2. {Ster}

119 6 0
                                    

Ik klop op de deur. De docent doet open. 'Hoi Ster kom maar binnen en stel je maar voor.', zegt hij. Ik loop naar binnen waar ik alle blikken ontvang. 'Uh. Hoi ik ben Ster , mijn hobby is voetbal', zeg ik. 'Mooi Ster, ga maar naast Maan zitten. Ik zie in mijn ooghoek dat Maan met haar ogen rolt. Ik ga naast haar zitten en werk in mijn werkboek. Niet lang daarna gaat de bel. Ik grijp met mijn handen naar mijn oren. Maan kijkt verbaast naar mij. 'Wat doe jij nou?', vraagt ze. 'Oh beetje last van oorontsteking. 'Jaja...', hoor ik Maan fluisteren. 'Dat hoorde ik !',zeg ik. 'Oh ik dacht dat je ooronsteking had!', zegt Maan sarcastisch. Ik rol met mijn ogen. Dit gaat een lange dag worden. Aan het einde van de dag fiets ik naar huis. Ik pleur mijn tas ergens neer en ren weer het huis uit. Ik ren naar het bos. Opeens zie ik Maan. Ze transformeert in een witte wolf. Wacht? Is zij een weerwolf? Ik transformeer ook in een Weerwolf. Ik zie Maan naar onze grens rennen. Dat gaat zomaar niet. Ik ren keihard naar haar toe en val haar van achteren aan. Ze schrikt enorm en gromt naar me. 'Blijf uit de buurt van onze grens... of ik zal je... ', grom ik terug. Ze schrikt als ze mijn zwarte pels ziet. Ze kijkt me recht aan. Ik keer de rug naar haar toe en verdwijn in het diepe bos. Op naar de roedel van de Firenight. Bij de openplek zie ik de oh zo knappe Nick. Ik denk nig steeds aan Maan... zou zij weten dat ik dat was? 'Hey', zegt Nick. Ik smelt van zijn ogen. 'Hey..', zeg ik. Als ik zie dat er geen bijeenkomst is ga ik naar huis. 'Klopt het dat jij Nick leuk vindt?', vraagt mamma als ik de deur open. 'Ja en?', zeg ik. Mijn moeder schrikt. 'Wat is er nou?', zeg ik. 'Nick heeft je vader vermoord. En je zusje is spoorloos door hem...'
'Wacht! Heb ik een zusje!!!', onderbreek ik mijn moeder. 'Ja , en alsjeblieft blijf uit zijn buurt!', zegt mijn moeder. 'Oke mam', zeg ik verward. 'Hoe heet ze dan?', zeg ik. 'Lieverd wat doet het ertoe!', zegt mam. 'Waarom mag ik niet weten hoe mijn zus heet!', schreeuw ik. 'Oke , oke... ze heet Maan',
Ik ben gelijk stil. Maan? Zo heet dat meisje wie ik had aangevallen... zou zij dat zijn? Zou zij weten dat wij zussen waren? Heeft ze überhaubt ouders? Er kwamen zo veel vragen in me op die ik niet kan antwoorden. Maar wat ik moet onderzoeken. Ik besluit dan ook zo snel mogelijk dit aan Maan te vertellen.
************************
Hey hoe vinden jullie dit verhaal??

when night falls (NL) *voltooid* Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu