Bab 10

3.2K 76 3
                                    

Sorry sgt2 ,lambat update.. Busy pulak bila masuk sekolah ni 😭

" aku tahu kau yang call Ara kan? "
"Aku, cumaa.....  Nak bertanya..... "  belum sempat Aqil menghabiskan Ayat,  Meor segera memotong.

"Kau tahu tak aku dengan dia sudah bahagia!  Kau jangan jadi perosak rumah tangga orang! " tengking Meor kepada Aqil.  Padan muka kau!  Tuh la lagi gatal dengan bini aku..  Kau tak kenal lagi aku siapa! 
" kau kacau bini aku.. Aku akan pastikan kau akan dipecat kerja " ugut Meor.

Aqil hanya memberi anggukan sahaja..  Mana tidak.. Jika dia berhenti kerja siapa mahu menjaga adik angkatnya?  Ya Allah berilah aku kesabaran! 

Apple juice disedut oleh Meor,  mukanya kelihatan selamba tetapi dalam hatinya membara! 

"Kau tahu kan Ara cintakan aku?! "
Aqil segera menggeleng kepalanya.  Jelas riak tidak puast hati diwajah Meor. 
"Kalau kau nak tahu,  Ara tu cintakan aku! " tengking Meor. 
Aqil hanya membisu.. Tidak tahu apa yang mahu dikatakan.  Kalau dia berbicara pasti akan dia juga disalahi. 

"Aku minta maaf, sebab kacau rumah tangga kau. Aku cuma nak tahu kenapa Ara tak balas whatsapp dan mesej aku . Dia tak pernah inform aku pasal perkahwinan korang " Aqil segera bangun daripada kerusi kemudian berjalan keluar dari bangunan kfc Bukit bintang .

"Aqil, kau ni sudah kenapa?  " Tanya
Akmal.Sudah lama dia perhati.  Sejak dia pulang dari bertemu dengan Meor, Aqil berubah menjadi seorang yang senyap malah jauh beza dengan dirinya dahulu.  Yang kelakar , gila-gila semua sudah hilang.

Aqil sudah berada didunia yang nyata

"Mal,  takde guna kau tegur si aqil ni.  Dia tengah frust la ni " tambah ISkandar yang dari tadi hanya menjadi penonton. 

Aqil segera berjalan ke arah biliknya . Kejadian yang berlaku di Kfc masih bermain dimindanya. Arghhhh!! Araaa aku sayang kau ! Kenapa kau buat aku cam ini ?!! Kenapa ?!

*********

Assalamualaikum ! Laung Meor setelah melangkah masuk ke dalam rumah banglo miliknya .Hatinya melonjak-lonjak kerana mahu berjumpa dengan isterinya . Namun tiada sahutan daripada Ara . Sunyi!

"Ara!!!!" Beg briefcase diletakkan diatas meja makan . Tie di leher tanggal . Sambil kakinya melangkah tangga dengan berhati-hati . Matanya tertumpu pada susuk tubuh wanita yang sedang terlantar diatas lantai..

"Ya Allahhhhh Ara ! " Meluru Meor kearah Ara yang sedang tidak sedar diri .

"Bangun la  !"  Kepala Ara dipangku . Entah kenapa hatinya sudah merasa begitu resah . Seperti takut kehilangan diri Ara . Meor akui ,sejak perkahwinannya Ara begitu mentaati perintahnya , begitu baik dengannya meskipun dia selalu membuli Ara .

Tanpa membuang masa, Meor segera menelefon ambulan utk membawa Ara ke Hospital .

Hampir 2o minit Meor menunggu Ambulan tiba diperkarangan rumahnya . 
Handphone dan wallet diatas meja dicapai . Ara yang masih tidak dilitupi tudung.  Segera meor mengambil Tudung yang berada dibilik Ara kemudian disarung ke kepala Ara . Jelas wajah suci Ara .

Selesai sahaja memakai tudung Ara. Ara dibawa oleh Ambulan ke hospital Serdang .

**********

"Doktor apa yang terjadi dengan isteri saya ?" jelas riak gelisah diwajah Meor .

"Alhamdullilah,isteri tuan tiada apa-apa cuma dia perlukan rehat yang secukupnya.buat masa ini dia ditahan di hospital bagi rawatan " jelas doktor

"Terima kasih!"

Belum sempat Doktor membalas, Meor yang sudah tidak sabar segera Berlari ke bilik khas buat Ara. Kelihatan Mummy dan Daddy ada disebelah katil Ara.

"Sayang!" tangan Ara digenggam, kemudian dikucup dahi Ara .

Asal dengan mamat ni ? Nak cium-cium aku ? Jatuh cinta da ke ?

Ara hanya menunjukkan riak wajah selamba.. Tidak tahu apa yang perlu dikatakan..

Datin laila dan datin nur Amanina sudah tersenyum melihat kebahagian rumahtangga anak mereka. Mana sangka meor akan menerima Ara didalam hidupnya.. Kalau dahulu suruh kahwin pun banyak bunyinya!

MR Bear Love You ! Where stories live. Discover now