: 05 :

166 32 0
                                    

Hanuel's pov.

Aku hanya membeli ipod baru untuk hanbin , sebab dia pernah cakap yang ipod lama dia rosak. Jungkook cadangkan aku beli ipod touch , pada mulanya aku menolak sebab mahal tapi disebabkan muka seposen jungkook , aku beli jugak.

#comelhiks 😂

" Kookie , ipod touch dengan iphone macam takde beza je

Oops! Bu görüntü içerik kurallarımıza uymuyor. Yayımlamaya devam etmek için görüntüyü kaldırmayı ya da başka bir görüntü yüklemeyi deneyin.

" Kookie , ipod touch dengan iphone macam takde beza je. Oppa noona dahlah pakai iphone 7 " aku mencebik kerana terpaksa mengaku kalah , Jungkook tergelak.

" Ala chill la noona , kookie yakin yang oppa noona mesti suka punya la ! Lagipun senang sikit , bole gantikan phone , kalau contohnya phone oppa noona rosak ke en " aku mengangguk , k ada betulnya jugak.

" Iyola kookie , k lepas ni kita nak pergi mana pulak ? " Jungkook memegang dagunya , kemudian tersenyum.

" Makan , i'm hungryyy " kami bergerak ke kafe yang berdekatan , setelah memesan apa yang hendak di makan , kami cari tempat yang sesuai untuk duduk.

" Noona tak nervous ke ? " soalnya setelah air dan makanan kami sampai , aku menghirup sedikit air kemudian memandangnya sambil tersenyum.

" Gila tak nervous , noona nak kena kahwin dengan someone yang noona tak suka kut. Fine , memang la semua impian army nak kahwin dengan bts. Tapi , ini bukan apa yang noona nak "

" Noona taknak kahwin dengan tae , noona takde perasaan pun dekat dia " Jungkook mendengar dengan penuh teliti , membuatkan aku rasa yang kitaorang akan jadi kawan baik.

" It's okay noona , perasaan cinta tu boleh dipupuk sedikit demi sedikit. Noona mesti cuba untuk cintakan tae hyung , perkahwinan macam ni lebih bahagia daripada perkahwinan atas dasar cinta " air mata aku mula menitis.

* author promote ff author , hurt 💩💤

" Tapi , macam mana kalau army tak dapat nak terima noona sebagai isteri tae ? " aku faham , aku juga seorang fans. Perasaan bila dapat tahu yang bias kau dah ada girlf pun mampu buat kau menangis , ni apatah lagi bila bias kau nak berkahwin.

" Aww noona , kookie yakin kalau diorang betul betul true fans , diorang akan dapat terima noona. True fans kan sentiasa nak tengok bias dia happy. Dahla noona , janganla nangis , sedih kookie tengok "

" Baik noona makan , makanan ni tak pernah bencikan noona. Diorang sentiasa terima untuk duduk dekat dalam perut noona hihi " aku terus gelak , air mata yang masih bersisi aku lap.

Walau macam mana matang pun cara Jungkook bercakap , tapi fikiran ni masih belum matang AHAHAHA.

+++++

Aku menunggu taehyung pulang ke rumah , well actually aku tunggu Suga. Pft , muka gula dia tu auch saya suka saya suka.

" Yoww Hanuel " aku menoleh , jhope sudah mendaratkan punggungnya di sebelah aku , ye yini sungguh awkward.

" J-hop- "

" Don't need to call me jhope , panggil la hoseok je. Beside , hanuel pun dahnak jadi salah seorang daripada family bahagia kitaorang " aku tersenyum tawar , hakikat yang aku bakal menjadi isteri taehyung membuatkan aku terdiam.

Beban rasa , tak sanggup rasanya nak kendong semua bebanan tu.

" Hoseok oppa , hm boleh tak kalau hanuel nak mintak satu tiket lebih untuk konsert tu nanti ? Hanuel nak jemput sepupu rapat hanuel " hoseok tersenyum kemudian mengusutkan rambut aku.

" Oho boleh , nanti oppa mintakkan dekat manager kitaorang. Anything for you , saeng ! " awww, benda ni mengingatkan aku tentang hanbin.

Aku memeluk hoseok erat , sebelum melepaskannya.

" Sorry , just oppa mengingatkan saya tentang oppa saya , hanbin. Dia sekarang sambung belajar dekat luar negara , i miss him a lot "

" AHAHAHA , it's okay. Oppa pun dah anggap hanuel macam adik oppa sendiri , memandangkan oppa hanya ada kakak " aku tergelak , dia tersenyum.

" Guys , korang buat apa ni ? " serentak itu , aku dan hoseok memandang kebelakang.

Alien kepala hijo dah balik.

" Kitaorang tengah sembang sembang je , AHAHAHA meh la duduk sekali , tae ui " pelawa hoseok , namun taehyung hanya membalas dengan senyuman tawar.

" Takpelah hyung , aku penat , nak terus tidur. Hanuel , ikut aku " tangan aku lantas ditarik oleh taehyung masuk ke dalam biliknya.

Di menyuruh aku duduk , pintu dikunci. Muka aku dipandang serius , tiada sedikit pun senyuman.

" Aku tak suka tengok kau bertepuk tampar , peluk peluk , gelak , dengan orang lain selain aku. Lagi lagi member aku , faham ? " aku pandang muka taehyung tidak percaya.

Nak jealous pun agak agak la , bro.

" Apa kau ni ? Bukannya aku boleh buat semua benda tu dengan kau pun , ei biar jela. Nak cemburu sangat apehal ? Last last sekali , aku kahwin jugak dengan kau ! "

" Ergh , susah la macam ni. Cuba kau tengok yoongi tu , tak boleh ke kau jadi macam dia ?! " mukanya diraut , habis semua barang barang di atas meja solek di campak.

Phone aku yang aku tengah pegang , diambil dan dibaling. Pecah , semua gambar yoongi , bts , fansign , konsert dalam tu.

" Kau buat apa ni , tae ?! " air mata aku semakin laju mengalir.

Kedengaran suara member bts yang lain menyuruh taehyung membuka pintu.

" Apa yang bagusnya dengan yoongi tu ? Everyone keep praising him for nothing. Kau pulak sikit sikit cakap pasal yoongi , yoongi sana , yoongi sini. Penatla ! " taehyung terduduk , matanya merah.

" Dia lagi okay daripada kau , panas baran " sewaktu aku hendak berjalan keluar dari bilik , kaki aku terpijak serpihan kaca , aku menahan sakit.

Pintu bilik aku buka , muka yoongi aku renung sekejap kemudian berpaling. Dengan segera , aku menuju masuk kedalam bilik. Badan aku hempas keatas katil , membiarkan darah di kaki mengalir.

Muncul satu perkataan dalam otak aku.

Panas baran.

Love you  ; Kim TaehyungHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin