Bab 2

5.2K 136 3
                                    

"Beb, kita nak makan mana?" Aishah sudah dapat tahan lagi laparnya. 

"Dekat Arbat street?  "

" haaa okey juga tu,  aritu Aku tengok dekat hujung sana ada kedai Halal, tak silap Baru 2 hari tapi banyak orang dekat situ, nak tak makan dekat situ? " Aishah melihat restoran yang Ramai umat islam disitu. 

"Aku on ja   perut aku pun da lapar  ni " Ara bersetuju untuk makan disitu.

Ramai sungguh orang yang sedang menjamu selera disitu. Pasti sedap!
Ara dan Aishah mengambil meja yang terletak dihujung sekali, hanya meja itu sahaja kosong.

"Miss, can i take your order?  "  kata seorang pelayan lelaki berdiri disebelah meja Ara dan Aishah

"give us lamb chop two and one apple juice and the other one pineapple juice, less sugar " Ara order makanan kegemaran mereka. Ara dan Aishah merupakan pengemar buah buahan .

"That lamb chop both black pepper sauce? Or have another sauce ? " kata pelayan lelaki itu.

"Both Black pepper sauce " Kata Aishah . Ara hanya makan sos Black pepper je dan dirinya pula tak kisah makan sos apa.

15 minit kemudian ,makanan sudah dihantar oleh pelayan perempuan,

Sepanjang Ara dan Aishah di restoran itu, Ada sepasang Mata yang memandang tepat ke arah mereka. jika diperhatikan ,pandang itu tertumpu ke arah Ara . 

"Beb, kau perasan tak ada lelaki pandang arah kita? Handsome doh .  berkaca mata pulak tu ." kata Aishah Sambil memotong daging.

"Kau ini perasan la, dia pandang orang lain la " kata Ara sambil menyuap lamb chop ke dalam mulut.

Memang dari tadi Ara pun ada perasan ada lelaki berkaca mata hitam memandang ke arah mereka tapi dia takut perasaan dirinya sahaja.

"Just ignore it, enjoy our meal ok? " Ara hanya tumpu pada makanannya sekarang. Lelaki tu lepas makan la! Sekarang ni perut ini da merengek-rengek nak diisi ,

"Okey, i just wonder " kata Aishah .
Hanya bunyi pisau makan dan garfu sahaja yang berlanggar dengan pinggan kaca. Mereka berdua menikmati makanan yang sangat enak!

"Alhamdulillah, kenyangnya. " Ara meletakkan garfu dan pisau makan disebelah pinggannya.

"ALHAMDULILLAH... ! BEB ,lelaki itu pandang kau la, kau tak kenal dia ke? "
Aishah tidak henti-henti dengan isu lelaki tu

"Ishh lantak dia la " Malas sungguh dia nak berbual tentang lelaki misteri tu
"Beb, kau balik malaysia bila ? " tanya Aishah

"Tomorrow morning, " balas Ara,
"Shaaa, jom balik, aku penat la.. " katilnya sedang memanggilnya! ARGHH ngantuknyaa!

" ok jom .." Aishah terus bangun apabila lihat Ara sudah bangun dari tempat duduknya.

" ehem.. ni Izzara Husna ke? " tegur lelaki berkaca mata itu semasa Ara dan Aishah lalu di sebelah meja lelaki itu.

"Ara, Lelaki handsome tu sebut nama kau! " bisik Aishah di telinga Ara,

"Lelaki handsome?! Eeeee geli aku,"
Ara terus memusing menghadap ke arah lelaki misteri itu,

" you've called me?  " tanya Ara.  Pasti suara itu milik lelaki berkaca mata ini.

"Yeaa, i've called you,  My name is Aqil irfan.  You ni student medic kan? .Aqil sudah mula mengenalkan dirinya.

"Opss sorry, i memang student medic but i tak kenal you "Ara benar-benar tidak mengingati Lelaki bernama Aqil ini.  Classmate aku ke?  Monolog Ara.

"Boleh I dapatkan number telefon you? "
Kalau Ara bagi nombor telefonnya dialah orang yang paling bahagia. 

"Tak boleh,  Shaa jom la balik"  Ara menarik tangan Aishah yang tersengih-sengih. 
Aishah membuntuti Ara.

  "Ara,  suatu harini nanti kita jumpa lagi tau!  "Aqil melaung sambil mengenyit mata ke Aishah.  Senyuman Aishah makin lebar! 

"Hidup mati semula aku tak nak jumpe kau' gumam Ara sambil berjalan ke tempat parking keretanya. 

"Kau tahu tak Aqil Tu famous As Buaya Darat " . Ara mula menceritakan kepada Aishah tentang status Aqil. 

" eleyh kau,  manusia boleh berubah " Aishah sudah terpikat dengan Aqil mana tidaknya Aqil itula lelaki yang dia amat minati. 

"Suke hati kau la. Malas aku nak amik tau " Ara terus fokus memandu kereta porsche ke apartmentnya .

******

Di Apartment Aqil. 

"Akmal, Asal dengan kawan kau ni" Iskandar pelik akan diri Rakan serumahnya. 

"Asal dengan dia?  " tanya Akmal sambil khusyuk bermain ps vita.

"Aqil ni Balik je dari restoran tengah hari tadi terus cam orang angau.  Entah apa yang jadi pun aku tak tahu la " kata Akmal sambil memandang Aqil yang sedang baring di sofa. Dari tadi senyum jee! 

"Biar la dia,  " Akmal memandang Aqil kemudian fokus kepada gamenya. 

"Weyhh aku jatuh cinta!  " tiba-tiba  Aqil bersuara.

"Haaa? Kau biar betul " Akmal yang khusyuk dengan ps vitanya terus memandang Aqil.  Serious kah?  Mana mungkin playboy sejati ini jatuh cinta

" kata kau playboy sejati. Ni jatuh cinta pula " Iskandar datang membawa jus oren bersama oreo ke ruang tamu .

"Aku jatuh cinta ! " Aqil mengambil beberapa langkah ke biliknya.  Kedua-dua rakannya ditinggal dengan perasaan tertanya-tanya. 

"Tapi kau jatuh cinta dengan sape? " laung Akmal dari ruang tamu

"Adalaaah orang dia " Aqil memberi senyuman paling manis buat rakannya sambil tangannya memulas tombol biliknya. 

"Oh my Barbie "Badannya dihenyak ke atas katil. Matanya mula berat. Akhirnya terpejam jua matanya yang asyik berfikir tentang Ara. 

Maaf kalau ayat tak betul.. Bosan sikit.. Sorry 😂😂😭😭😭.Jom baca  chapter seterusnya!
Vote and comment! 

MR Bear Love You ! Where stories live. Discover now