Yerim bangun lebih awal dari Yoongi dan dia turun menuju ke dapur untuk membuat sarapan. Ketika dia mencari bahan didalam peti ais, Iphone5nya berbunyi nyaring. Yerim mengambil Iphone5nya yang berada di poket seluar jeansnya sebelum menjawab panggilan tersebut.
Yoboseyo? Duguseyo? - Sena yang mendengar suara rakannya itu tersenyum nipis sebelum bersuara.
Yah, Yerim! Kau kat mana? Aku ada kat depan apartment kau kot! Hang jangan cakap yang hang tengah membuta lagi!! - Yerim yang mendengar suara lantang rakannya itu terus menepuk dahinya.
Boleh pula dia lupa yang hari ni rakan-rakannya nak lepak di rumahnya. Almaklumlah dah ada buah hati tu yang lupa orang sekeliling tu.
Err, Sena. Aku dekat rumah boyfriend aku... - Sena yang mendengar jawapan rakannya itu nak je dia amik high heelnya lalu mencampak ke Yerim biar perempuan tu tau langit tu tinggi atau rendah.
Kau ni kan?! Lain kali bagi la tau awal-awal! Tak ada la aku berdiri depan rumah kau macam orang sengal!! - Sena memarahi Yerim.
Sorry babe. - Yerim bersuara perlahan.
Ketika itu, Yoongi berada dibelakang tubuhnya lalu memeluk belakang tubuh Yerim.
Kau cakap dengan siapa tu? - Yerim yang mendengar pertanyaan Yoongi terus memusingkan tubuhnya menghadap Yoongi.
Friend. Patutnya haru ni dorang lepak dengan Erim tapi Erim ada kat umah chagi so kena cancel la. - Sena yang mendengar suara manja Yerim hanya mampu menahan diri dari muntah hijau.
Yerim memang seorang yang manja tapi masalahnya sekarang ni, manja dia melebihi batas. Geli wey!!Hmm, ajak la dia datang sini. - pelawaan Yoongi menyebabkan Yerim tidak percaya dengan apa yang dia dengar manakala Sena dah nak melonjak kegembiraan mendengar teman lelaki rakannya itu mempelawa dia datang ke rumah.
Serious ni? Nanti kalau awak tak selesa macam mana? - Yerim bertanya dengan lembut.
Hoseok kata nak buat party kan semalam. Kita buat la hari ni. It's okay I have you. - Yoongi memberikan senyumannya.
Yerim menganggukkan kepalanya lalu meletakkan Iphone 5nya di telinganya.
Sena, kau datang dekat alamat yang aku bagi nanti. Yang lain dah ada ke? - Yoongi melepaskan pelukannya lalu mengambil air mineral dan meneguknya.
Dah. Dorang tunggu kat kete la. Ok la. Nanti sent alamat. Aku nak pergi turun. - ujar Sena sebelum menamatkan panggilan.
Yerim memberikan alamat rumah Yoongi dan sambung kembali mencari bahan-bahan untuk dimasak.
Awak, awak nak makan apa? - Yoongi berfikir sejenak sebelum menjawab pertanyaan Yerim.
Daging. - Yerim menganggukkan kepalanya dan mengeluarkan daging.
Kau nak aku tolong tak? - Yerim hanya menggelengkan kepalanya dan menumpukan perhatiannya untuk memasak.
Yoongi menuju ke arah ruang tamu dan memasang televisyen lalu memasang rancangan running man.
Hyung, morning. - ujar Hoseok ceria.
Hmm, morning - balas Yoongi pendek.
Aku dah call Taehyung dengan Jungkook suruh dorang datang sini. Aku pesan gak kat Tae supaya bagitau Jimin dengan Jin hyung. - Yoongi hanya menganggukkan kepalanya mendengar kata-kata Hoseok.
Selang beberapa minit, Namjoon pula bangun dari tidurnya dan mengikut serta Yoongi dan Hoseok menonton televisyen.
Yerim sudah siap memasak sarapan dan dia pun meletakkan lauk-pauk diatas meja makan.
Awak makanan dah siap. Jemput makan. - Yoongi yang mendengar panggilan Yerim terus memandang ke arah wajah rakan-rakannya.
Jom makan. - ajak Yoongi.
Hyung tak payah ajak pun, kami akan pergi mengisi perut. - Yoongi hanya mampu menggelengkan kepalanya mendengar kata-kata Namjoon.
Kau memang. Kuat melantak!! - perli Hoseok.
Mereka berempat bersarapan sambil berbual kosong.
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
Jimin baru sahaja selesai mandi dan ketika itu Iphone 7nya berbunyi menandakan ada orang menelefon.
Jimin menjawab panggilan tersebut.
Yoboseyo. Tae, wae? - Jimin membetulkan duduknya diatas katil.
Chim, Yoongi hyung ajak lepak umah dia. Chim, kau ajak la sekali Scha sebab seingat aku member Yerim pun ada gak. - Jimin hanya mendiamkan dirinya.
Ok. Dalam setengah jam aku datang. - Jimin terus menamatkan panggilan tersebut sebelum mendail nombor telefon teman wanitanya mungkin, Scha.
Baby miss me? - suara manja Scha menyebabkan Jimin hanya mampu tersenyum nipis.I miss you a lot. Scha nak ikut Chim pergi rumah Yoongi hyung tak? - Jimin mempelawa Scha.
It's that a party? If party I want to join. - Scha memang kaki party. Jimin bertemu dengan Scha pun di salah satu party rakannya.
I think so. Kalau Scha tak nak ikut sudah. Chim boleh usya awek cantik kat sana. - Scha yang mendengar kata-kata Jimin terus ingin mengikuti Jimin pergi ke rumah Yoongi.
Dalam 5 minit Chim amik Scha. Bye. Love you. - Jimin menamatkan panggilan tersebut.
Jimin bersama dengan Scha sebenarnya untuk melupakan Yerim tapi dia merasakan yang tiada siapa boleh gantikan Yerim didalam hatinya.♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
YOU ARE READING
The Last
FanfictionAsal kau masih terhegeh-hegeh dekat sini?! Aku dah cakap yang aku tak layak untuk kau! Aku ni gila! - Tengking Yoongi Even awak gila, saya tetap sayangkan awak, Yoongi.. - pujuk Yerim Walau apa pun yang terjadi, aku akan jadikan kau hak milik aku...