Bab 6 (part 2)

3.2K 75 0
                                    

Meor mendekati Ara dimeja makan. Ara memandangnya dengan riak tidak puas hati. Ini pasti kes dia tengking ini. Bila difikirkan balik ini salah dirinya . Nak cepat sangat terus terlanggar Ara.

"Hai" Meor memulakan perbualan mereka.

"Hai" jawab Ara tanpa memandang wajah Meor.

"Tak makan ke? " tanya Meor.

"Nampak ada makanan ke atas meja ni? "
Sakit sungguh hatinya melihat wajah lelaki dihadapan itu.

" ohh,sorry, Ade sesiapa ambil makanan untuk awak ke ?" tanya Meor.
perut Meor mulai berkeroncong.

"Satgi la saya ambil makanan. Ramai orang tu " Bohong Ara, padahal dia tak larat nak jalan sebab kakinya sakit sangat.

"Saya ambilkan makanan untuk awak je la. Duduk sini tau, nanti makanan abis pula" Meor meninggalkan Ara yang terpinga-pinga.

"Asal dia baik sangat pulak ni" bermonolog
Ara.
"Tadi beria-ria tengking aku " gumam Ara.

******

"Nahhh, ini untuk awak" Meor menghulurkan pinggan berisi nasi kepada Ara.

"Thank you" Ara menyambut huluran Meor.

"Saya nak makan dekat sini boleh? " tanya Meor

"Makan je la"

kalau ikutkan hati memang taknak kasi, tapi disebabkan Meor sudah Ambil makanan Ara. terpaksa la.

"Awakkk,saya tak makan ulam ni" Ara mengangkat Ulam raja didalam pinggan .

"Lahh yeke,saya tak tahu la " Meor segera mengambil Ulam Raja yang ada didalam Pinggan Ara .

"Pahal dengan mamat ni ,pelik aku" bermonolog Ara .

Selesai Makan.

"Alhamdulillah" Ara menyandar ke belakang.sambil mengosok perutnya tanda kenyang.Comel!

"Alhamdulillah" meor ajuk reaksi Ara.

"Eeeee kenapa awak ikut apa yang saya buat ?!" suara Ara naik Seoktaf.

"Biala..comel apa" Meor mengenyit mata ke Ara .Suka dia lihat muka Ara yang sedang Mara ditambah pula kemerah-merahan di muka Ara. Sukanya!!

"Malas layan awak!!" Ara mencapai pingganya untuk dibawa ke dapur.

"Awakk,biarla saya hantar pinggan ni" kini Pinggan bertukar tangan. Ara yang masih berdiri terus berjalan ke dapur. Walaupun meor sudah jauh di hadapan.

Niatnya ke dapur untuk minum Air kosong tapi dia terdengar bunyi air di sinki.
Kelihatan meor sedang mencuci pinggan mereka berdua.

"Rajin pulak Mamat ni. Senang la kahwin nanti" terbit sebuah senyuman di bibir mungil Ara.

"Awak ni da terpikat dengan saya ke? "

Senyuman Ara terus hilang.

"Saya datang sini bukan nak hendap awak, saya nak minum air la" jawab Ara.

" eleyhhh nak intai saya la tu. Takpe nanti awak jadi isteri saya, tak payah intai-intai demi melihat wajah handsome ini " kata Meor sambil membilas Pinggan yang terakhir. Pinggan disitu jugak dia basuh.

"Tak ingin pun kahwin dengan awak " balas Ara .

"Eleyhh da terpikat dengan wajah handsome saya kan"

"Takpon! " muke Ara mula membahang. 

"Comel la muke merah! "

"Ishhhhh! "
Ara meninggal meor di dapur. 

********

Kahwin kah diorang?  Ara suke meor tak?  Ke meor suke ara ni?  😉

MR Bear Love You ! Where stories live. Discover now