POV Femke
Vandaag de tweede test. Leuk dan. Ik word met een korte uitleg in een kamer gedropt. Gewoon ontwijken zonder krachten is de opdracht. Wat? Geen idee. Maar daar heb ik mijn antwoord al snel op. Stokken schieten met een moordend tempo uit de muur. Ik schrik en spring er overheen. Weer een stok. Ze komen snel achter elkaar, dat heb ik al door. Lenig of atletisch ben ik niet, dus dit kan een probleem worden. Het gaat nog maar net tot er een gevoel zich in mij ontketend. Als intuïtie. Ik doe de meest acrobatische trucs met twee vingers in mijn neus. Ik merk dat ik een soepel leren pak aan heb met vier vlakken. 1 in het rood, 1 blauw vlak, 1 groen vlak en 1 wit vlak. Ook heb ik zwarte laarsjes aan met een dikke hak. Mijn van oorsprong bruine haren hebben er blonde plukken tussen en ze lijken te gloeien. Bovendien zit alles in een staart. Ik heb inderdaad zoals eerder handschoentjes aan. Om alles compleet te maken gaat het pak pas weg als ik klaar ben met de oefening. Oké, wat? Hoezo kon ik dat? En hoe? Ik duizelde wat. Marie bracht me snel naar de kamer en gaf me water. Ik was buiten adem.
'Dus... wat is er gebeurd,' vroeg ik.
'Dat weet je toch wel?'
'Ik kan het allemaal niet zo goed beseffen.'
'Ik heb de beelden. Wil je die zien?'
'Nee dat hoeft niet. Ik... het komt wel goed. Laat mij maar even in mijn eigen wereldje.'
'Voorlopig zijn we klaar, dus je kan mee naar huis komen.'
'Nee, dat hoeft niet.'
'Is er iets?'
'Nee.' Ik zuchtte diep. Marie keek me bezorgd aan. Ook zij vluchtte.
'Femke, Lisa is bezorgd. Ze vertelde me over je tekeningen en de schilderingen op je muur achter de kasten. We willen je helpen, maar dat kan niet als je ons noet verteld wat er is.'
'Je hoeft me niet te helpen. Daar heb ik nooit om gevraagd. Het enige wat ik wil, is hier mee klaar zijn en dan naar huis.'
'We kunnen dagelijks een test doen. Dan zijn we binnen vier weken klaar.'
'Doe maar. Des te eerder is alles over.'
'Ik zal de baas en het team inlichten.'
'Baas?'
'Ja. Bruce Benner. Hij is de eigenaar van dit gebouw en de organisatie. Hij is echt heel aardig. Binnenkort wilde hij langskomen om je te ontmoeten. Bovendien wil hij je over iets belangrijks spreken. Maar dat komt dan wel. Rust nu maar uit. Tot morgen.' Daarmee sloeg Marie de deur dicht. Ik zette muziek aan. Onbedoeld ging ik weer meezingen.
'Puttin’ my defences up
'Cause I don’t wanna fall in love
If I ever did that, I think I’d have a heart attackNever put my love out on the line
Never said yes to the right guy
Never had trouble getting what I want
But when it comes to you, I’m never good enough
When I don’t care, I can play 'em like a Ken doll
Won’t wash my hair, then make 'em bounce like a basketballBut you make me wanna act like a girl
Paint my nails and wear high heels, yes you
Make me so nervous, that I just can’t hold your handYou make me glow,
But I cover up, won’t let it show,
So I’m puttin’ my defenses up
'Cause I don’t wanna fall in love
If I ever did that, I think I’d have a heart attack
I think I’d have a heart attack
I think I’d have a heart attackNever break a sweat for the other guys
When you come around, I get paralyzed
And every time I try to be myself
It comes out wrong like a cry for help
It’s just not fair
Pain’s more trouble than love is worth
I gasp for air
It feels so good, but you know it hurtsBut you make me wanna act like a girl
Paint my nails and wear perfume, for you,
Make me so nervous, that I just can’t hold your handYou make me glow,
But I cover up, won’t let it show,
So I’m puttin’ my defenses up
'Cause I don’t wanna fall in love
If I ever did that, I think I’d have a heart attack
I think I’d have a heart attack
I think I’d have a heart attackThe feelings got lost in my lungs
They’re burning, I’d rather be numb
And there’s no one else to blame
So scared I take off and I run
I’m flying too close to the sun
And I burst into flamesYou make me glow,
But I cover up, won’t let it show,
So I’m puttin’ my defenses up
'Cause I don’t wanna fall in love
If I ever did that, I think I’d have a heart attack
I think I’d have a heart attack (heart attack)
I think I’d have a heart attack
Oh I think I’d have a heart attackI think I’d have a heart attack.' Ergens in dit nummer zit zoveel wanhoop. Zoveel... angst. Tenminste zo voel ik het. you make me wanna act like a girl. Paint my nails and wear high heels, zodra ik terug ben moet ik het weer doen. Ikzal nooit mezelf kunnen zijn. Niet zonder gevaren. Ik kan beter een niemand zijn, maar wel mezelf, dan een iemand aan wie ik me moet houden. Een traan dwarrelde over mijn wang. Misschien krijg ik mam te pakken. Dan kan ik dit aan haar vertellen. Ze zal me altijd helpen. Ik pakte mijn ketting vast. Op hoop van zege. Niets. Toen bedacht ik me dat ik de visioenen eventueel zelf kan besturen. Ik ging zitten en concentreerde me op mam. Ze zat eenzaam bij het raam naar het bos te staren. Ook zij kan zichzelf niet zijn. Hoe kan ze me dan helpen?
'Het spijt me Femke. Ik stel je teleur,' mompelde ze. Ik stopte en stond op. Wat is er aan de hand?
JE LEEST
Secret Daughter of Nature
FantasíaWe hebben een sprong in de tijd gemaakt. De dochter van Emma en Jonathan, Femke, zou is al weer vijftien, bijna zestien. Maar omdat Cealin en Neil nog op vrije voeten zijn en Emma denkt dat ze het op Femke gemunt hebben, stuurt ze haar dochter naar...