Als ik wakker word, lig ik op een bed in een oud vervallen huis. Het ziet eruit alsof het elk moment kan instorten. Ik probeer te bedenken waar ik ben, wat er gebeurd is. Ik kan me niks meer herinneren. Ik probeer op te staan, maar als ik overeind kom krijg ik zo´n knallende koppijn, dat ik meteen weer ga liggen.
Dan hoor ik voetstappen op de trap, iemand komt naar boven. Nog een keer probeer ik overeind te komen, alles told om me heen maar ik dwing mezelf om op de rand van het bed te zitten. Ik moet hier weg zijn voor de persoon deze kamer bereikt. Ik pak mijn skateboard, dat gelukkig naast mijn bed staat. Oke, zeg ik tegen mezelf, bij 3 sta je op. 3, 2, 1.... langzaam hijs ik mezelf omhoog. De voetstappen stoppen nu voor mijn deur. Kokhalzend zoek ik mijn weg door de donkere kamer, ik hef mijn skateboard op, het is mijn laatste wapen. De deur word opengedaan, en een donkere figuur loopt naar binnen. Met een klap komt het skateboard op zijn hoofd terecht. Scheldend grijpt haar naar de plek waar het terecht kwam. Dan richt hij zich weer op mij, hij pakt mij mijn skateboard af. Ik, nog steeds tollend op mijn benen, begrijp dat de strijd voorbij is.
Ik ga weer op mijn bed liggen, bang voor wat er nu gaat komen. "Wat wil je van me.." fluister ik angstig. Het donkere figuur doet het licht aan in de kamer. Nu pas kan ik zijn gezicht zien. Het is een jongen van een jaar of 17/18, met donkere krullen en diepbruine ogen. Boven zijn rechteroog zit een grote blauwe plek en een snee waar bloed uit loopt. Beschuldigend wijst hij ernaar. "Dat was niet erg aardig van je, eh?" Vragend kijkt hij me aan. "Ik heet Aubrey", "en ik vroeg je wat", zeg ik er meteen, even beschuldigend, achteraan. De jongen kijkt me nu ernstig aan, hij loopt naar het raam en staart in de verte. "Het is een lang, ingewikkeld verhaal" begint hij, "maar ik zal het proberen kort te houden".....
YOU ARE READING
Together we'll make it!
Teen FictionAmerika wordt getroffen door vreselijke stormen, duizenden mensen sterfen aan de meest vreselijke dingen. Ga mee met Aubrey in haar strijd om de stormen te overleven. Zal ze haar bestemming veilig halen? En wie is Jack, en wat voelt ze voor hem? Lee...