Movienight

256 17 8
                                    

Ik wil graag alle mensen die een comment achter hebben gelaten bedanken. Ik waardeer het heel erg. <3

Vote

Comment

en misschien Follow? :)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Als ik wakker word zie ik Jace die staat te praten met de dokter. Als ze merken dat ik wakker ben verteld hij mij dat ik mee naar huis mag onder voorwaarde dat ik niet gelijk een feesje ga bouwen.

Dat kan ik wel beloven aangezien ik niet zo'n feestbeest ben. Ik ben meer van de rustige avondjes. Ik hou wel van gezelligheid. Dat zeker wel. Maar ik hoef niet zo nodig naar een club ofzo. Het enige dat je daar ziet zijn zoenende stelletjes. Jek. Maar back to the point. IK MAG NAAR HUIS!! woohoooo. Ik heb inmiddels schoon genoeg van deze kamer.

Ik loop naar boven. Wat ben ik blij dat ik thuis ben zeg. Ik heb een gloeiende hekel aan alles wat met ziekenhuizen te maken heeft. Dat snappen jullie vast wel als je bekijkt dat mijn ouders na het ongeluk nog 2 weken in het ziekenhuis hebben gelegen en toen alsnog zijn overleden. Maar ja. Dat is verleden tijd. Niet dat ik ze ooit vergeet maar het leven gaat door. Als je ergens te lang bij stil staat heb je alleen jezelf ermee. Je kunt het toch niet meer veranderen.

Ik pak mijn wiskunde. Ik moet nog leren voor de toets van volgende week. Of nou ja leren. . Voor wiskunde kun je niet echt leren maar ik heb mijn huiswerk de laatste 5 weken niet gemaakt dus het is denk ik wel handig als ik gewoon eens wat opdrachten ga maken. Ik zet de radio aan en schreeuw lekker vals mee. Na 10 minuten aan mijn wiskunde te hebben gezeten heb ik er echt genoeg van. En ja, ik heb het concentratie vermogen van kind van 3.

Als Jace me roept voor het eten ga ik dan ook gelijk naar beneden. Blij dat ik in ieder geval een excuus heb om niet met school bezig te hoeven.

"Ik heb Marije en Nao verteld wat er gebeurt was met jou en ze willen vandaag nog langskomen. Ik heb gezegt dat ze vanavond wel konden komen. Vind je dat goed? Anders moet je het zeggen hoor."

"Nee joh. Hartstikke gezellug toch."

"Okee mooizo. Dat dacht ik al maar ik denk laat ik het toch maar vragen." zegt hij met een grijns op zijn gezicht.

We zijn nog maar net uitgegeten als de bel gaat.

"Ah, daar zul je ze hebben." zeg ik

"Blijf jij maar hier. Ik doe wel open."zegt Jace.

"Ha, zodat ik kan afwassen zeker. Tja dacht het ff mooi niet he broertjelief. Ik doe wel open." En voordat Jace kan antwoorden loop ik naar de deur.

Nog voor ik de deur helemaal open heb word ik al aangevallen door Nao en Marije. Ze geven me zo'n dikke knuffel dat ik bijna geen adem meer kan halen.

"Joanne, meid, we waren zo ongerust. Jace vertelde dat je een ongeluk had gehad. Wat is er gebeurt?" roepen ze bijna in koor.

"Nou eh.. niet veel. Ik ben over de kop gevlogen met mijn fiets en ik heb met mijn hoofd blijkbaar een steen geraakt. Veel weet ik er niet meer van. Ik weet alleen dat Ramon me gevonden heeft." Bij de laatste zin begin ik te blozen. Gelukkig is het al donker dus zien Marije en Nao het niet.

We besluiten om lekker met zijn allen een film te gaan kijken. Maar dat was ook nog niet zo makkelijk want "het maakte ze niks uit" welke film. Uiteindelijk hebben we dus gekozen voor Lord of the Rings. Niemand had hem al gezien dus kozen we die.

Bijna 4 uur later was de film eindelijk afgelopen. Nao en Jace waren halverwege in slaap gevallen. Nao lag nu met haar hoofd op Jace's schouder. Ze pasten goed bij elkaar vond ik. Marije en ik kletsten nog wat door maar het was ook al wel laat dus uiteindelijk maakten we ze toch maar wakker. Nao begon meteen heel erg te blozen wat er best wel schattig uitzag. Ook Jace werd er een beetje verlegen van. "Volgens mij zijn hier een paar verliefd." fluister ik tegen Marije. Vervolgens schieten we beide in de lach.

Als ze naar huis zijn kijk ik Jace met een idiote grijns op mijn gezicht aan. Hij kijkt vragend. "Is er iets?" "Nee joh. Niks. " Ik loop lachend naar boven om te gaan slapen.

Meant to beWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu