Hanuel's pov.
Aku dan bangtan duduk di satu meja , wajah Yoongi sejak dari awal tadi aku perhatikan . Dia nampak tak tentu arah , nampak macam ada ' something ' yang kacau fikiran dia .
" Hey noona , termenung apa tu ? " soal Jungkook dengan makanan yang masih penuh dalam mulut dia. Aww , comel .
Serentak itu , semua mata memandang aku . Lol , pehal dengan semua orang ni duh ? Sempat juga aku buat eye contact dengan Yoongi , sebelum aku melarikan pandangan aku .
" Ani , noona tak fikir apa apa pun . Just noona rasa tak sihat sikit hm " aku menguis nasi goreng yang di ambil oleh Taehyung sebentar tadi , harini Yoongi makan roti je . Itu pun tak habis lagi .
" Yoongi hyung , wht is wrong with you ? " oho yes , Kim Namjoon . Terima kasih sangat sangat sebab tolong aku tanyakan soalan tu .
" Nothing , macam hanuel , aku pun rasa macam tak sedap badan jugak " jawapan Yoongi membuatkan aku rasa tak puas hati . Dia menipu , aku tahu .
" Wooo , that's weird . Korang rasa tak sihat sama sama , awwww " Jimin tiba tiba saja ' berfangirling ( ? ) ' dekat sini , membuatkan semua orang memberikan jelingan yang tajam .
Aku menundukan kepala , aku ingat lagi dulu , semasa aku pergi fansign . Jimin pernah beritahu aku yang walaupun aku ni hanya fans biasa , tapi dia tetap ship aku dengan Yoongi .
Haih , i feel bad for my husband .
" Sayang , kalau awak rasa tak sihat duduk jela bilik . Yoongi hyung , kau pun sama. Rehat je " panggilan ' sayang ' tu menyebabkan aku dan Yoongi berpandangan serentak .
Okay , yang tu baru weird .
" Takla , it's okay. Harini kita nak keluar pergi shopping kan , hm saya pergi jugak. Bosanla tae , asyik duduk bilik je , bukan bole buat apa pun " aku tersengih kemudian menyambung suapan ke dalam mulut .
" Oh okay la kalau macam tu " aku sekadar membalas dengan senyuman tawar.
+++++
Third person pov.
" Aku taknak la , ini semua kerja gila ! " aku meninggikan suara setinggi yang bole .
Muka aku yang putih berubah menjadi merah , menahan geram sebaik yang bila bila sahaja boleh dilepaskan . Dada aku berombak , nafas juga sudah tidak teratur . Boleh sahaja aku campak semua benda yang ada di hadapan aku sekarang .
" Ingat , kau kena juga buat apa yang aku suruh. No turning back- " ah kepala bana anda . Suka hati aku la , hidup aku . Halamak , aku sepak karang .
" Apa masalah kau , aku dah cakap aku taknak . Kau ajak je en memula , lepastu tetiba paksa aku , pebenda ni hah ?! " air mata aku sudah mengalir , tak sanggup lagi nak berdebat tentang hal ini .
" You have to do it , Min Yoongi . Or else , she will die " panggilan telefon di matikan .
Aku menggengam penumbuk . Tch , you just wait and see , Bella Jung .
++++++
Bck to hanuel's pov.
Aku memerhatikan Yoongi yang baru sahaja keluar tandas dengan mucung sedepa , dia tergelak apabila melihat aku buat muka di hadapannya .
" Euw , kenapa awak buat muka macam tu ? " soal Yoongi , aku masih lagi memuncung . Aku tayangkan beg plastik dan kertas yang aku pegang .
" Korang la shopping macam perempuan , dahla tae nak pergi beli aiskrim . And then , awak cakap nak pergi tandas 50 saat je . Penat saya kira , takde kerusi nak duduk pulak tu ! " dia tergelak kemudian mencubit pipi aku perlahan .
" Ala ala , siannya angel kita sorang ni . Ha , mianhae , saya sakit perut hihi . Dah , tadi kata penat , bak la sini biar bae awak pegangkan semua benda tu AHAHAHA " aku memberikan jelingan , semua barang barang tadi aku beri pada Yoongi .
Dengan selambanya , aku cabut kasut tumit tinggi yang aku pakai . Sambil tu , aku mengurut kaki aku perlahan . Sakit wooo , dahla kasut tu tinggi .
Alien kepala hijo tula paksa aku pakai , katanya nak bagi aku sama tinggi dengan dia . Pi dah , sila meninggal . Aku bukannya pendek sangat pun 🌚
" Dah tahu awak tu perempuan yang macam ni , yang pergi gedik gedik pakai kasut tinggi tu kenapa ? Haih , kan dah sakit kaki tu . Nah , ambik selipar ni " sepasang selipar yang cantik di hulurkan pada aku .
Eh , tapi ni bukan ke selipar yang dia beli tadi ? Dahla mahal duh 😩
" Saya memang belikan untuk awak . Saya dah agak dah yang awak takkan dapat bertahan pakai kasut tu . Jangan risau , selipar tu pun akan membuatkan awak nampak tinggi , hanuel " aku tersengih , namun lepas tu aku buat muka blackmoon .
Okau , mamat gula ni pun nak cakap aku pendek le tu .
" Heyoo gais , sorry lambat . Hyung , no touching touching please " Taehyung yang entah daripada mana muncul , terus sahaja di pukul tangan Yoongi yang sedang memegang bahu aku .
" Nah , aiskrim untuk awak " aiskrim perisa vanilla yang berada di tangannya Taehyung sudah membuatkan aku tersenyum . Aweee , ma fav 💖
" Yah tae , untuk aku mana ? " soal Yoongi dengan suara yang comel , tetapi taehyung hanya menjelirkan lidahnya . Aku menggelengkan kepala kemudian menghulurkan aiskrim aku kepada Yoongi .
" Ambil la saya punya , balasan sebab awak dah bagi saya selipar ni " Taehyung memandang aku dengan muka tak puas hati .
" Ei awak ni ! " katanya kemudian beredar dari situ , aku dan Yoongi terdiam .
" Haih , sorry la . Tae tu sekarang memang kuat cemburu , saya pergi kejar dia dulu ya ! " jerit aku , selepas tu terus sahaja aku mengejar taehyung dan meninggalkan semua barang pada Yoongi .
Apa nak jadi la dengan suami aku seorang ni ?
Yoongi's pov.
Selepas sahaja Taehyung dan Hanuel beredar , aku mendapat satu mesej dari perempuan tak guna tu .
From : Bitch 😒
Good job babe , kan bagus kalau dari awal kau dah buat macam tu . Kan senang kerja aku untuk dapat Taehyung ." Tch , i'm not doing this for nothing okay " dengan segera aku buang mesej tadi , terukir senyuman sinis di bibir aku .
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Love you ; Kim Taehyung
Fanfiction+ I love you to the moon and back , my dear . Don't u worry , u are mine .