Ya ampun , cepat cepatlah fanfic ni habis . Mira dah lah next year masuk asrama ni huargh .
---Hanuel's pov .
Aku memandang nasi yang berada di dalam pinggan . Tak selera lansung nak makan . Lagi lagi bila yang duduk depan aku ni Nam Taehyun .
" Well , actually asal kau tetiba rajin semacam singgah sini hyun ? Ada hal penting ke siap bawak perempuan ni lagi " Taehyung tiba tiba bersuara , memandang Taehyun tajam .
" Eyo aku nak sini nak melawat Hana lah . Salah ke ? " aku tersentak . Taehyun tersenyum manis ke arah aku , namun aku dengan segera menundukkan muka .
" Habis tu kau buat apa dekat sini ? Lol setahu aku , kau tak suka Hanuel kan " Taehyung pandang Bella jijik . Meluat agaknya .
" Tae , hormat tetamu " tegur Jin menyebabkan sekali lagi keadaan menjadi sunyi .
Okay . Jin suka Bella ? Woah , miracle . Setahu aku semua member bangtan benci perempuan sotong ni . Dahlah tak cukup kain ei sedih beno hidup dia .
" Apa hyung ni .. " Taehyung memperlahankan suara . Mukanya merah menahan geram .
Dia tak mahu melawan Jin , sebab dia hormat Jin . Memandangkan dia dah anggap jin macam abang dan jin lagi tua dari dia .
" Wow oppa , sedapnya oppa masak . Lain kali bolehlah bell datang lagi ~ " aku menggulingkan mata apabila melihat Bella yang mengedik dengan Jin .
Euw . Sotong . Tak . Cukup . Kain .
" Hah boleh je . Datanglah , oppa okay je "
" Dahlah hyung layan lah perempuan sotong tu . Tae nak naik atas . Daripada hadap muka sotong ni , euw geli " taehyung dengan segera menuju ke tingkat atas .
" Haih bella , taehyun . Maaf lah dengan perangai Taehyung tu ye " lol maaf pebenda nya bodo .
" Oppa , hanuel naik atas dulu y - " baru sahaja aku hendak memohon diri , Taehyun terlebih dahulu sudah menahan aku .
" Hana , oppa nak cakap dengan hana kejap . Dekat luar "
+++++
" Kau nak cakap apa . Hah cakaplah " aku memandang muka Taehyun .
" Okay look . Yang pasal dekat hospital tu kita lupakan je okay . I'm really sorry oppa tak bermaksud pun untuk buat macam tu dekat hana " aku mengeluh .
" Fine , hanuel maafkan . Just remember , my name is hanuel not hana " taehyung mengangguk setuju sambil tersengih membuatkan aku memblas senyumannya .
" Serious oppa rasa bodoh sangat sebab nakkan hanuel balik padahal hanuel tu wife tae . Oppa terpedaya dengan syaiton kat dalam tu . It's okay dont worry lepasni oppa dah takkan terpedaya dengan syaiton tu . Lagipun guess what ! " katanya kemudian menayangkan cincin di jarinya .
" HUARGH OPPA DAH NAK KAHWIN OMMO SIAPA PEREMPUAN TU " jerit aku separuh nak mati .
Nampak tak yang sebenarnya kitaorang berdua ni rapat MUAHAHA .
" Eh eh secret la . Kalau nak tahu , hanuel kena tolong oppa . Boleh ? " aku tersengih kemudian terangguk angguk .
" Tolong oppa pujuk taehyun suruh datang majlis kahwin kitaorang nanti boleh ? " aku tersenyum .
" Boleh boleh . Nanti hanuel pujuk okay ? " serentak itu kami berdua tersenyum .
+++++
Serious happy siot harini . Yela dahlah harini aku dah berbaik dengan taehyun lepastu tadi yoongi belanja makan aiskrim .
" Amboi seronok nampak keluar dengan dua lelaki ariniy " k , mood annoying tae dah datang . Aku tutup pintu bilik kami perlahan .
Aku menarik nafas dalam dalam . Chill hanuel chill . Jangan salah cakap , karang gaduh pulak .
" Oppa ni kenapa ? " soal aku perlahan , kepala ditundukkan .
Aku tahu taehyung masih lagi bengang pasal petang tadi .
" Kau tanya aku kenapa . Kau tahu tak kau dah keluar dengan ex kau lepastu kau keluar dengan mamat yang tergila gilakan kau tu . Kau tak sedar ke yang aku ni suami kau hah susah sangat nak hargai aku ?! " aku tersentak apabila ditengking taehyung .
Dia pakai aku kau . Setahu aku dia tak macam ni . Kalau dulu , iyelah . Air mata aku mengalir . Aku terkejut dengan perubahan tiba tiba taehyung .
" Mana ada saya tak hargai awak . S-saya keluar dengan taehyun oppa kejap tadi tu pun hiks sebab dia nak bagitahu yang dia dah kahwin . Bukannya saya keluar dating ke apa ke hiks " air mata aku semakin banyak mengalir .
Baru aku perasan yang semenjak dua menjak ni aku cepat emo ")
" Dahla tae . Awak lansung tak percayakan saya " jerit aku kemudian keluar dari bilik .
Mereka berenam yang sedang menonton tv pandang aku yang masih dalam esakkan semacam . Aku duduk di atas sofa dengan patung kumamon yang dibeli taehyung haritu . Aku memeluk tubuh , air mata aku masih lagi mengalir .
Taehyung marah dekat bella dengan taehyun tapi kenapa lepaskan dekat aku .
" Korang ni asyik bergaduh je oppa tengok . Kenapa ni ? ~ " tegur hoseok kemudian memeluk aku erat , cuba memujuk aku .
" Takdelah , cuma tae tu hah . Hanuel cuma nak bagitahu yang tak lama lagi majlis perkahwinan taehyun oppa " air mata aku semakin banyak pula mengalir .
" Dah dah la tu , nanti dia minta maaf la tu . Macam la hanuel tak tahu , dia mana boleh berpisah dengan hanuel kan " yang lain turut mengangguk sekali .
Aku hanya terdiam melayan perasaan .
Ha muah cerita ni makin merepek dan terlalu banyak drama 🌝
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Love you ; Kim Taehyung
Fanfiction+ I love you to the moon and back , my dear . Don't u worry , u are mine .