Datin nur Amanina daripada dipaling ke kiri dan ke kanan. Hatinya gelisah.
"Ya Allah ,lindungilah Anak ku Izzara Husna" doa Datin Nur Amanina. Kelihatan Tuan ikhmal nyenyak diulit mimpi.
Baru sahaja mahu melelapkan mata.
"Abang, bangun la ye.. Kita solat subuh berjemaah tau " Datin Nur Amanina segera jalan menuju ke bilik air untuk mengambil wuduk.
Dato' ikhmal hanya duduk di tepi katil sambil menuang air masak ke dalam cawan untuk dia minum.
Selesai sahaja Datin Nur Amanina mengambil wuduk ,Dato ikhmal segera bilik air untuk mengambil wuduk.
Allahuakbar.
Takbir diangkat. Solat la Datin Nur Amanina berjemaah bersama suaminya.
Selesai sahaja solat Datin Nur Amanina menghulur tangan kepada suaminya. Disambut tangannya lalu dikucup dengan penuh rasa cinta. Berbalas pula kucupan di dahi tua Datin Nur Amanina.
Datin Nur Amanina segera melipat telekungnya dan mencapai tuala untuk membersihkan diri .
*********
"Arghhh masalah lah!! " Meor mencampak handphonenya ke atas katil.
Maya yang sedang lena terjaga kerana mendengar suara amarah meor. Tubuhnya hanya diselimuti dengan comfort berwarna putih sahaja.
"Babyy kenapa ni ?" Dalam keadaan mamai Maya menyoal. Meor segera baring di sebelah Maya. Maya segera memeluk badan sasa milik Meor.
"Tak ada apa-apa la! " meor memeluk tubuh kecil milik Maya. Dapat dirasakan dengusan nafas Meor dileher Maya.
"Bila la aku boleh explain dengan Maya ni?"monolog Meor didalam hati.
"Sayangg, i nak bagitau ni.. Tapi jangan marah kay? " lembut sahaja suara Meor.
"Of course la babyy, i janji tak marah you"
"Sebelum i bagitau you, you kena tahu yang i ni sayang you, cintakan you sangat-sangat " kata Meor tanpa rasa bersalah terhadap izzara Husna
"I know daaaa" satu kucupan di pipi Meor.
"I da kahwin " kedengaran sayu sahaja suara meor."Whatttt?!!! " Maya segera duduk.
"I'm so sorry! Family pun pasal la" pujuk Meor.
"Maya please la.. I sayang you ja! " tambah lagi meor untuk mencairkan hati Gadis idamannya.
" sampai hati! " Maya seperti mahu menangis tapi di tahan..
" wife you tahu ke? Hubungan kita? " soal Maya. Dia bukan kesah sangat kalau Meor sudah berkahwin.. Yang penting Meor sayangkan dia sahaja!!!
"Tak tahu.. Lagi pun dia bukan kesah! " balas Meor.
Maya seperti berfikir. Selama 10 minit suasana di kondo mewah milik Meor ini sunyi. Diam membisu!!
Tiba-tiba Maya memeluk tubuh Meor. Meor hanya tersenyum..
"Huuu maya tak marah" monolog Meor didalam hati.
"I tak nak tinggalkan you so you pun janganla tinggalkan i okay ?" kata Maya.
"Okeyy! Promise sayang!" dahi Maya dikucup dengan rasa cinta.
"Youu tadi kenapa you campak handphone ?" soal Maya .
"Wife i sekarang dekat ward! Malas la nak pi tengok dia.. Menyusahkan ja! " rungut meor
"Lahh wife you sakit apa ???" soal Maya
"Entah..dia pengsan ja. Darah rendah ja " balas Meor.
"Baby..sekarang jangan fikir pasal wife i. I nak spend time you je.. Lepas wife sembuh susah la i nak jumpa you." Sayu sahaja suara Meor. Wanita idamannya akan ditinggal buat beberapa waktu .
"Hmm okay..sayang jom tidur ? I penatlaa" Maya segera merebahkan tubuhnya. Di atas katil sambil memandang wajah lelaki kesayangannya.
*********
"Aqil , bila saya boleh keluar ?" soal Ara . Semakin hari semakin bosan dia diward HKL ini .
"Nak keluar arini ke ?" ragu-ragu Aqil untuk membenarkan Izzara husna pulang.
Aqil irfan salah seorang doktor yang bertugas di HKL. Baru Ara tahu, Aqil menyambung belajar di satu kolejnya untuk PHD. Bagus sungguh Aqil ini!!"Saya da bosan la" Ara memandang tepat ke arah mata Aqil. Goyah terasa Aqil.
"Baiklah saya akan bagi awak balik tapi kena makan ubat okay? " Hatinya dipagut rasa sayu.
Jelas kelihatan gadis pujaannya yang mengalami kanser paru-paru. Tapi sudah dijanji untuk merahsiakan daripada pengetahuan ahli keluarga Ara.
"Okayy saya janji!!!! " jelas riak bahagia di wajah Ara.
Izzara Husna telah menghidap kanser paru-paru di tahap 3 namun sebarang rawatan tidak mahu dia lakukan. Hanya ubat sahaja dia mahu terima.
"Okayy good girl. Harini awak boleh pulang! " Aqil irfan mengenyit mata ke arah Ara. Ara hanya tersenyum.
"Sungguh derita aku.. Biar la aku yang tanggung! Ya Allah, bantulah hamba mu ini untuk meneruskan saki baki hidup ku ini. Izin aku berbakti kepada suami ku! " berdoa Ara didalam hati.
YOU ARE READING
MR Bear Love You !
Romance"Saya tak nak kahwin dengan awak! " kata Ara. Mana mungkin dia akan bernikah dengan lelaki yang perangai seperti MEOR HARITH SYAHMI. Mana mungkin! Hidupnya sengsara! "Awak takde pilihan, Awak sendiri da setuju depan parents kita" kata meor "Say...