: 11 :

128 25 4
                                    

Hanuel's pov.

Cincin kahwin yang di beri oleh taehyung aku belek , meneliti setiap sudut. Entah , bagi aku cincin tidak sedikit pun kelihatan menarik walaupun ia antara model yang paling termahal di korea.

 Entah , bagi aku cincin tidak sedikit pun kelihatan menarik walaupun ia antara model yang paling termahal di korea

Oops! Bu görüntü içerik kurallarımıza uymuyor. Yayımlamaya devam etmek için görüntüyü kaldırmayı ya da başka bir görüntü yüklemeyi deneyin.

" Kenapa pandang cincin kahwin macam tu ? Tak suka ? " aku pantas menggeleng , taehyung berjalan mendekati aku.

Berada dalam satu bilik dengan dia amat janggal , nak je aku lari bilik sebelah , pft bilik aku sebelah je kut.

" A-ani , saja. Cincin ni cantik hihi " terus sahaja aku merebahkan badan pada katil empuk milik taehyung , phone aku belek. Sebelum mengambil gambar jari aku , i mean cincin pada jari aku.

" And today , i am totally his. Thnks for the wish , thnks for supporting us ! And for those who came just now , thnk you so much 💕💕 #happy #wegotmarried #taenuel "

Entah mengapa , sekarang dah jadi hobi aku untuk mengpost gambar aku dan taehyung dalam ig. Bukan apa , aku just gembira apabila membaca respon daripada army , idonno.

" Awak buat apa tu ? " dia juga merebahkan badannya di sebelah aku , menarik aku dekat kepadanya.

" Post gambar kahwin dekat ig " aku menyandarkan kepala aku pada dadanya , AHAHAHAHAHAHAHAHA bukan selalu gais ;)

" I guess kita patut ubah panggilan kita , saya awak or maybe sayang ? " aku buat muka disgut , euw no way.

" Saya awak , would be enough tae " dia tersenyum.

" Yeah , i got you bae " baru sahaja aku hendak sambung scroll comment dekat ig , tetiba aku dapat mesej daripada Yoongi.

From: Yoongi 🦄
Jum keluar pergi tempat haritu nak  ? 😽

AWWWW , MENGAPA AKU TERBAYANGKAN MUKA KUCING TU MUKA YOONGI , OMG , MY HEARTEU !

" Y-yoongi nak jumpa awak ? " aku menoleh , kelihatan taehyung sedang cuba untuk memproses apa yang sedang berlaku.

Defuk , lupa pulak aku nak jadi bini orang.

" Ani , tu nombor Seyeon. She put hers as Yoongi's name , cause she know if i saw his name pop up , i will definitely rply it " hah , pandai sungguh makcik hanuel ni reka ayat.

To: Yoongi 🦄
Sorry bae , but i can't. Next time oky ? ;) 💕

Tanpa sedar , aku dah terpanggil yoongi bae. Omaigod , mengapa mengapa , sumpah cakap , kalau taehyung tahu ni. Ntah ntah , terbalik bumi duh .

Phone aku cepat cepat tutup , malu duh nak tunggu Yoongi reply nanti.

" Tae , saya lapar. Makan jum ? " aku buat muka comel , taehyung melihat jam yang berada di dinding sebelum mengangguk.

" Okay , saya masak " dia menarik tangan aku keluar , sebaik sahaja kami buka pintu.

Hah , jatuh kedebuk 5 biji nangka depan pintu. Aku dan taehyung berpandangan sesama sendiri sebelum memandang mereka berenam.

" Wait , wht are you guys doing here ? " Jimin tersengih , manakala yang lain menunduk , nak tunjuk rasa bersalah la tu.

" Sorry tae , hanuel. Kitaorang nak dengar macam mana korang buat proses buat anak " terbuntang mata aku dan tae , ommomomomo wtf was this ?!

" Merepek bodoh , korang ni ei. "

Mata aku melilau mencari seseorang , namun segalanya hampa. Sempat jugak aku melihat mesej yang di balas oleh Yoongi sebentar tadi.

From: Yoongi 🦄
Okay , saya faham. Awak sekarang bini orang , it's okay. Next time , shall we ?

From: Yoongi 🦄
Jalja 💕

Awww , mengapa mudahnya hatiku mendua~

Aku terdiam , sekadar meneguk air liur. Pintu bilik Yoongi aku pandang , sebelum aku dengan perlahan lahan menumpukan kembali perhatian kepada Taehyung yang sedang bersembang dengan rancak.

Aku tersempit. Aku cintakan Yoongi , tapi dalam masa yang sama aku cintakan Taehyung. Mungkin ?

+++++

Taehyung's pov.

Meja makan yang sepatutnya hanya ada aku dan isteri kesayangan aku je sekrang dah jadi macam satu family . Ei , kacau duh diorang ni. Tapi , aku perasan yang sejak dari dia tadi tak duduk diam.

Dia macam tengah cari seseorang , Yoongi hyung ? Aku dengan pantas menggelengkan kepala , think positive kim taehyung.

" Awak okay ? " soal aku perlahan , hanuel hanya membalas dengan senyuman tawar. Nasi yang berada di dalam pinggan hanya di mainnya , sikit pun tak luak.

" So guys , about our vacation tu , macam mana ? " aku memandang taehyung , memulakan perbincangan tentang percutian kami.

" Okah je , bilik aku ambil 3. Taehyung dengan hanuel , aku jin hyung dan jungkook satu bilik , jimin yoongi hyung dan hoseok satu bilik. " aku dengan perlahan mengangguk.

Sreet

Bunyi kerusi yang di seret menyebabkan keadaan menjadi senyap. Serentak itu , tumpuan kami semua jatuh kepada hanuel. Dia sedang berdiri sambil membawa pinggannya untuk dicuci. Nasi dan lauk masih banyak , tiada perubahan.

" Kenapa dia dengan , hyung ? " aku mengangkat bahu , tiada jawapan untuk soalan jungkook. Aku sendiri bingung , tiba tiba sahaja hanuel berubah.

Aku berlari mengikutnya masuk ke bilik , meninggalkan pinggan kotor aku begitu saja. Aku dapat lihat hanuel meraut wajahnya sebelum mengeluh.

" Hanuel , are you okay my dear ? " dia sekadar membalas dengan senyuman tawar , aku berjalan mendekatinya.

" Kenapa ni ? Tell me wht's your problem " dia memegang lembut kedua dua belah pipi aku , mata aku dipandangnya sedalam yang boleh.

" Nothing tae , saya penat. That's all , awak tidur la ye , saya pun nak tidur ni. Jalja tae " dia tersenyum sekali lagi sebelum mula melangkah masuk ke alam mimpi.

Aku mengeluh , dahi nya aku cium perlahan dan kemudian melabuhkan badan di sebelahnya. Mukanya aku renung sebelum aku dengan perlahan lahan menutup mata.

- Oh baby , would  you let me lead you even when you're blind ?

Love you  ; Kim TaehyungHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin