Hanuel's pov.
Aku lansung sedikit pun tak bercakap dengan Taehyung , apatah lagi pandang muka dia. Geram , tahu tak. Cuba kalau aku bunuh semua kaum kerabat alien kepala hijo dia tu , kau rasa dia marah tak ? Hihu.
" Hanuel , okay fine , i'm sorry. Saya minta maaf sebab marah awak , dan buang patung tu. Saya tak tahu pulak yang awak sayangkan patung tu " aku segera melepaskan pegangan dia dari tangan aku.
Beg roda aku berikan kepada Yoongi untuk di masukkan kedalam van , kemudian aku menaik dan duduk di tepi tingkap. Headphone sengaja aku pakai , tapi lansung tak bukak lagu.
Aku dapat tangkap bunyi keluhan yang keluar dari mulut Taehyung , heh padan muka. Siapa suruh main buang je patung orang dekat luar ?
" Hanuel , oppa tahu hanuel tak dengar lagu " bahu aku di cuit , Jung Hoseok.
" T-taklah , hanuel betul betul tengah dengar lagu la " Hoseok tergelak kemudian menggelengkan kepala.
" Maafkan jela Tae tu , dah macam emak hilang anak dah oppa tengah mamat tu. Pasal patung tu , lupakan jela. Dia tak sengaja tu , alah dia kan ada angin angin dia tu " aku memandang hoseok kemudian tersenyum tawar.
" Tengokla macam mana nanti , oppa " aku berhenti bercakap dengan hoseok , lalu melontarkan pandangan ke jelan raya.
Sempat juga aku kerling phone yang berada di tangan aku , berpuluh mesej yang dihantar oleh Taehyung , namun tidak satu pun aku reply.
Perjalanan yang hanya memakan masa selama 30 minit ini akhirnya berakhir tetapi bakal disambung selepas sahaja kami menaiki kapal terbang. Aku dipelawa oleh taehyung untuk membawa beg aku , namun aku dengan segera menolak.
" Hanuel , cepatla , flight kita ni kejap lagi " Yoongi memanggil aku , aku mengangguk.
Nampaknya tiada seorang pun peminat yang tahu kami hendak ke luar negara , kalau tidak pasti penuh lapangan terbang ini. Sempat juga , aku menelefon hanbin , kebetulan pula dia dan kawan kawan dia ada di hawaii sekarang.
" Cik , passport ? " aku menyerahkan passport kemudian mengikut taehyung dari belakang.
Entah macam mana , lengan aku ditarik oleh Taehyung. Tangan aku digengamnya erat , sebelum dia memasukkannya kedaalam poket baju dia.
" Jangan buat macam ni lagi , saya rindu awak " aku masih lagi mendiamkan diri , sebaik sahaja kami masuk kedalam lapangan terbang , aku dengan segera mengambil tempat di tepi tingkap.
Aku suka tengok pemandangan dari atas.
Memandangkan setiap kerusi ada dua , jadi Taehyung duduk di sebelah aku. Tangannya masih tidak melepaskan tangan aku. Aww , saya tak rela.
" Tae , tangan saya " dia tersengih , pehal mamat ni ?
" Selagi awak tak maafkan saya , selagi tu la saya takkan pulangkan balik tangan awak " aku mengetap gigi , eh eh dia ni.
" Kim Taehyung , ei ikut awak la " aku memejamkan mata , AHAHAHHAHAHAHA bukan apa gais , aku mengantuk.
" Sweet dream sayang , i'm sorry , i'm so sorry Park Hanuel. I love youuuu "
+++++
" Hanuel , ooo hanuel. Puan Kim , bangun kita dah sampai ni " aku mengosok mata , masih mamai.
Benda pertama yang aku nampak di saat aku buka mata adalah seekor alien kepala hijo.
" Dah sampai eh ? Ala , baru nak tidur lagi " aku mengeluh , dengan segera aku bangun , badan diregangkan.
" Jum " tangan aku digengamnya , supaya aku tak jatuh.
Sebaik sahaja kami sampai , terus sahaja mereka semua memakai mask hitam dan berjalan laju ke arah van.
Aku memerhatikan keadaan sekeliling. Awww , cantiknya !
Tak lama lepas tu van yang kami naiki berhenti di sebuah hotel yang berada di tepi pantai.
" Meh saya bawak beg awak " tanpa memandang , aku terus memberikan beg aku kepada Taehyung.
" Wow , cantiknya pantai ni Hanuel. Petang ni kita pergi mandi nak ? " jerit Yoongi sambil menepuk perlahan bahu aku.
" Jum , saya pun dah tak sabar ni hihi " aku tersenyum melihat Yoongi yang excited.
( Taehyung's pov )
Aku tersenyum melihat gelagat hanuel namun senyuman aku terhenti apabila aku nampak Yoongi memegang bahu Hanuel.
Bck off , man. She's mine.
Dan , yang paling sadisnya Hanuel tak menghalang. Kadang kadang aku terfikir
Apa lebihnya dia dan apa kurangnya aku ? * lol , ayat hunaited- *
Tapi sayang , aku lansung tak dapat jawapan.
" Kookie , petang ni kita pergi pantai okay ? Hyung nak ajak kau mandi , kan kau suka mandi laut " Jungkook tersengih kemudian memeluk aku.
" Yey , lpyu hyung " euw , pe kau. Aku ajak sebab nak skodeng hanuel , ei eie perasan 😂
Sorry , hati hyung hanya untuk Hanuel :)
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Love you ; Kim Taehyung
Fanfiction+ I love you to the moon and back , my dear . Don't u worry , u are mine .