●16●

44 4 0
                                    

Yoongi memerhatikan keadaan Yerim yang masih belum sedar dari pengsannya. Dia ingin menuju ke arah Yerim dan memeluk gadis itu tapi kakinya berat untuk melangkah ke arah Yerim. Egonya sedang berperang dengan perasaan cintanya.

" Min Yoongi pergi je la dekat Yerim tu!! Apa yang susah sangat?! Kau tak sengaja!,"

Yoongi melangkah perlahan menuju ke arah Yerim namun baru beberapa langkah dia berhenti dan memandang kosong ke arah Yerim.

" Kau memang tak layak untuk Yerim!! Kau menyusahkan hidup perempuan ni je!!,"

Yoongi memegang kepalanya dan menahan diri daripada menjerit melepaskan segala perasaan yang terbuku didalam dirinya.

Yerim membuka matanya dengan perlahan sebelum memandang keadaan sekeliling.

Chagi... - Yoongi yang mendengar suara lemah Yerim terus menuju ke arah gadis itu.

Yerim memegang tangan Yoongi manakala Yoongi hanya memandang kosong ke arah Yerim.

Aku minta maaf - Yerim hanya mendiamkan dirinya.

Aku tak boleh kawal kemarahan aku. Jangan tinggalkan aku, Jung Yerim - ujar Yoongi sambil dia meletakkan kepalanya didada Yerim.

Ketika itu, Yoongi menitiskan air matanya. Dia takut akan kehilangan Yerim. Yerim memeluk tubuh Yoongi dan mengusap lembut belakang tubuh teman lelakinya.

Min Yoongi, Erim dah cakap yang Erim tak akan tinggalkan chagi walau apa pun yang terjadi. Yerim cintakan Yoongi seorang je - ujar Yerim lembut.

Yoongi yang mendengar kata-kata Yerim terus mengangkat kepalanya dan memberikan senyuman manisnya sebelum mencium lembut bibir teman wanitanya.

Yerim membalas ciuman tersebut sambil mengelap air mata Yoongi yang mengalir perlahan.

Aku sayang kau sangat-sangat. Aku hanya perlukan kau disisi aku untuk aku kembali normal. - ujar Yoongi dalam ciumannya.

Mereka berpelukan hingga Yoongi lena dibuai mimpi.

♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡

Namjoon termenung di pejabatnya teringatkan peristiwa pergaduhan antara Jimin dan Yoongi hingga menyebabkan Yerim tercedera. Namjoon tahu yang Jimin mencintai Yerim sebelum Yoongi dan Jimin telah cuba sedaya upaya untuk memikat hati gadis itu tapi Yerim telah jatuh hati terhadap Yoongi yang langsung tidak menyintai Yerim selama mereka berada di sekolah menengah tinggi.

Namjoon mengeluarkan Iphone 7nya lalu mendail nombor Jimin. Selang beberapa saat, Jimin menjawab panggilan tersebut.

Yoboseyo Namjoon hyung. - Namjoon yang mendengar suara Jimin membetulkan duduknya sebelum bersuara.

Park Jimin, we need to talk. - Jimin yang mendengar suara tegas Namjoon, dia tahu yang dia sedang berada dalam masalah yang agak besar kerana Namjoon tidak akan menggunakan suara tegasnya kalau salah seorang rakan mereka membuat hal.

Dae, hyung. Kita jumpa kat tempat biasa. - ujar Jimin sebelum menamatkan panggilan Namjoon. Namjoon bangun dari duduknya lalu keluar dari pejabatnya dan meninggalkan syarikat kecilnya untuk berjumpa dengan Jimin.

♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡

Namjoon sudah berada di cafe yang selalu mereka kunjungi. Dia memilih tempat yang agak tersorok agar orang sekeliling tidak memerhatikan dia dan Jimin ketika berbincang. Namjoon tahu perbincangan ini akan menjadi pergaduhan kerana Jimin seorang yang mempunyai ego yang tinggi.

Jimin sudah sampai di cafe tersebut dan mencari kelibat Namjoon. Kemudian, dia ternampak akan Namjoon sedang memerhatikan keadaan sekeliling. Jimin menuju ke arah Namjoon.

Hi hyung.. Sorry lambat, jalan jam.. - Namjoon hanya menganggukkan kepalanya sebelum memberi isyarat agar Jimin duduk dihadapannya.

Hyung nak cakap pasal apa? - Jimin bertanya dekat Namjoon selesai sahaja melabuhkan punggungnya di kerusi berhadapan dengan Namjoon.

Pasal kes semalam. - Jimin mengeluh perlahan mendengar kata-kata Namjoon.

Hyung, you already knew that I love Yerim. That's why I protect her. - jelas Jimin sambil memeluk tubuhnya.

I know that but do you really has to talk like that to Yoongi hyung? Kau tau kan yang dia sakit.. - Jimin hanya mampu mendiamkan dirinya kerana dia tahu yang itu salahnya tapi egonya menyatakan dia tidak salah.

Dia dah tahu yang dia tu sakit kenapa menggedik sangat nak bercinta dengan Yerim?! Sakit buat la cara sakit! Tak payahlah nak menyusahkan orang sekeliling! Dia dah menyusahkan kita, dia nak menyusahkan Yerim pula!! Aku tak sanggup nak tengok Yerim seperti anak patung bila disisi Yoongi hyung! I really love her!! - Namjoon hanya mendiamkan dirinya mendengar tengkingan Jimin sebab dia tahu yan Jimin akan melenting.

But she LOVE Yoongi hyung.. Kau kena terima hakikat yang Yerim tak mencintai kau.. - Jimin terdiam apabila Namjoon menekankan perkataan cinta.

Hmm. Habis tu sekarang hyung nak aku buat apa? Lupakan Yerim? Memang tak!! - Namjoon merenung tepat ke arah wajah Jimin sebelum menegakkan tubuhnya.

Kau dah ada Scha. Cintai dia sebagaimana kau mencintai Yerim. Itu untuk kebaikan kau dengan Scha. Aku boleh nampak yang Scha ikhlas mencintai kau, Jimin. Jaga dia jangan sampai dia makin jauh dari kau. Nanti kau menyesal dah tak ada gunanya bila Scha tinggalkan kau. - Jimin terdiam lagi apabila mendengar arahan Namjoon.

Jimin bangun dari duduknya tanpa suara sebelum meninggalkan Namjoon. Namjoon hanya mampu menggelengkan kepalanya melihat kedegilan Jimin. Dari dulu sampai sekarang tak pernah berubah.

   ♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡

A/n - I'm so sorry sebab update lambat. Ayein busy dengan class sampai tak sempat nak update fanfic ni. Terima kasih yang menunggu Ayein update fanfic. Thank you so much for the vote and comment. Love you all 😘😘

Ayein nak bagitau juga yang Ayein akan update novel baru. Tajuknya Secret Admire  . Ini novel melayu ketiga Ayein. Harap readers semua boleh support Ayein dengan baca,vote, comment and share novel Ayein.

The LastWhere stories live. Discover now