Ster*
Galmt er door de witte ruimte.
'Wie ben jij?',vraag ik.
De heerser van jou*
'Oke?", zeg ik.
Jij hebt de gave*
'Jaja ik weet dat ik een zwarte wolf ben', zeg ik. Wat moet dit ding van me?
Jij beheerst nu het weer en helal*
'Wacht wat?',zeg ik.
Jij bent de heerser*
'Wat ben ik?', zeg ik verbaasd.
Toen jij zong, kwam het noorderlicht. Je hoeft je alleen maar in te beelden wat je wil, zon, regen, wind,licht. Jij beheerst de natuur Ster. Jij kan je gave gebruiken om voor je roedel te zorgen.. gebruik je gaven niet verkeerd Ster. Gebruik het in geval van nood. Het zal je redden*
Voordat ik nog iets kan doen lig ik op de grond met William, Lila en Maan om mij heen. 'Gaat het?', vraagt Maan. Ze heeft gehuild. Haar wangen zijn rood. En haar ogen gezwollen. 'Ik dacht dat je dood ging'. 'Ik ook', zeg ik zacht. Vol verwarring sta ik op. 'Is er iets mis?', vraagt Lila. 'Heb je haar ontmoet?', vraagt Maan. Ik kijk Maan raar aan. Ik knik. 'Wat zei ze', zegt Maan. Ik denk dat ik dit misschien beter geheim kan houden. Wie weet willen hun zien dat ik een heerser ben. Maar dan gebruik ik mijn gaven verkeerd. Ik kan geen rampen als gaven gebruiken. Maar ik kan wel zingen. Ik begin zachtjes te zingen. Mijn stem weerkaatst tegen de hemel. 'Dit',zeg ik. Het noorderlicht verschijnd. Maan, Lila en William kijken me met open mond aan. 'Jij bent de heerser hé?', vraagt Maan. Ik knik. 'Precies', zeg ik. 'Laten we maar weer terug gaan', zegt Lila. 'Waarheen?', vraag ik. 'Iedereen denkt dat Maan dood is , en ik wordt achternagezeten door mijn roedel', zeg ik. Misschien is het beter om ons terug te trekken bij de mensen', zegt William. 'Maar-'. 'Hij heeft gelijk Ster', zegt Maan. Ze legt een hand op mijn schouder en kijkt mij veel belovend aan. 'Ja goed dan', zeg ik. Ik kijk naar de verte waar een duits dorpje licht. Zal daar mijn toekomst liggen? We lopen met z'n allen erheen. Het zal nog 3 dagen duren voordat we überhaubt van de Maanberg af zijn. 'Ster..', zegt William. 'Ja?', ik kijk William aan. Hij gaat op zijn knieën zitten. 'Wil je met mij trouwen?', vraagt hij terwijl hij een doosje met een ring te voorschijn haalt. Ik hou mijn handen voor mijn mond. 'Oh William... Tuurlijk!', zeg ik blij. Ik spring in zijn armen en laat me zijn ring omdoen. 'Hij is prachtig', zeg ik. Ik geef hem een zoen en zie Maan glimlachen. Dan bedenk ik me dat ik haar mate gedood heb... zij zal dit nooit krijgen als ze zich verbergt bij de mensen.. Wat heb ik gedaan?
JE LEEST
when night falls (NL) *voltooid*
WerewolfPart 1; Maan is een doodnormaal meisje... nou ja normaal.. een weerwolven meisje. Vroeger is haar zusje verdwenen en Maan dacht dat ze die nooit meer terug zou zien. Maar wat gebeurt er als ze oog in oog staan? En ook nog blijkt dat ze vijanden zijn...