Jeg spratt opp av sengen og løp til badet og satte meg ned på kne ved doen før alt kom opp. "D/N," hørte jeg Justin si utenfor før han kom inn og satte seg ved siden av meg. "Går det bra," spurte han mens han strøk meg på ryggen.
Jeg ristet på hodet og lukket øynene før jeg kjente det kom opp igjen.
Justin tok håret mitt vekk fra ansiktet mitt og strøk meg mer på ryggen. "Har du feber?" Jeg kjente etter. "Tror ikke det. Jeg vet ikke," mumlet jeg og lente meg inntil veggen. "Jeg går og finner termometeret," sa han og kysset pannen min. Jeg bare nikket og lukket øynene.
"D/N, her," hørte jeg han si og jeg åpnet øynene mine sakte. "Hm?" Han satte seg ned igjen. "Åpne munnen din, vennen." Jeg gjorde som han sa og han stappet termometeret inn.
"Litt feber, men ikke mye. Tror du at du klarer å gå ned til kjøkkenet?" Jeg nikket, og fikk hjelp til å reise meg opp.
"Se," sa han og tok armen sin rundt midjen min, og la min rundt nakken hans. "Gi beskjed om du blir svimmel." Jeg nikket igjen, uten egentlig å ha noe å si.
Da vi kom ned til kjøkkenet, dro han ut en stol for meg og jeg satte meg ned. "Er du tørst? Sulten?"
"Kan jeg få et glass vann," spurte jeg mumlende. "Selvfølgelig," sa han og kysset pannen min.
"Takk," sa jeg og smilte svakt til ham da han gav meg glasset.
"Bare hyggelig." Han lente seg inn for å kysse meg, men jeg trakk meg unna. "Nope. Ikke idag. Du trenger ikke å bli syk." Han trakk på skuldrene. "Jeg bryr meg ikke." Jeg smilte svakt igjen.
"Jeg gjør. Det siste du trenger er å ligge inne å spy dager før turnén din starter." Han sukket, "ok." Jeg lo svakt av ham. "Flink gutt."
***
Neste morgen
"Hvordan føler du deg?" Jeg så opp på ham. "Jævlig," mumlet jeg og boret hodet ned i puta. "Aw, skal jeg bli hjemme med deg?" Jeg satte meg brått opp. "Nei. Gå. Jeg klarer meg," sa jeg stresset.
"Ok, ok," lo han og kysset pannen min igjen. "Jeg blir ikke sen." Han kysset pannen min igjen, før han reiste seg opp. "Elsker deg."
"Elsker deg også, Justin." Jeg la meg ned igjen da jeg hørte døren smelle igjen.
"31. mars," mumlet jeg da jeg så på alarmklokken på nattbordet. "31. mars," sa jeg igjen. Jeg spratt opp. "31. mars?"
Jeg plukket opp telefonen min og slo inn nummeret. "Du må komme over. Nå." Jeg pustet tungt, svimmel av å stå oppreist.
"Woaw, woaw, rolig. Hvorfor?"
"Seriøst, Kate? Bare kom. Nå."
"Okey, okey," lo hun nervøst og la på.
Jeg la meg ned igjen. Dette kan ikke skje. Nei. "D/N," hørte jeg Kate, endelig, rope. "Rommet!"
"Okey, hva skjer?" Hun satte seg ned på sengekanten. "Jeg er sen."
"For hva?" Jeg gav henne et blikk. "Ah, nei?"
"Ah, jo. Hva skal jeg gjøre?" Jeg var stresset og frustrert. "Ro ned, du kan jo bare være sen.
"En uke? Jeg tror ikke det."
"Okey, jeg går og kjøper en test, så tar vi ingenting på forskudd. Hvor er Justin?"
"Studio."
"Ok. Jeg er tilbake om et kvarter, tjue minutt." Jeg nikket og pustet dypt inn.
***
Positiv. Nei, dette skjer ikke. "D/N?" Kate kom inn. Jeg stod med testen i hendene og stirret tomt på meg selv i speilet. Hun så på den og sukket. "Det kommer til å gå bra." Hun dro meg inn i en klem, og slik stod vi, lenge. "Hallo?"
"Shit, er han hjemme? Allerede?" Hun nikket og dro meg med ut til rommet vårt. "D/N, hva er det?"
Han kom stresset bort til meg, men stoppet da han så hva jeg hadde i hendene. "Er du," spurte han og nikket mot testen. Jeg strakte den over til ham.
Han stirret tomt på meg, før han dro meg inn i en klem. "Jeg tror jeg går nå," hørte jeg Kate si, men jeg lot være å svare. Han trakk seg unna litt. "Vi skal bli foreldre." Han smilte og lente hodet sitt mot mitt.
"Er du ikke sur?" Jeg så overrasket på ham. "Sur? Hvorfor skulle jeg være det?"
"Vet ikke. Justin, vi er tjue, jeg er ikke klar." Han så på meg. "Det var vi som var dumme, ikke babyen. Den skal ikke få straff for noe vi gjorde." Jeg så på ham med blanke øyne.
"Hei, vi skal klare dette, sammen." Han tok begge hendene mine. "Sammen," spurte jeg og så ned.
"Sammen," konstaterte han og lente seg inn.
"Jeg elsker deg."
"Jeg elsker deg også," hvisket jeg før jeg kjente leppene hans på mine.
---
Jeg vet dere liker de som er søte. Here you go!
Stem/kommenter? :)
YOU ARE READING
Justin Bieber Imagines (norsk)
FanfictionJustin Bieber imagines på norsk. Om nesten alt :)