"Assalamualaikum, " Tombol pintu rumah dipulas.
Sunyi!
"Awak!!!!! " laung Ara sambil menarik beg roda kecilnya.
Tiada sahutan.
Ara berjalan ke arah dapur, Sunyi!
Berjalan pula ke bilik dapur, sunyi juga."Mana suami aku ni eh? Kerja ke? Setahu aku , hari Ahad dia cuti tapi mana hilangnya? "
Ara berjalan pula ke bilik yang menjadi tempat Meor Meluangkan masa lapangnya. Sangkaannya ada di situ namun hampa! Sunyi sahaja.
"Dekat atas kot" Ara menangkat perlahan-lahan beg rodanya ke tingkat atas.
"Bismillahirahmanirahim " Ara memulas tombol bilik tidur Meor dan dirinya.
"Tak ada juga? Mana dia pergi eh? " Tanpa membuang masa Ara melangkah masuk ke dalam bilik untuk membersihkan diri dan rehat.
*********
Meor terkejut dengan apa yang terjadi!
"Mana Ara??? " kelihatan katil yang menjadi tempat Ara tidur sudah dikemas. Cadarnya tegang!
"Kalau mummy tau kau lari.. Apa aku nak jawab!! Kau ni bawa malang betul la!!! " gumam Meor
Meor segera berjalan ke arah kaunter untuk bertanya tentang Izzara Husna.
"Nurse! Pesakit nama Izzara Husna ada tak? " soal Meor. Jelas riak risau diwajahnya.
"Ohh Kak Ara ye? Dia da keluar tengah hari tadi, dalam kul 1:30 rasanya" jelas nurse yang bernama Amirah.
"Sudah keluar??! " Suara meor naik seoktaf
"Ye tuann, sudah pulang "
Meor terus berjalan kearah keretanya. Dua tempat yang menjadi hala tujunya!
Rumah Dato' ikhmal & rumahnya sendiri!
"Pergi rumah Dato' ikhmal je la! " Meor terus memandu keretanya keluar dari parking HKL.
"Asal kau keluar, tak bagi tau aku?!! Menyusahkan betul la!! " terkumat-kamit mulut Meor memarahi Ara. Walaupun Ara tiada dihadapannya.
*********
"Hello, awak! "
"Hello, kau dekat mana ni? "
"Saya dekat rumah la. Tadi mama dan papa hantar. " jelas Ara.
Tuuutuuutuuutuu.. Panggilan diputuskan oleh Meor.
"Bagitau je la kalau da dekat rumah.. Menyusahkan betul la! " gumam Meor.
Meor segera memandu dengan laju menuju kediamannya.
Rasa penat, marah, benggang segalanya bercampur baur.
Meor sudah terbayang-bayang bear-bear di bilik sunyinya.
Ohh myyy Bear.. I miss you baby booo!!!
**********
Seusai memasuki rumah, Muka Ara ditampar.
Sudah ada Ara yang berdiri menunggu meor di depan pintu.
Baru sahaja menghulur tangannya untuk bersalam. Satu tamparan dihadiahkan oleh Meor untuk isterinya.
Ara terkedu.
"Apa salah saya. ?" Masih terasa kebas diwajah Ara. Air mata jatuh berlinangan.
Sorry chapter ni agak bosan sebab da ngantuk..esok pulak la ye..😭 tak pun kul 2/3 pagi karang😍
YOU ARE READING
MR Bear Love You !
Romance"Saya tak nak kahwin dengan awak! " kata Ara. Mana mungkin dia akan bernikah dengan lelaki yang perangai seperti MEOR HARITH SYAHMI. Mana mungkin! Hidupnya sengsara! "Awak takde pilihan, Awak sendiri da setuju depan parents kita" kata meor "Say...