●6●

62 6 0
                                    

Jin baru sahaja selesai memakaikan Yoongi pakaiannya

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Jin baru sahaja selesai memakaikan Yoongi pakaiannya. Kemudian, dia melangkah keluar dari bilik rakannya itu. Yerim menunggu di hadapan bilik tidur Yoongi.

Oppa, Yoongi sunbae akan sihatkan? - Jin yang mendengar pertanyaan Yerim hanya menganggukkan kepalanya perlahan.

Jin terpandang lebam yang berada di leher dan bengkak di dahi Yerim.

Yerim, gwenchana? Kenapa leher kau lebam and dahi kau bengkak? - Yerim yang mendengar pertanyaan Jin terus menutup lebam dilehernya.

Yerim memberikan senyuman kelat.

Saya ok. Just terjatuh tangga semalam sebab kelam-kabut nak buka pintu rumah. - Jin hanya menggelengkan kepalanya mendengar jawapan Yerim.

Lain kali hati-hati. Kau pergi rehat dulu. Biar oppa yang jaga Yoongi. - Yerim hanya mampu menganggukkan kepalanya sebelum menuju ke biliknya.

Jin masuk ke dalam bilik tidur Yoongi dan menutup pintu bilik rakannya itu. Jin duduk dikerusi yang disediakan dan memerhatikan Yoongi yang sedang tidur itu.

Jin POV

Yoongi, asal kau seksa diri kau? Aku tahu yang kau terseksa tapi perlu ke kau seksa lagi diri kau? Pergi hospital psikiatri sekali je lepas tu tak nak pergi lagi sebab kau kata kau dah sihat. Tapi aku dan yang lain tau yang kau masih sakit dan sakit kau semakin teruk. Aish, Min Yoongi!

Ye...Ye..Yerim, miiii..mi..mi...a...mianhae... - Yoongi meracau.

Aku terus menuju ke arahnya dan cuba menenangkan dirinya yang menggigil.

Yah, Yoongi. Tarik nafas. Cuba bertenang. - aku memegang tangannya.

Yoongi hanya menggelengkan kepalanya. Matanya masih terpejam dan peluh mula terbit diwajah Yoongi.

Ye...Ye..Yerim! - Yoongi tak habis-habis menyebut nama budak perempuan yang jaga dia. Aku pelik dan aku cuba menenangkan Yoongi.

Yoongi akhirnya berhenti menggigil dan kembali bertenang. Aku menarik nafas lega sebelum kembali duduk dikerusi.

Apa hubungan Yoongi dengan Yerim? Kenapa Yoongi sebut nama Yerim masa Yoongi meracau?

Aku kena siasat perkara ni.

End of POV

♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡

Yoongi tersedar dari pengsannya dan memandang keadaan sekeliling. Dia sudah berada dibilik tidurnya. Yoongi teringat akan Yerim dan dia terus turun dari katilnya dan keluar dari biliknya dan menuju ke arah bilik Yerim.

Yoongi sudah berada dihadapan bilik Yerim. Dia mengetuk pintu bilik itu dengan perlahan. Selang beberapa saat, Yerim membuka pintu bilik tersebut dan terkejut melihat Yoongi berdiri dihadapan pintu biliknya. Dirinya dilanda perasaan takut tapi Yerim cuba sedaya upaya menepis perasaan itu.

Yerim memeluk erat tubuh Yoongi menyebabkan Yoongi kaku dengan tindakan Yerim.

Sunbae dah sedar. Tolong jangan buat Yerim risau lagi macam tadi - ujar Yerim lembut sambil mengeratkan lagi pelukannya.

A..a..aku... na..n..nak min...min.minta - belum sempat Yoongi menghabiskan kata-katanya, Yerim mencium lembut dan pantas bibir Yoongi menyebabkan Yoongi terdiam.

Itu bukan salah sunbae. Sunbae tak sedar masa tu. Yoongi sunbae tak perlu minta maaf.- ujar Yerim sambil menundukkan wajahnya memandang lantai.

Yoongi terkedu mendengar jawapan Yerim. Dia tak sangka yang Yerim memaafkan dirinya begitu sahaja selepas apa yang dia telah lakukan kepada gadis itu.

Yoongi memegang kedua belah bahu Yerim.

Pandang muka aku! - Yerim yang mendengar arahan Yoongi mengangkat wajahnya dan merenung tepat ke arah wajah Yoongi.

Aku dah rogol kau! Kenapa kau cepat sangat maafkan aku?! - Yerim terdiam mendengar pertanyaan Yoongi.

Ye..Ye...Yerim ci...cin...cintakan sun..sun..sunbae... - Yoongi menggelengkan kepalanya mendengar jawapan Yerim sebelum ketawa sinis.

Yerim terkejut melihat perubahan Yoongi.

Jung Yerim, kau cintakan aku?! Kau tau tak aku ni sakit ani gila!!! Kau tahu tak?! Kau tak akan selamat bila berada disisi aku!!! Aku ni gila!! - Yerim yang mendengar kata-kata Yoongi menggelengkan kepalanya dan air matanya hampir menitis tapi dia cuba bertahan.

Yerim tak kisah semua tu. Yerim tahu sunbae boleh sihat... Yerim tak nak sunbae keseorangan lagi.. Yerim sayang sunbae.. - Yoongi menggelengkan kepalanya dan melepaskan pegangannya.

Aku ni gila!! Aku tak layak untuk kau!! Aku dah biasa keseorangan!! Jebal!! Aku bagi kau masa untuk keluar dari rumah ni. Esok pagi, pastikan yang kau dah tak ada dalam rumah ni lagi! Aku tak nak tengok muka kau lagi!! - Yerim menangis mendengar tengkingan Yoongi. Yoongi langsung tidak memandang wajah Yerim dan terus berlalu meninggalkan gadis itu.

Yoongi memasuki biliknya dan menutup pintu biliknya dengan kasar. Jin yang mendengar semua pertelingkahan Yoongi dan Yerim terkedu di tangga.

Yerim jatuh terduduk di atas lantai dan menangis teresak-esak. Jin menaiki tangga dan menuju ke arah Yerim lalu memeluk erat tubuh gadis itu.

Yerim menangis teresak-esak didada Jin.

Tolong maafkan Yoongi - pujuk Jin.

Ye..Ye..Yerim me..me..me...memang ci...cin...cintakan dia.... Ke...ke...kenapa Yoongi sunbae tak percaya? - Jin terdiam mendengar pertanyaan Yerim.

Dia sendiri tak mampu memberikan jawapan kepada pertanyaan Yerim. Jin menenangkan Yerim dengan mengusap belakang tubuh gadis itu dengan lembut.

Yerim hanya mampu melepaskan tangisannya di dada Jin.

   ♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡

   ♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
The LastWhere stories live. Discover now