.8. {Ster}

39 3 0
                                    

Als ik wakker wordt spring ik snel onder de douche, en trek mijn mooiste kleding aan.
Jack zou mij vandaag voorstellen aan zijn familie. Snel smeer ik mijn brood ,wat ik uiteindelijk opeet na lang getreuzel.. daarna poets ik mijn tanden, doe ik mijn haar met de krultang en uiteindelijk mijn make-upp. Gewoon basic. Ding dong.. De bel gaat! Snel sprint ik naar de deur en doe ik hem open.. daar staat Jack. Ook in vrij netjese kleding maar niet tè. Als ik zie dat hij staart antwoordt ik 'en hoe bevalt het uitzicht?'. Waarop hij lacht en zegt 'goed hoor.. En dat meen ik! Je bent echt.... echt... mooi! Meer dan mooi!'. Ik lach en zeg 'ja hou maar op!'. 'Stapt u in?', zegt Jack. 'Ja tuurlijk'. Als we bij de Moonwalkers roedel zijn aangekomen, zie ik een mega groot huis .. huis kun je het niet noemen.. 'Dit is ons kasteel', zegt Jack als hij mijn blik ziet. Ik knik. Jack slaat af richting het kasteel en rijd de oprit op, waar hij tot stilstaan komt. Jack stapt uit en doet mijn deur open. Ik stap ook uit en schuif mijn arm in de zijne. 'Wat heb jij een mega huis!', zeg ik dan. Ik geef hem een kusje op de wang.
Hij drukt op de deurbel waarna de deur open gaat. 'Jacky !', zegt zijn moeder. Ik grijns naar Jack die bijnaam vindt hij vast niet geweldig. 'Oh en jij bent vast zijn Mate, Ster', zegt zijn Moeder. 'Ja dat klopt ik ben Ster', zeg ik terwijl ik hun handen schud. 'Ik heet Troy, de Alfa',zegt Jack's vader. 'Ik ben Lisanne, de Luna', zegt moeder van Jack. 'Kom maar binnen hoor', zegt Jack. Ik stap naar binnen waar ik een hele grote hal zie, mijn reactie hierop ' wooooww!'. Waarop Jack met een brede grijns zegt 'oh maar dit is nog niets'. Dan kijk ik hrm verbaasd aan. We komen nu in een hele grote kamer met een loungebank en een SmartTV. 'Ga maar zitten hoor', zegt de Alfa. Ik ga naast Jack zitten. Na een tijdje gepraat te hebben laat Jack zijn kamer aan mij zien. 'Hier is het', zegt hij terwijl hij een grote deur opend. 'Wo omfg!', zeg ik half schreeuwend. Er staat een loungebank een tweepersoonsbed en een SmartTV,een mega inloopkast en nog een deur wat leidt tot een badkamer! 'Vindt jr het mooi?', zegt Jack als hij mijn gezicht ziet. 'Ja echt heeeel erg mooi', zeg ik. Ik spring op zijn bed en laat me neer vallen. 'En je bed ligt ook wel lekker' lach ik als hij mij raar aankijkt. Ik ga nu ik kleermakerszit zitten waarop ik een klopje op het bed geef als teken dat Jack naast me moet zitten. Jack komt naar me toe lopen en gaat naast me zitten. 'En wat vindt je van mijn ouders?', zegt Jack. 'Ze zijn cool, en je kamer ook', zeg ik met een grijns. Jack bloost waarop ik zeg 'je bent schattig als je bloost'. Ik geef hem een zoen op zijn lippen en sta dan op om de kamer te bekijken. Jack grijpt zijn handen om mijn moddel en fluistert in mijn oor waar en wie zijn jouw ouders eigenlijk?
Ik schrik van zijn vraag waardoor hij me gelijk loslaat. 'Mag ik dat niet vragen?', vraagt hij.  'Tuurlijk wel, dat is logisch maar... 'zeg ik.
'Maar wat?',vraagt Jack.
'Maar ik ben weg gegaan van mijn moeder, dus die zul ke nooit ontmoeten en... ', zeg ik.
'Oh dat wist ik niet van je moeder, en je vader dan?', vraagt Jack beleefd. 'Mijn vader..', zeg ik terwijl ik in huilen uitbarst. Jack legt troostent een arm om me heen. 'Mijn vader is dood', zeg ik dan droog. Waardoor ik keihard begin te janken, ik plof op dr bank neer en het enige waar ik aan kan denken is het laatste moment met mijn vader. Hij zou gaan wandelen met mijn zusje want ik wou niet mee. Maan vond het bos altijd al intressant, ze had dan ook een goeie band met mijn vader. Ik ook maar minder goed als dat Maan had. Mijn vader riep ons vaak tegelijk. En dan riep hij : MaanSter! Ik vond het altijd mooi klinken. 'Gaat het een beetje?' Vraagt Jack nu bezorgt. 'Ja hoor', zeg ik. 'Waardoor is je vader nu ...', vraagt Jack. 'Mijn vader zou wandelen met mijn zusje toen ze werden aangevallen door wolven, mijn zusje heeft het overleefd en mijn vader .... niet.. ', zeg ik. 'Het spijt me van je vader',zegt Jack. 'Nee geeft niet', zeg ik. 'Hoe heet je zusje dan?', vraagt Jack. Mijn ogen trekken weg van blauw naar Rood. 'Omg! Ster wat is er! wat gebeurt er?!', zegt Jack. 'Vraag nooit meer om mijn kut zus!', zeg ik. Jack kijkt me vreemd aan maar geeft dan een knikje. 'Maar goed zullen we een film kijken?', vraag ik na een lange stilte. 'Eh .. ja tuurlijk', zegt Jack. Waarschijnlijk is hij nieuwsgierig waarom ik zo boos werd.. misschien moet ik het maar vertellen over mijn zus.. 'eh Jack laat maar.. ',zeg ik. 'Hoezo?', zegt Jack met een vragend gezicht. 'Kijk.. we moeten praten', zeg ik met een zucht. Jack trekt een verbaasd gezicht 'wat is er dan?'. 'Sorry van daarnet het is.. mijn zus heet Maan, ik dacht dat ze het niet overleeft had.. die wandeling weetje.. een paar weken geleden verhuisde ik en mijn moeder en moest ik naar een andere school.. daar kwam ik in de klas bij Maan. En nee ik herkende haar niet.. ik had haar immers 12 jaar niet meer gezien. Maar goed ik vroeg mijn moeder hoe mijn zus ook alweer heette.. mijn moeder wou het sinds mijn vaders dood er niet meer over hebben.. dus ik was het vergeten.. mijn moeder zij dat ze Maan heette en zo kwam ik erachter. Ik was razend toen ze vertelde dat ze zich terug wou trekken bij haar roedel. Ik kende haar nog maar net haar moeder overlede en nouja toen ging ze weg.. ', vertel ik. Mijn ogen worden weer rood. 'Luister Ster nu moet je echt even rustig blijven.. waarom ben je boos op je zus? Alleen omdat ze jou verliet?', zegt Jack. 'Nee! Haar roedel ging voor mij! We zijn familie! Ik kende haar nog amper en ze ging al weg.. ik heb ook het gevoel dat ze me niet vertrouwd.. alleen omdat..', zeg ik terwijl mijn ogen wegtrekken van rood naar blauw. 'Ik weet dat ik veel van je vraag Ster, maar allen omdat wat?',vraagt Jack. Ik trek hem in een knuffel en zeg 'jackky wees niet boos of bang, maar je zult mij sneller kwijt zijn dan je denkt', bij die woorden kijk ik Jack recht in de ogen aan. 'wow dat klinkt spooky?!', zegt Jack lachend. Jack ik ben dè zwarte wolf', zeg ik.
************
Hey allemaal 1144 woorden!!
Dpeciaal voor jullie omdat wij 144 in weerwolfen staan!  En omdat ik niet lang gepost had en dit hoofdstuk een beetje mooi wou laten aflopen. Hoe denken jullie hoe Jack reageert?

when night falls (NL) *voltooid* Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu