Taehyung's pov .
Aku meraut muka , menanti doktor yang keluar dari bilik kecemasan itu . Hanuel takde cakap pulak yang dia sakit . Tapi bila mengingatkan balik , waktu dia pegang tangan Yoongi , tu aku rasa sakit sangat . Dia lebih selesa dengan Yoongi hyung , ergh mungkin ?
Aku kehulur kehilir . Tak tenang aku dibuatnya . Aku sibuk memikirkan apa punca sakit Hanuel . Tapi seingat aku , sebelum dia keluar tu , dia macam tengah cakap telefon dengan seseorang .
" Penjaga kepada Kim Hanuel ? " aku dengan segera mengangkat tangan lantas berdiri di hadapan doktor tersebut . Riak wajahnya kelihatan gembira , berita baik mungkin .
" Saya suami dia , dok "
" Syukur kepada tuhan , dia tak ada apa apa . Cuma dia ada gastrik dan migrain , itu sahaja . Nanti saya akan berikan ubat , tapi buat masa ni dia kena duduk hospital dulu ya . Ha , awak bolehla masuk lawat dia " aku dengan segera masuk ke dalam bilik itu .
Hanuel yang sedang makan coklat di atas katil membuat aku ketawa , wajah diraut . Penat penat aku risaukan dia , dia pula sibuk makan coklat dekat sini . Apabila menyedari kehadiran aku , terus terbit senyuman di wajahnya .
" Hai taetae hihi , nak sikit ? ~ " aku duduk di sebelahnya , memandang katil itu agak besar . Bilik vip yang aku tempah itu boleh tahan besar jugak la .
" Eish awak ni , ada ada jela . Anyway sayang , selesa tak bilik ni em ? " dia memandang aku kemudian memberikan thumbs up . Dengan coklat yang penuh di mulutnya . Comot .
" Lebih dari selesa , thanks taetae " aku lap bibirnya yang comot .
Hanuel's pov .
" Mana yang lain , suruhlaa diorang masuk . Rindu " aku tersenyum manja , taehyung mengeluh kemudian keluar untuk memanggil diorang . Tak lama lepas tu , aku dengar bunyi riuh rendah memanggil nama aku .
Mata aku tertatap pada Yoongi , pucatnya muka dia . Banyak soalan yang muncul dalam kotak fikiran aku , tapi tak mampu nak luahkan .
" Hanuel , ya ampun macam mana boleh sakit macam ni ? " soal Namjoon sambil mengusap perlahan rambut aku . Aku tersenyum nipis kemudian mengangkat bahu .
" Entahla oppa , cuma hanuel memang rasa penat sikit " aku baringkam sikit badan , mata aku pejam kemudian buka . Nafas turun naik . Tak , diorang tak perlu tahu apa yang terjadi sebenarnya .
" Ish budak ni , dah tahu penat bukan nak rehat . Tengok sekarang siapa yang susah . Haih , ni hanuel betul betul penat ke mengandung ~ " sengihan diwajah mereka semua makin lebar .
Aku pandang muka Jin yang lansung takde perasaan bersalah tanya aku soalan macam tu . Omma pun takde tanya aku sampai macam ni , wuargh , mengapa jin mengapa ;-;
" Seriously hyung , hanuel ni badan dia pun tak bagi tae sentuh . Inikan lagi nak mengandung " aku kerling tae yang sedang muka muka innocent . Ei ei , menyampahnya ergh .
" Hahaha , aku pun taknak dia mengandung tae . Dia muda lagi en " semua orang diam , memandang tepat ke arah Yoongi . Jelas sekali dia gelak dia tadi tu fake .
" Maksud hyung , em hyung taknak hanuel mengandungkan anak tae ? " riak wajah taehyung berubah . Tiada lagi senyuman di wajahnya .
" Err , bukan tu maksud aku haih abaikan la " Yoongi mengusap tengkuk belakangnya , terus sahaja dia meluru keluar dari situ . Aku tergagam , begitu juga dengan semua orang .
" Hm tae , kitorang actually ada benda nak kena selesaikan dekat big hit . Tapi bang pdnim kata kau dikecualikan . So , kitaorang gerak dulu eh ? " kami berdua mengangguk , bangtan melangkah keluar .
Sebaik sahaja pintu ditutup , taehyung meraih tangan aku . Lantas dikucupnya perlahan , aku sendiri tak faham dengan apa yang terjadi .
" A-awak cintakan Yoongi hyung ? " aku tersentak , dengan segera aku menarik semula tangan aku .
" Apa masalah awak tiba tiba tanya soalan macam tu . Tolong jangan mulakan apa apa kim taehyung " aku berpaling , aku tidak mahu bergaduh dalam keadaan seperti ini . Aku paling benci bila dia tetiba mention nama Yoongi .
" Watch your mouth dear , call me oppa . Have some respect , i'm your husband ! " nampak tak . Dia marah dekat benda yang tak sepatutnya . Mula mula pasal yoongi lepastu masuk bab respect .
" Tak tak , just now we are okay . Tetiba yang awak nak marah marah ni kenapa , what's your problem ?! " suara aku cuba kawal sebaik yang boleh . Ini hospital . Bukan rumah .
" Obviously yang aku dan Yoongi ada apa apa . Tch , omaigod cant you see that i love you damn so much honey ? Penatlah saya macam ni . Saya ni suami awak ! " sekali lagi aku tersentak , setelah sekian lama aku tak ditengking oleh taehyung , harini dia tengking aku .
Air aku dengan perlahan gugur . Aku pejamkan mata , tutup kepala menggunakan selimut . Aku dengar pintu ditutup perlahan .
Oh great hanuel , sekarang husband kau marah dekat kau .
++++
Ohoho sorry for the short and late update . Author terlalu busy belajar untuk interview and no time to write , ahahahaha , sorry again . Until we meet again , bye readers ! ❣
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Love you ; Kim Taehyung
Fanfiction+ I love you to the moon and back , my dear . Don't u worry , u are mine .