Jack en Cat

85 10 4
                                    

Jack kijkt Cat even aan, en begint dan te vertellen:

Midden in de nacht werd ik wakker, van een irritant geluid, ik ben niet zon diepe slaper namelijk. Ik keek om me heen, en het eerst wat ik zag was een zwerm groene lichtjes die recht op ons afkwam. Ik keek als versteend toe, hoe de zwerm steeds dichterbij kwam, ik wist niet wat het was. Toen zette ik het op een schreeuwen, ik dacht dat jullie allebei wel wakker zouden worden, maar alleen Aubrey kwam achter me aan. Ik kon de gedachte om Cat achter te laten niet verdragen, dus ik keerde om en rende terug. Eenmaal aangekomen zag ik Cat meteen liggen, met een hele zwerm vuurvliegjes bovenop haar. Tenminste, het leken vuurvliegjes, maar ze waren groter, groen van kleur en hadden angels zo groot als mijn pink. Op Cat haar gezicht zaten vreselijke bulten waar groen slijm uitspoot. Het was een afschuwelijk gezicht, ik pakte Cat op en rende schreeuwend weg, zelf ben ik ook een paar keer gestoken. Maar, en dat was het vreemde, de vuurvliegen waren ook weer evensnel verdwenen als ze tevoorschijn kwamen. Cat was buiten bewustzijn, en ik liep verdr naar een waterpoel. Toen we het water bereikt hadden, raakte ook ik buiten bewustzijn. Ik weet niet hoelang we daar gelegen hebben, maar toen ik wakker werd, was de bult groen van kleur, maar al een stuk kleiner. Ik liet de pus uit onze wonden lopen, en verkoelde het met water. Toen heb ik Cat en mij ook wat te drinken gegeven, waarna Cat ook bijkwam. Gelukkig waren de steken niet dodelijk. We zijn daar nog een tijdje gebleven, tot Daarna moesten we verder, in de verte zagen we de derde storm al aankomen. We vielen in een kuil, een kwamen uiteindelijk bij de plek aan waar jij binnen kwam vallen. We rustten net even uit. Ik geloofde mijn ogen niet.

Met tranen in mijn ogen denk ik eraan, hoe erg het geweest zou zijn als ik ze was misgelopen. Als de steken wel dodelijk waren geweest. Jack trekt ons tegen zich aan en zo blijven we een tijdje liggen. Cat valt al snel in slaap, en Jack en ik blijven zitten voor het kampvuur.We praten, over wat ik heb meegemaakt, waar we hierna heen moeten gaan. Jack stelt voor om voorlopig nog even in de grotten te blijven. Er is water en het is veiliger dan boven de grond.

Dan wordt het stil, en kijken we stil voor ons uit verzonken in onze eigen gedachten. Onopvallend bestuder ik Jack, zijn warrige haar, zijn mooie ogen. Ik voel de warmte van zijn lijf tegen me aan, en mijn hard begint sneller te kloppen. Wacht, Aubrey, dit is niet goed, denk ik bij mezelf. Ik kan niet zomaar verliefd op hem worden, dat heb je jezelf beloofd. Tijdens de storm kan hij zomaar dood gaan, en bovendien is hij veel te knap voor jou. Hij zal nooit op je worden. Maar ik nestel me dichter tegen hem aan, en negeer de zeurende stemmetjes. Jack kijkt me onderzoekend aan, even kijken we elkaar recht in de ogen, dan draai ik verlegen mijn hoofd weg. Heeft hij gezien dat ik hem bestudeerde, heeft hij gezien wat ik dacht? Ik weet het niet, ik ga liggen en de laatste gedachten verdwijnen als ik in slaap val. 

Hey weer nieuw stukje! Sorry dat het zo lang duurde.. ik hoop dat jullie het weer leuk stukje vinden! Vergeet niet te voten en comment achter te laten! xxxx

Together we'll make it!Where stories live. Discover now