#15 - Godt Nytt År

892 21 1
                                    

"Kommer Justin," spurte Daniel, kjæresten til bestevenninnen min, Tina, mens han hadde armen sin rundt Tina. "Han sa hvertfall det, så satser på det," sa jeg, ikke veldig overbevisende. "D/N, selvfølgelig kommer han. Han lovet det," sa Tina og smilte til meg. "Ja," mumlet jeg og gikk til skapet mitt. "Daniel, gå," sa jeg og begynte å se etter hva jeg kunne ha på meg. "Hva, meg, hvorfor," spurte han mens han lekte skjokkert. "Vi skal gjøre oss klar, hallo," sa jeg dumt og så på han. "Åja," mumlet han. "Vi snakkes," fortsatte han før han kysset Tina på leppene.

"Hvilken kjole," spurte jeg da han hadde gått "En svart," s hun og kom opp vedsiden av med. "Denne," spurte jeg og holdt fram en svart, kort kjole med trefjerdedels ermer og glitter på. "Perfekt," sa hun og dro ut en til seg selv. "Kan jeg låne denne," spurte hun og smilte. "Bare ikke søl på den, fått den av Justin," sa jeg strengt. "Jada," flirte hun og gikk til sminkebordet mitt.

"Endelig," sa jeg glad da vi var ferdig med å stelle oss. "Dette kommer til å bli en bra kveld," sa Tina glad. "Hvis Justin kommer så," sa jeg trist. "Han kommer. Ikke bekymre deg så mye," sa hun støttende. "Du har vel rett," sa jeg og sukket. "Jeg har alltid rett," sa hun selvsikkert, noe som fikk meg til å le.

"Kom nå, jeg vil gå," sa hun og dro meg i armen. Nede stod Daniel, Fredrik og Sander og ventet. "Ta et bilde, det varer lengre," flirte Tina. "Nei, hun er min," sa Daniel fort, noe som fikk alle til å le. "Idiot," lo jeg til ham og gikk helt ned. "Hvor er Justin," spurte Fredrik. "Han kommer senere tror jeg," mumlet jeg trist. "Slapp av, han lovet noe, da kommer han," sa han og smilte. "Du har vel rett," sukket jeg og gikk for å finne kåpen min som hang i gangen. "Er dere klare," ropte jeg til dem. "Kommer," hørte jeg en av guttene si.

"Hvor er det vi skal egentlig," spurte Tina da vi hadde satt oss inn i bilen son skulle kjøre oss til festen. "En privatfest. Aner ikke hvem som kommer, hvor det er eller hvem som holder den, men Justin sa den kommer til å bli syk, så da måtte vi dra," sa Sander og smilte skjevt til meg. Jeg nikket for å fastslå det han nettopp hadde sakt. "Åja, så ingen i denne bilen vet hvor det er eller hvem som holder den," spurte hun og flirte. Alle nikket på hodet og begynte å le. "D/N kjenner sikkert alle da," sa Daniel og så på meg. "Hvorfor det," spurte jeg. "Du er sammen med Justin og har vært på slike ting som dette før." Han hadde jo rett, men da var Justin det, jeg var ikke alene.

"Jo, men jeg har aldri gått uten han da," sukket jeg. "Han kommer, D/N, slapp av," flirte Tina og så sikkert at jeg var anspent.

Da vi kom inn i lokalet der festen skulle være, var det allerede en god del folk. "D/N, hei," hørte jeg en stemme si bakfra. Jeg snudde meg rundt. "Ariana, hei," sa jeg og klemte henne. "Hvor er Justin," spurte hun mens hun så seg rundt. "Han er ikke er ennå. Han da han skulle komme, men jeg har mine tvil," sa jeg og mumlet det siste. "Han kommer nok," smilte hun. "Håper det. Hvor er Nathan?" Hun så seg rundt. "For å være ærlig, så aner jeg ikke. Han var her for et par minutter siden," sa hun og lo. Jeg flirte litt sammen med henne. "Blir du med meg å finne ham," spurte hun. "Jeg må bare si det til vennene mine," sa jeg og hun nikket.

Da jeg kom tilbake til Ariana, smilte hun til meg. "Hva," spurte jeg og flirte. "Ingenting." Jeg bare ristet på hodet. "Der er guttene," sa jeg og pekte bort på The Wanted guttene. "Vi går bort til dem," sa hun og dro meg etter henne. "Hey, D/N," sa de en etter en. "Hei," lo jeg. "Har dere sett Nathan," spurte Ariana dem. "Nei, sist vi så ham var han med deg," sa de og så seg rundt. Ariana sukket. "Javel, takk for hjelpen allikevel." Hun så seg rundt.

"Hva er klokken," spurte hun meg etter en god stund med leting. "Ti på tolv," sa jeg og sukket. "Tuller du? Wow, vi går ut, så får de komme om de vil," sa hun og jeg nikket i enighet.

Da vi kom ut, var det fullt av fulle mennesker, kjærestepar og folk som bare stod i gjenger og snakket.

"Fem på tolv, jenter," var det en full mann som sa til oss, noe som fikk oss til å le. "Seksti," ropte noen ut i en megafon.

Vi stod og ventet på at guttene våre skulle komme, noe som ikke skjedde. Jeg sukket dypt.

"Ti, ni, åtte," begynte de å telle ned. Hvorfor Justin, tenkte jeg samtidig. "Syv, seks, fem, fire," fortsatte de. Fremdeles ingen Justin å se. Ariana tror jeg hadde det samme problemet. "Tre, to, en," hørte jeg da noen dro meg i armen. "Null! Godt nytt år!" Jeg kjente noen lepper oppå mine. Jeg åpnet øynene, men lukket de fort igjen. Jeg kysset med, men trakk meg unna etter en stund. "Godt nytt år, babe," sa han og kysset hodet mitt. "Godt nytt år," sa jeg og tok armene mine rundt han og klemte ham.

Slik stod vi lenge og bare så på fyrverkeriene som ble sendt opp, på alle de fulle folkene og alle parene som enten stod slik som oss, eller som kysset.

Perfekt start på det nye året, tenkte jeg, og klemte han litt hardere.

---

Den ble litt kort.

Hadde alle sammen en fin julaften? Det hadde jeg! Hva var den beste gaven du fikk?

Stem/kommenter? :)

Justin Bieber Imagines (norsk)Where stories live. Discover now