"Zooooo saai" zucht ik.
"Jupe. Wat verwacht je dan." zegt Ramon
Ik zit weer eens bij geschiedenis. Het is zo vreselijk slaapwekkend. Ik val nu in herhaling misschien maar het is gewoon zo. Ik zit wel naast Ramon dus wat dat betreft valt het ook wel mee. Met Ramon zou ik de hele dag wel geschiedenis kunnen volgen. Nou ja bij wijze van spreken dan hé!
"Ja dat weet ik eigenlijk o-" Ik word onderbroken door de docente die bijna staat te kwijlen zo boos is ze op ons dat we aan het praten waren.
Ramon en ik proberen serieus te kijken als we onze excusses aanbieden maar dat lukt niet helemaal en we barsten in lachen uit.
"ERUIT" schreeuwt mevrouw Bubbel. En ja onze geschiedenislerares heet mevrouw Bubbel dus op zich snap ik haar humeur altijd ook wel. Kom op wie heet er nou Bubbel? Maar ja we zijn er dus uitgestuurd wat betekend dat we een heel tof vrij uurtje hebben in plaats van dat vreselijke gezeik van mevrouw Bubbel.
"Tsjongejonguh, ik had een paraplu nodig daar. Ze was zo boos dat ze er bij spuugde." zeg ik als we de gang op lopen.
"Whahahaha. Jaa inderdaad. Tip voor de volgende keer." zegt Ramon tussen zijn lachbuien door. We zijn beide melig. Of suikerdronken. Maar net hoe je het noemen wil. We zijn in ieder geval in een stadium dat we niks serieus nemen. We lopen het trappenhuis in en lopen naar beneden. Het is mooi weer dus lopen we naar buiten. Als we beneden aankomen zijn we beide weer een beetje afgekoeld en dus weer beetje voor rede vatbaar.
"Zeg euhm.. Joanne?"
"Jaa?" Ik kijk hem aan. Hij lijkt gewoon bijna onzeker van zichzelf wat ik me natuurlijk verbeeld heb want hij is altijd ontzettend zelfverzekerd.
"Weet je wat? Laat maar. Het is niet belangrijk."
Ik staar hem aan. Meent ie dat nou?
"Ja nu moet je het ook zeggen. Nu ben ik nieuwschierig."
"Haha dat is goed voor je. Ik laat jou lekker nieuwschierig zijn."
Jongens....
Op dat moment komen Marije, Nao en Jace het plein oplopen.
"Heyy zussie, had jij niet geschiedenis?"
"Euhm nee hoor."
"Jawel dus" zegt Jace lachend. "Goed bezich dan. Zeker eruit gestuurd door Bubbel?"
"Hoe raad je het?" En ons hele groepje ligt weer in een deuk. Mevrouw Bubbel staat dan ook bekent om de lerares die bijna overspannen is. De meeste leerlingen vinden dat leuk en zijn juist nog irritanter dan eerst. Het zal niet lang meer duren voor ze helemaal overspannen is.
Met zijn allen lopen we weer naar binnen om pauze te gaan vieren. We lopen naar de snoepautomaat en halen een flinke reep chocolade en wat drop.
Zonder snoep was ik waarschijnlijk al lang flauwgevallen tijdens de lessen. Als je zo nu en dan gewoon wat eten kunt nemen verlicht dat de saaiheid.
Na schooltijd lopen Ramon en ik samen naar de fietsen. Hij gedraagt zich alweer raar. Hij is veel stiller dan anders en hij lijkt wel alsof hij zenuwachtig is ofzo.
"Okay Ramon. Nu moet je ophouden. Ik word bang van je. Je gedraagt je anders dan normaal. Je bent veel te stil voor jou doen."
"Jaa sorry."
"Misschien kun je overwegen om het te vertellen?!" zeg ik op een duuuhuuhh toon.
"Eh."
Ik zie dat hij twijfelt. "Ik ga niet bijten hoor."
"Okay Okay. Rustig. Ik vertel het je wel."
Hij zucht.
"Ik vroeg me af of... eh... of je misschien een keer... eh.. iets .. eh... leuks met me zou willen doen ofzo?"
Ik kijk hem met grote ogen aan. Meent hij dit nou serieus? Ik begin te lachen. Hij staart naar mij. Als ik van mijn lachbui bekomen ben vraag ik:" Je meent het serieus??"
Hij knikt langzaam.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
En wat denken jullie? Zal ze ja zeggen? :p
Dat horen jullie volgend jaar. Gnagna^^ ik ben gemeen.
Maar in ieder geval. Ik wil nogmaals iedereen bedanken voor de lieve reacties.
En ik had een vraag aan jullie. Ik ben wel benieuwd hoe oud jullie allemaal zijn. :) Als jullie vragen aan mij hebben beantwoord ik ze natuurlijk ook. Zolang ze maar niet te persoonlijk worden. :P
Nogmaals fijne jaarwisseling iedereen!
Vote
Comment
Follow :D
JE LEEST
Meant to be
FantasyJoanne is een meisje met een bijzondere gave. Ze kan gedachten lezen. Samen met haar broer zijn ze verhuist naar de Ardennen waar ze op de eerste schooldag gelijk een meisje ontmoeten die ook een bijzondere gave blijkt te hebben.