●19●

42 2 0
                                    

Yoongi menunggu di ruang sayap dengan penuh debaran

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Yoongi menunggu di ruang sayap dengan penuh debaran. Hari yang dia nantikan telah tiba. Perkahwinannya dengan gadis yang dia cintai, Jung Yerim. Ketika itu, Yerim masuk ke dewan kahwin diiringi oleh Jin. Yoongi terpaku melihat kecantikan Yerim.

Yerim menuju dengan berhati-hati ke arah Yoongi

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Yerim menuju dengan berhati-hati ke arah Yoongi. Sampai sahaja di sisi Yoongi, Yerim memberikan senyuman manisnya. Yoongi membalas senyuman tersebut. Yoongi memegang kedua belah tangan Yerim lalu mencium tangan gadis yang dia cintai. Selang beberapa minit, Yoongi dan Yerim telah sah menjadi suami isteri. Yoongi mencium romantis bibir Yerim dan memeluk erat tubuh gadis itu.

Rakan-rakan Yoongi dan Yerim menepuk tangan tanda mengucapkan tahniah kepada mereka berdua. Namun, Jimin hanya merenung kosong ke arah pasangan pengantin baru itu. Dia datang pun kerana di desak oleh Taehyung, kalau tak memang tak ingin dia datang hari ini.

Taehyung yang melihat perubahan Jimin terus menepuk perlahan paha rakannya itu. Jimin merenung tajam ke arah Taehyung.

Park Jimin, senyum la sikit. Yoongi hyung pandang kau tu - Jimin hanya menjeling tajam ke arah Taehyung sebelum bangun dari duduknya dan meninggalkan ruang sayap itu. Hatinya begitu sakit dan bengkak melihat perkahwinan gadis yang dia cintai bersama dengan rakannya sendiri iaitu Yoongi.

Yerim dan Yoongi hanya mampu memandang pemergian Jimin manakala Taehyung sibuk berbual dengan Sena.

-Fast Forward-

Yerim baru sahaja membersihkan dirinya. Yoongi pula entah hilang ke mana pun Yerim tidak tahu.  Yerim mengelap rambut basahnya dengan tuala. Ketika itu, ada sepasang tangan mengelap juga rambutnya. Yerim tersenyum nipis melihat suaminya, Yoongi mengelap rambutnya.

Oppa, cuti sampai bila? - Yoongi yang mendengar pertanyaan Yerim berfikir sejenak sebelum menjawab pertanyaan isterinya.

2 minggu je aku cuti. Wae? - Yerim yang mendengar pertanyaan Yoongi hanya menggelengkan kepalanya lalu memusingkan tubuhnya menghadap Yoongi.

Min Yoongi, boleh tak awak tukar panggilan aku-kau tu. Tak sedap la telinga Yerim dengar - Yoongi yang mendengar permintaan Yerim terus menggaru belakang telinganya yang tidak gatal.

The LastWhere stories live. Discover now