglah kemaskan jugak.

" Tae , mana berus gigi awak ? Minyak wangi ? Cepat , pergi ambil ! " jerit aku dari dalam , namun hampa. Tiada balasan , terpaksa la aku keluar juga.

" Tae , saya panggil awak n- " kata kata aku terhenti , rumah dah kosong. Shiteu , diorang keluar tak ajak -,-

Tiba tiba pandangan aku jatuh kepada sebuah patung kumamon hitam yang comel , dengan pantas aku memeluk patung tersebut.

Tiba tiba pandangan aku jatuh kepada sebuah patung kumamon hitam yang comel , dengan pantas aku memeluk patung tersebut

Oops! Bu görüntü içerik kurallarımıza uymuyor. Yayımlamaya devam etmek için görüntüyü kaldırmayı ya da başka bir görüntü yüklemeyi deneyin.

" Hai , siapa tuan awak ? Ala ala , comelnya awak ni. Nama saya hanuel , hihi kita jadi kawan , nae ? " aku tersenyum , alahai semenjak aku kecil lagi , aku sukakan kumamon.

" Yah yah  , awak nak buat apa dengan baby saya tu ? " sergah satu suara dari belakang , itu suara ...

Min Yoongi.

" A-ani , saya tak buat apa apa pun. Just saya memang sukakan kumamon , sorry " aku menunduk , patung kumamon itu aku letak ke tepi.

Muka aku sedikit mencebik , bimbang di marahi Yoongi merana menyentuh ' baby ' nya itu.

" Ala , jangan la buat muka macam tu. Kang tak pasal pasal awak yang jadi patung kumamon saya karang " sengihan di wajahnya membuatkan aku tersenyum juga.

" Mainla dengan baby tu , tadi saya pergi tandas. Saya tertinggalkam dia sorang sorang , nasib awak ada , temankan dia " aku memeluk semula patung  kumamon aka ' baby ' tersebut.

Ei , comel je , sama macam tuan dia.

" Baby tu dah lama saya simpan , itu pun sebab arwah mak saya yang bagi. Hihi , sebab tu la saya sayangkan dia , tapi tak lebih dari awak hiks " merona merah pipi aku , buat malu je.

" Awak , kenapa awak menjauhkan diri dari saya sejak kebelakangan ni hm ? " soal aku sebaik sahaja kami berdua melabuhkan punggung di atas sofa. Patung kumamon tadi masih dalam pelukan aku.

" Saya bukan jauhkan diri , tapi awak kan baru je kahwin. Hah , bae ? " merona merah pipi aku apabila Yoongi sebut pasal ' bae ' .

Damnit , mesej tu 😩

" B-b-bae ? " aku mengacah acah innocent , seakan akan tidak tahu apa yang sedang dicakapkan oleh Yoongi.

" Ale ale , dah panggil orang bae tu , nak cover cover pula "

" Ei tipu je min gula ni ei tipu " aku menjelirkan lidah , memulakan pergaduhan.

" Yah , saya lagi tua k. Dan saya bukan gula la ! " terletus gelak tawa kami berdua , aku perhatikan Yoongi.

Kenapa rasa dia sakit sangat ? Kenapa hati aku mesti memilih Yoongi dan mengapa susah sangat aku nak buang Yoongi dari dalam hidup aku ?

Maafkan saya , Kim Taehyung.

Saya rasa yang saya dah betul betul cintakan Min Yoongi.

+++++

" Amboi happy semacam je saya tengok awak ni , Hanuel. Anything happen ? " aku menggeleng sambil tersenyum , entah , sejak aku dan Yoongi berbaik semula ni , aku rasa sangat gembira.

" Tak , saya tak sabar nak pergi ke hawaii besok " dia tersenyum , kemudian membelai rambut aku perlahan.

" Serious , tak benda lain ke yang menganggu awak ? " aku mengangguk mengiyakan.

" Okayla kalau macam tu. By the way , saya minta maaf sebab keluar tak ajak awak tadi , tiba tiba je hyung ajak keluar. Tapi , yoongi hyung tak nak ikut " buat sementara dia terdiam , memandang patung kumamon yang sedang dipegang aku.

" Patung Yoongi hyung ? " aku menayang patung tersebut , buat masa ni , yoongi bagi aku jaga baby dulu , sebab patung aku ada dekat rumah lama.

" Yup , baby. Dia bagi saya pinjam , comel kan dia ? " Taehyung menarik nafas sebelum merampas patung tersebut dari aku.

" Ei jadi benda ni la yang awak sengihkan dari tadi ? Menyusahkan betul , ei tolongla jangan buat benda yang aku tak suka ! "

" A-awak ?! " dia mencampak patung tersebut , keluar tingkap.

Defuk you kim taehyung.

" Kalau nak patung tu , cakap. Bukannya ambik hyung saya punya ! " aku menghiraukan taehyung dan lantas berlari keluar rumah.

Semua orang memerhatikan aku yang sedang berlari sambil mengesat air mata , mata Yoongi aku pandang. Yoongi berlari keluar juga mengikuti aku. Namun segala panggilannya aku hiraukan.

Patung kumamon tu lagi penting la sakai.

Shiteu , baby aku tengah terbaring dekat tengah jalan. Air mata aku makin mengalir , tak tak , aku tak kisah kalau tu patung aku. Tapi tu patung bias aka kesayangan aka bae aka my everything.

Baru sahaja aku hendak pergi ambil patung tersebut , patung itu telah dilanggar kereta. Habis lunyai isi dia , terus sahaja aku terduduk di tepi jalan. Badan aku yang dah lemah dipeluk erat oleh Yoongi.

" It's okay , tu patung je. Dah , jum balik , rehat. Esok kita kena pergi hawaii pulak " aku masih kaku di situ , Yoongi menarik tangan aku , namun aku lansung tak kisah dengan semua tu.

" Tapi Yoongi , tu patung kegemaran awak, arwah ibu awak yang bagi. Patung tu banyak menyimpan kenangan korang , saya mintak maaf , sepatutnya saya tak patut simpan patung tu " tangan aku diusap , tak lama lepas tu dikucup pula.

" Takpe , saya okay je. Nanti , kita beli baru , saya satu awak satu. Dah , jangan sedih sedih " dia mengesat air mata aku , mengajak aku berdiri.

Aku hanya mendiamkan diri , soalan dari mereka juga aku abaikan. Taehyung ? entah , aku tidur di bilik aku malam tu.

Love you  ; Kim TaehyungHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin