Jack waar is Cat, schreeuw ik hysterisch. Jack staat abrupt stil en draait zich om. De groene lichtjes komen ondertussen veel dichterbij, en ik hoor een irritant gezoem. Als van een mug, maar dan harder. Het komt als een grote zwerm op ons af. Jack begint terug te rennen naar de plek waar we geslapen hadden.
Als verdoofd kijk ik toe hoe hij zich steeds dichter bij de zwerm begeeft. Hij is er nu bijna. Ik sta nog steeds stil op mijn plek, ik kijk toe hoe Jack bij de plek aankomt en Cat oppakt, die nog vredig lag te slapen. Zich niet bewust van het gevaar dat er op haar afkwam. Ik kijk toe, hoe de zwerm zich als een grote groep op Jack en Cat stort als ze proberen weg te rennen.
Vaag hoor ik ze schreeuwen, maar ik versta slechts dat Jack roept: "Aubrey, redt jezelf en ga naar het Irisdal, vandaar..." dan hoor ik niks meer behalve gegil. Jack en Cat rennen voor hun leven, terwijl ze wild om zich heen slaan, de andere kant op. Dan draai ik me om een ren weg, ik ren voor mijn leven. Tot ik niet meer kan, en het gevoel heb dat ik elk moment dood kan neervallen. Ik zak op de grond neer. Huilend leg ik mijn hoofd op mijn knieën. Waarom besef je toch pas hoeveel je van mensen houd, als ze buiten bereik zijn. Ik Lig huilend op de grond, tot ik in een diepe slaap val.
"Aubrey, Aurey wakker worden", als ik mijn ogen opendoe, zie ik de gezichten van Jack en Cat voor me. Ze zitten helemaal ondere de groene bultjes, waar bloed uitstroomt. Ik begin te gillen, maar Cat zegt sussend: "waarom slaap je nou? Waarom ga je niet naar het Irisdal? Dat had je ons beloofd." "Als we dit overleven, Aubrey, dan wachten we daar op jou, of jij op ons". Ik probeer mijn hand uit te strekken, om hun gezichten aan te raken, maar het lijkt wel of ze verdwijnen, in de lucht oplossen. Wanhopig grijp ik met mijn handen in de lucht. Tot ik besef dat het geen zin heeft. In mijn hoofd weergalmen de woorden die Cat zei: "daar wachten wij op jou, of jij op ons". Het is nog niet over. De woorden blijven zich herhalen, het wordt steeds harder en harder... Tot ik badend in het zweet wakker wordt, en besef dat het maar een droom was.
Maar binnenin mij, is weer een klein beetje hoop.De droom heeft me moed gegeven. Misschien hebben ze het gered, Jack en Cat zijn sterk. Ze kunnen samen overleven. Ik veeg met de achterkant van mijn hand de tranen van mijn gezicht, wat me een paar moddervegen oplevert. Met die kleine sprankje hoop in mijn hart, vindt ik de kracht om opnieuw op te staan. Ik moet overleven. Voor Jack en Cat. Zij gaan ook naar het dal, misschien zal ik ze daar weer ontmoeten. Dan zal ik ze zien lopen, Jack en de kleine Cat.
Nu pas kijk ik om me heen. Ik sta op een kleine open plek, in een donker bos. Boven mij reizen de hoge bomen uit. Ik heb geen idee van welke kant ik ben gekomen, of welke kant ik nu uitmoet. Goed gedaan Aubrey, denk ik bij mezelf, je bent 2 minuten alleen en je bent al verdwaald. Ik kijk om me heen, er moet toch een manier zijn om....
Ineens krijg ik een ingeving. Ik zoek een goede boom uit, en begin te klimmen. Als het in films kan, kan ik het ook! En jawel, na 5 keer vallen, zit ik toch eindelijk een beetje hoog. Hiervandaan is het niet heel moeilijk meer en ik begin te klimmen. Ik moet volhouden, voor Jack en Cat, spookt de hele tijd door mijn hoofd.
Na een tijdje zit ik hoog genoeg om over het grote bos uit te kijken. Ik zie dat ik bij de rand van het bos was, en rechts van mij is de plek waar ik heb overnacht. Links strekt zich de grootte vlakte uit, met daarachter de bergen, waar ook het Irisdal ligt. Hiervandaan zie ik ook dat in de verte een rivier stroomt. Van Jack, Cat of groene lichtjes is geen spoor meer te bekennen..Zuchtend klim ik naar beneden, pak de rugtas die ik gelukkig wel had meegenomen, en begin te lopen. Op naar het Irisdal. Alleen.
Heey, weer een nieuw hoofdstuk. Ik bedacht me net dat dit verhaal uiteindelijk niet echt over skaten gaat haha. Maarja, dit verhaal ga ik dus opdragen aan @LoveLisanneLiam omdat ze altijd hele enthousiaste reacties heeft en daar wordt ik echt blij van :). Ze schrijft ook hele goede verhalen! Vergeet niet te een comment achter te latenn, of te voten :D. Dank allemaal voor het lezenn! xxxx
YOU ARE READING
Together we'll make it!
Novela JuvenilAmerika wordt getroffen door vreselijke stormen, duizenden mensen sterfen aan de meest vreselijke dingen. Ga mee met Aubrey in haar strijd om de stormen te overleven. Zal ze haar bestemming veilig halen? En wie is Jack, en wat voelt ze voor hem? Lee...