2 maanden en 2 nachten en 1 jaar .. zit ik hier al. Opgesloten in mijn kamer. geen jack, geen familie om mij heen. geen eten, hoewel ik uitgehongerd ben. ik kijk mijn donkere kamer rond en zie nog een aantal lege chips zakken liggen en cola. hmm.. geen zin. dan plots klopt er iemand op mijn deur. ik loop naar mijn deur en ruik Jack. 'kom binnen'. Jack doet de deur open en schrikt als hij mijn kamer ziet. en al helemaal als hij mij ziet.. 'OMG!! Ster wat zie je eruit!',zegt hij. 'Toen je zei dat je even alleen moest zijn dacht ik dat je het nofig had. maar je kunt blijkbaar niet voor jezelf zorgen!', zegt hij. ik zwijg, hij heeft wel gelijk. 'Zit die oorlog je nog steeds dwars?',vraagt hij. 'Nee! Wat denk jij nou', zeg ik dan boos. hij kijkt mij indringend aan. 'Ster...'. 'Oke oke! Je hebt gelijk maar ik heb jou niet nodig Jack!'. ik kijk hem boos aan. 'Je weet dat als je mij afwijsd een nieuwe mate zult krijgen he?', zegt Jack. 'Begrijp het dan! Ik wil geen mate! ik hoef het niet! ik wil het niet!', langzaam rollen de tranen over mijn wangen heen. 'Ster, laat dit nou achter je', zegt Jack. 'Het was jouw idee om Maan te doden! Ik zal je dit nooit vergeven! Dus.. Blijf weg en laat je hier nooit meer zien!', zeg ik. 'Maar...-'. 'Jack. ik verbreek de mate', zeg ik. Hij kijkt mij ongelofelijk aan. zonder een woord te zeggen loopt hij mijn huis uit. van uitputting val ik neer, en laat mijn tranen mijn gang gaan. dan kijk ik naar de open deur, sinds de dood van Maan heb ik geen stap meer naar buiten gedaan.. Snel doe ik de deur dicht, bang voor de buitenwereld. Ik ruim de chips zakken op en loop naar de bank.Ik laat me neer ploffen en val in slaap.
Gillend wordt ik wakker.. Alweer die droom. Elke avond droom ik weer hoe ik Maan doodde.. Ik zit al te lang hier binnen opgesloten.. Ik doe simpele kleding aan en loop naar mijn deur. Ik twijfel. Het is nog pikkedonker. Ik loop naar buiten en angst kruipt over mij heen. snel loop ik verder. Naar het openveld. Als ik daar ben aangekomen, luister ik naar het ritme van de natuur, wat me algouw tot rust brengt. Al die dagen heb ik dit gemist, maar ben ik hier ook bang voor geweest.. ik ga tegen een boom aan zitten. Hoelang zullen die dwaze dromen nog duren? Wanneer zal ik weer goed kunnen slapen? Ik kijk nog 1 keer in het rond en dan vallen mijn ogen als loodstenen dicht.
Als ik mijn ogen open doe zie ik een jongen voor mij staan. 'Gaat het?',vraagt hij. 'Ja hoezo?',zeg ik. 'Je gilde, ik dacht dat je je bezeert had', zegt hij bezorgd. 'oh nee , dat was vast een droom', zeg ik. ik raak met mijn hand mijn voorhoofd aan, die gloeid en zweet. Een gewoonte. 'Waar kom je vandaan?', vraag ik. 'Nergens',zegt hij. 'Wat bedoel je?',vraag ik. hij komt naast me zitten. 'Ik heet Julian, ik ben 17 jaar oud en ben een Rogue', zegt hij. 'en jij?'. 'Ik ben Ster, ik was de luna van de Moonwalkers..',zeg ik. 'Wat is r gebeurt dan?',vraagt Julian. 'Ik heb mijn mate gedumpt',zeg ik met een zucht. 'vreselijk',zegt hij. dan kijkt hij mij aan. 'Wat ben je dun!',zegt hij. 'Laten we het daar niet over hebben', zeg ik. 'Ik moet maar weer eens gaan',zegt hij. 'Wacht!', zeg ik. 'Wat is er?',vraagt hij. 'Kijk uit voor de Moonwalkers roedel.. ',zeg ik. Hij knikt 'bedankt'. 'Doei Julian'. 'Doei Ster'.
*********
Alweer 1ste hoofdstik van deel 2!!♡ ■◇The one you feel◇■
JE LEEST
when night falls (NL) *voltooid*
WerewolfPart 1; Maan is een doodnormaal meisje... nou ja normaal.. een weerwolven meisje. Vroeger is haar zusje verdwenen en Maan dacht dat ze die nooit meer terug zou zien. Maar wat gebeurt er als ze oog in oog staan? En ook nog blijkt dat ze vijanden zijn...