3. {Maan}

114 5 0
                                    

Het is al een week geleden dat ik en Ster vriendinnen zijn geworden. Maar iets in haar zegt me dat ze een wolf is maar ja... .wie weet. 'Hey Maan kan ik je ff spreken?', zegt Ster. 'Ja is goed', zeg ik. Ik loop met haar mee. 'Uhm ... heb je een zus?', zegt ze. 'Nee' zeg ik. Ik vind dit best wel vreemd... 'wat is er nou...', zeg ik ongeduldig. 'Mijn moeder zei dat ik een zus had die Maan heet...',zegt ze. Ik schrik. 'Uh ik heet Maan?!',
'Ja precies!',zegt ze. 'Ga vanmiddag met me mee naar mijn huis, mijn moeder zal je vast wel herkennen!',stelt ze voor. 'Oke is goed' ik ben best blij dat ik misschien een zus heb... maar iets in haar zegt me toch dat ik haar niet kan vertrouwen.. als de schooldag voorbij is ga ik met Ster mee naar huis. Bij haar huis aangekomen zeggen we gedag tegen haar moeder. 'Maan?!',zegt Sters noeder ongeloofwaardig. 'Jep dat is mijn naam' sters moeder trekt me in een knuffel. 'Ach gut ik heb je zo gemist!', zegt ze. 'Mevrouw kunt u dit uitleggen?', zeg ik. Ze begint het hele verhaal van dat mijn vader waa dood gegaan en zo... 'ben jij ook een wolf? Want dat ruik ik...',zegt ze. 'Ja', zeg ik. 'Kort geleden heb ik je nig aangevallen', zegt Ster. 'Wacht! Was jij dat? Heb jij een zwarte pels?!!',zeg ik. 'Ja ....', zegt ze. Dat was dus waarom ik haar niet kan vertrouwen... zwarte wolfen kiesen altijd voor het slechte. Het is een legende, als je een zwarte wolf bent zul je hoe dan ook slecht worden.. je zult moorden en veroveren, maar ook lijden. Ster kijkt bedroeft. Haar moeder trekt haar in een knuffel. 'Hoe komt het dat je een witte pels hebt?',zegt ze dan. 'Ben jij dè maanwolf?!',zegt haar moeder. 'Blijkbaar' zeg ik. 'Wat is dat trouwens?',zeg ik. 'De maanwolf is de krachtigste wolf ter weerwolfen... de maanwolf regeert onder de wolfen, maar heeft 1 vijand.. de zwarte wolf. Hij of zij kan daardoor verslagen worden, maar de maanwolf kan alle het kwade in het goede brengen.. ', zegt de moeder van Ster. Ster kijkt mij aan. 'Dus wij zijn vijanden?',stamel ik. 'Ja maar de zwarte wolf kan verandert worden door de maanwolf als de maan vol is..', zegt Ster. 'Hoe dan?', zeg ik. 'Dat weet niemand',zegt de moeder van Ster. 'Wil je verandert worden?',vraag ik aan Ster. 'Ja ik wil niet slecht worden',zegt Ster verdrietig. Hmm ik heb wantrouwen voor haar. Maar ik moet het doen anders...
Ik open de deur van mijn huis. Maar wat ik daar tref doet me schrikken. Er vliegen wolven langs mij heen.. ik zie alleen boze blikken. Snel doe ik de deur dicht. Op de grond ligt mijn moeder, nou ja niet mijn biologische moeder. .dat is namelijk die van Ster blijkbaar. Maar mijn moeder ligt dood op de grond. Ik weet niet wat ik moet doen. Dus ik ren keihard naar Ster toe. 'Ster doe open!',schreeuw ik. Ster doet de deur open en laat me binnen. 'Wst is er gebeurt?',zegt ze. 'Mijn moeder ligt dood op de grond!',zeg ik. 'Ach nee!',zegt ze. Ik leg haar uit wat ik heb gezien. 'Kom bij ons intrekken',zegt ze. 'Nee ik zal me fokussen op mijn roedel',zeg ik. 'Wat bedoel je?',zegt ze. 'Ik ga mijn leven volledig leiden in mijn roedel, ik hoop dat we elkaar nog eens zien',zeg ik. 'En de legende dan?', piept ze bang. 'Die kan wel even wachten', zeg ik. Ik ren weg naar het bos....

when night falls (NL) *voltooid* Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu