Jimin melabuhkan duduk di kerusi yang disediakan untuk pelawat disebelah katil Yoongi. Yoongi tersenyum memandang sahabatnya itu." Yoongi ah. "
" ya? "
" Kau masih boleh senyum saat sekarang ni? " Jimin menyoal.
Yoongi hanya tertawa kecil. " Senyuman aku selalu ada untuk sahabat aku. " balasnya.
Jimin agak tersentuh dengan kata kata Yoongi itu. Dia memandang ke arah bekas makanan yang dibawa oleh Min tadi.
" Nampaknya kau dah makan. Baguslah. " Jimin tersenyum. Tidaklah dia risau Yoongi tidak makan lagi.
" Ya. Sedap. Bukan selalu aku dapat makan lauk daging. Aku berterima kasih sangat atas barang dapur yang korang belikan. Saat saat akhir ni, dapatlah aku makan yang sedap sedap. " Yoongi tersenyum dihujung ayat.
" Yah, apa kata macam tu? Aku tak suka. " tegur Jimin apabila terdengarkan ayat saat saat akhir.
" Mian.. " Yoongi tersenyum tipis.
" Kau gembira berkawan dengan aku ?" Tiba tiba Jimin menyuarakan soalan. Wajah Yoongi diambil pandang.
Yoongi tersenyum lagi " Ya. Memang aku gembira. Tapi sayangnya, aku patut berkawan dengan orang lain dari dulu lagi. ".ayatnya sedikit berbaur kesalan.
" Tak apa. Asalkan aku ada untuk kau sebagai kawan. Aku senang tengok kau gembira. " Jimin memberi semangat. Baginya kegembiraan Jimin akan jadikan dia gembira juga.
Yoongi terdiam sebentar mendengar kata kata Jimin itu. Sememangnya dia tidak salah memilih sahabat. Jimin adalah sahabat yang terbaik.
" Aku tak mampu nak balas budi baik kau. Kalau boleh, aku akan buat. " Yoongi bersuara setelah lama berdiam diri.
" Kau patut balas budi aku , dengan cara kau takkan tinggalkan aku lepas ni. " Jimin agak sayu apabila berkata sedemikian. Cukuplah dia ditinggalkan Yoongi sehingga dia dilanggar kereta dan hilang ingatan.
" Maafkan aku, Jimin. " Yoongi seperti berputus asa.
" Tak , Yoongi. Aku tak akan maafkan kau kalau kau tinggal aku lagi. " suara Jimin. Serius bunyinya.
Yoongi masih memaksa dirinya untuk terus tersenyum. " Tapi nanti aku akan pergi. Tak bolehkah kau maafkan aku ?"
" Boleh tapi, kalau kita pergi sama sama. " ujar Jimin serius. Anak matanya kelihatan berkaca. Tak sanggup dengar yang Yoongi akan pergi.
" Jimin ah.. "
Yoongi hilang kata kata. Jimin seperti memaksudkan apa yang dikatakannya tadi. Rasa bersalah semakin menghantuinya. Yoongi kesal!
~
YOU ARE READING
BESTFRIEND. [YOONMIN]
Фанфик"Kawan. Apa itu kawan?" Min Yoongi, membesar dalam Keluarga serba tak kena. Masalah kewangan yang sedia ada dihimpit pula dengan sikap bapanya yang tidak bertanggungjawab, berjudi, kaki pukul dan sebagainya. Trauma yang dihadapi oleh Min Yoongi memb...