Bab 21

3.3K 62 2
                                    

"Mummy! " Ara memeluk Datin Laila. 

"Kenapa ni?  " Datin Laila terkejut melihat keadaan Ara.  Dari tadi Ara menangis kerana Meor.  Sakit,  sedih semuanya terbuku didalam hati. 

"Abang Ami kena langgar " teresak-esak Ara di dalam pelukan Datin Laila. 

"Haa?  Ya Allahhhhhhh" Datin Laila jatuh melutut. 

"Ara da call ambulans ambil dekat depan rumah dia. " terang Ara sambil memandang sayu wajah Datin Laila. 

Jelas riak sedih di wajah tua Datin Laila. 

"kamu biar betul Ara,  macam mana boleh kena langgar ni " soal Datin Laila..

"Tadi....  Ara datang bawak makanan untuk abang,  mummy kata semalam dia nak jumpa Ara.. Tapi bila Ara datang..... " tidak mampu Ara menghabiskan ayatnya.  Kisah didalam bilik melihat Maya dan meor bermesra masih bermain difikiran Ara. 

"Tadi apa?  Jujur la dengan mummy "

"Ami dengan girlfriend dia sedang berdua-duaan dalam bilik tidur kami!  " bergenang air matanya. 

Niatnya mahu berbakti kepada suami sepanjang sisa kehidupannya yang pendek ini.  Namun..  Tidak peluang.

"Ya Allah,  apa nak jadi dengan Ami ni? "
Bawal saudi disarung ke kepala.  Kunci kereta dicapai. 

Ara hanya mengekori dari belakang sahaja kereta datin Laila. 

"Sabar ya mummy! " doa ara sendiri.

*********

"Youuu,  bangunnn! " Maya menangis teresak-esak di tepi Meor .

Doktor mengesahkan Meor mengalami pendarahan di kepala kerana hentakan yang kuat berlaku. 

Keadaan dirinya juga tahap kritikal.  Tidak sedar diri. 

Pintu bilik dibuka,  Ara melangkah masuk dengan riak wajah tenang. 

"Aku benci kau! " monolog Ara saat melihat Meor terlantar. 

Maya yang duduk segera berdiri untuk mendapatkan Ara.  Namun Ara seperti tidak melihat Maya di dalam bilik.  Sengaja dia lakukan begitu. 

Datin Laila pula memasuki ke dalam ward Meor.  Hatinya punah.   Melihat keadaan anak kesayangannya.

  Terserlah balutan di kepala meor.  Ara hanya memandang kosong ke arah meor.  Datin Laila pula menangis teresak-esak .

Tipulah jika tidak hati Ara hancur.  Namun dengan apa yang telah dilakukan oleh meor membuatkan hatinya MATI!

Datin Laila memandang tajam ke arah Maya yang menangis di tepi meor. 

"Ehhh kau perempuan..  Memang tak tahu malu! " jerkah Datin Laila.  Hilang semua kata-kata sopannya. 

Makin laju air mata Maya jatuh.  Makin malu! 

"Dasar perempuan jalang!  Perempuan murahan!  Aku tak akan terima kau sebagai menantu aku!! " gelas kaca dibaling ke arah Maya.  Kena tepat di dahi Maya. 

"Astaghfirullah al-azim  " ucap Ara saat melihat dahi Maya keluar darah.  Ara segera mendapatkan Maya untuk menghantar ke luar bilik. 

Supaya keadaan tidak makin rumit. 

"Jomm sini! " ara menarik tangan maya untuk keluar..  Walaupun hatinya hancur,  namun dia sendiri tidak tahu kenapa rasa simpati itu hadir dalam dirinya. 

Maya dengan wajah sedih.. Hanya menuruti sahaja

"Ehhh aku okay je,  luka sikit ja!  " tangan Ara ditepis kasar.  ego melangit! 

"Aku tengok je,  nanti kalau apa-apa jadi.. Aku juga yang Susah " ara meneliti dahi Maya,  tiada apa yang serious,  hanya luka sahaja. 

"Aku boleh buat sendiri la!!! " Maya melangkah pergi.  Ara hanya memandang kosong ke arah maya yang berlalu pergi.  Hatinya hancur!  Namun lagi berkecai dengan layanan maya! 

Ya Allah apa salah aku!!! 

Hiiii,  sorry lama gila tak update..  Aritu focus exam.  One month kottt 😔😪 next chapter akan update esok or lusa.  Inshaallah... 

MR Bear Love You ! Where stories live. Discover now