"Abanggggggg!!!! Cepat la naik abanggg oiiiiii" laung Datin Laila dari tingkat atas.
Matanya berkaca. Dunia seperti di pusing-pusing.
Dato khuzairi yang sedang leka menonton televisyen segera memanjat
"kenapa ini? " tanya Dato' khuzairi.. Nafasnya tercungap-cungap.
"Abangg, anak kitaa ni!!! "
"Kenapa? " makin keliru Dato' khuzairi.
"Anak kita ditangkap khalwat dengan Maya!!! Model yang terkenal tu" teresak-esak datin Laila diatas katil.
"Awak jangan main-main laila.. Mana awak dapat infonya?! "
Tanpa jawapan.. Tetapi huluran tangan bersama handphone Samsung s7 edge oleh Datin Laila.. Membuat Dato' Khuzairi terbukam.
"Saya dapat mesej daripada Mirr. Kawan baik si Ami tu la"
"Astaghfirullahalazim. Laila.. Apa da jadi ni.." Beristighfar Dato khuzairi diatas lantai. Lemah lututnya.
"Bukan kamu da berkahwin ke dengan izzara husna? " soal Dato' khuzairi didalam hati.
"Macam mana dengan Ara? Dia takde ke dekat rumah? kesiannya Ara.. Abang jom la pergi rumah Ami tu.. Kita tanya dia elok-elok ya.. " pinta Datin Laila..naluri ibunya begitu lembut . Sehingga perbuatan buruk pun mampu bertolak ansur
"Ye ye, awak je turun.. Saya taknak tengok muka anak tak kenang jasa mak bapak! Bukan nak bangga mak bapak tapi menconteng arang pula! "Dato khuzairi segera melangkah pergi dari bilik.
**********
Maya : heyy, bakal madu i! Sihat ke?
Ara : Assalamualaikum, ni siapa? Madu apa?
Maya : my name is Maya erina bt Mohammad zakri . Kenal? Model terkenal tau!
Ara: oh.. Maya yang model tu. Kenapa whatsapp saya.. Saya ni biasa-biasa je
Maya: so you da kenal dengan madu you?
Ara: madu? Why?
Maya menghantar beberapa gambar Maya bersama diatas katil bersama Meor. Jelas dada bidang meor tanpa baju."Ya Allah.... " Ara jatuh melutut. Hatinya hancur..
"Ini bilik aku dengan meor dahulu. Astaghfirullah al-azim. Ya Allah kuatkan hati hamba mu ini" makin laju air mata Ara jatuh membasahi pipi.
Bilik air menjadi sasaran untuk dia mengambil wuduk,
selesai berwuduk. Ara menghamparkan sejadah dan disarung telekung.Allah la tempat dia mengadu.
**********
"Youu, apa da jadi ni ?" soal meor pada Maya.
"Kita kena tangkap khalwat la! You lupa? "Jawab Maya dengan biadap.
"Camne leyh jadi ?"
"You yang ajak. I okay ja le" tangan Maya mula bermain diwajah Meor.
Meor menepis dengan kasar
"You.. Serious boleh tak? "
"Chill la, kita kan saling sayang-menyayangi " manja Maya memujuk Meor.
"You..i tau tu.. Tapi.. Parent i? Mesti diorang kecewa! " sunggul benar keadaan meor."Lama-lama diorang okay la tu. Lagi pun..i ni semua ada.. Apa lagi diorang nak?!" Berang Maya handbag di meja dicapai kemudian berlalu meninggalkan meor dengan senyuman sinis.
"Whateverla!!!!" Bear berwarna purple dicampak ke atas katil.
"Tension aku! Pasti daddy tau! Mummy mesti cam kucing hilang anak punya! Haishhh masalah la! " monolog Meor.
"Abang, jom la masuk, jom la.. Kita dengar penjelasan Ami tu! " pujuk Datin Laila sambil menarik suaminya keluar dari kereta.
"Awak pi je la.. Saya malas.. Anak jenis apa tu?!"
"Abang.. Jom la.. Temankan saya. "
Kerana perasaan sayang dan cinta kepada Datin Laila. Dato khuzairi melangkah keluar daripada kereta honda accord nya.
"Assalamualaikum! " salam diberi oleh Datin Laila. Tiada jawapan.
"Ehhhh, asal kau ade dekat dalam ni?! " tengking Datin Laila setelah terserempak dengan Maya yang berpakaian tidak cukup kain!
"Erkkkkk... Sorry aunty. Maya nak lalu" Maya menundukkan wajahnya.
"Siall laaa. Asal parent Meor ni datang! " Monolog Maya dalam hati. Sabar sahaja di hadapan Datin Laila.
"Kau nak lalu? Kau kena tiada agama ke? Pakaian macam orang barat! Kau lupa kau islam?! " tengking Datin Laila. Makin tinggi amarahnya.
Tanpa mengambil masa yang lama Maya terus berjalan keluar dari rumah Meor.
Satu senyuman sinis terbit di bibir Maya.
"Kan aku da cakap.. Kau aku punya!!!! " jerit Maya didalam keretanya.
Do vote and comment.
Nanti ade sambungan bab ini! 😍
Support me okey? 😌
YOU ARE READING
MR Bear Love You !
Romance"Saya tak nak kahwin dengan awak! " kata Ara. Mana mungkin dia akan bernikah dengan lelaki yang perangai seperti MEOR HARITH SYAHMI. Mana mungkin! Hidupnya sengsara! "Awak takde pilihan, Awak sendiri da setuju depan parents kita" kata meor "Say...