Yoongi melangkah masuk rumahnya. Gelap. Dia pelik melihat keadaan itu sebab selalunya apabila dia pulang dari kerja, Yerim akan menyambutnya diruang tamu.
Yerim? Aku dah balik - Jin yang berada di dapur yang mendengar suara Yoongi terus menuju ke arah ruang tamu.
Yoongi terkejut melihat Jin berada dirumahnya.
Hyung? Kau buat apa dekat sini? Yerim mana? - Jin yang mendengar pertanyaan Yoongi tersenyum nipis sebelum menjawab pertanyaan rakannya itu.
Yerim kau tak sihat. Itu yang dia call aku untuk datang rumah ni. She asked me to cook something for your dinner so I came here. - Yoongi menganggukkan kepalanya dan menuju ke tangga lalu menaiki tangga tersebut. Kemudian, dia menuju ke arah bilik utama menempatkan dia dan Yerim.
Yoongi melangkah masuk ke dalam biliknya dan terlihat Yerim terbaring lemah diatas katil.
Yerim? - Yoongi bersuara lembut.
Yerim yang mendengar suara Yoongi bangun dari pembaringannya lalu memberikan senyuman nipis.Chagi - ujar Yerim lemah.
Yoongi duduk disebelah Yerim lalu mengusap wajah gadis itu.
Kau okey tak ni? - tanya Yoongi lembut. Yerim menganggukkan kepalanya perlahan sebelum mencium dahi Yoongi.
Awak pergi la mandi dulu. Then pergi makan dengan Jin hyung. Saya dah makan bubur tadi - ujar Yerim agak lemah.
Yoongi menganggukkan kepalanya lalu bangun dari duduknya dan menuju masuk ke dalam bilik air dan mandi untuk membersihkan dirinya. Yerim kembali berbaring di atas katil. Dia memejamkan matanya dan selang beberapa saat dia kembali terlena.
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
Yoongi baru sahaja selesai menyemak kertas - kertas kerja yang perlu dia hantar ke ayahnya. Dia menuju ke bilik tidurnya lalu memasuki bilik tersebut. Yoongi berbaring di sebelah Yerim lalu memeluk erat tubuh gadis itu. Dia mencium lembut ubun-ubun kepala Yerim.
Good night my baby, Yerim - ujar Yoongi lembut sebelum memejamkan matanya. Mereka dua akhirnya berada di mimpi lena.
- Fast Forward -
" Puan Min suruh goda anak teruna dia. Aku memang minat dekat Yoongi tu sebab dia cool. Matang. I will get his love. Haha,"
Bisik hati Lauren lalu menuju ke ruang tamu Yoongi. Ketika itu, dia ternampak bingkai gambar besar Yoongi bersama dengan Yerim. Dirinya dilanda rasa cemburu melihat Yoongi mencium bibir Yerim dan Yerim membalasnya. Hati Lauren rasa panas dan ingin sahaja dia menurunkan gambar tersebut dari dinding.
Who are you?! - tanya Yoongi kasar dan dingin.
Lauren yang mendengar suara pujaan hatinya memusingkan tubuhnya lalu memberikan senyuman menggodanya.
I'm Han Lauren. Your future wife, Min Yoongi - Yoongi yang mendengar kata-kata Lauren terus mendengus kasar sebelum menuju ke arah gadis itu. Sampai sahaja dihadapan Lauren, Yoongi mencengkam kedua belah bahu gadis itu hingga menyebabkan Lauren menjerit kesakitan.
Aku.nak.kau.keluar.dari.rumah.
aku.sekarang! Aku.tak.nak.tengok.muka.setan! Bagitau.Puan Min.jangan.sampai.aku.bunuh
korang.berdua!! Go now!!! - ujar Yoongi begitu kasar dan dingin.Lauren hampir menitiskan airmatanya kerana Yoongi menguatkan lagi cengkaman tangannya. Dia dapat rasakan darah mengalir dibahunya.
But,but I love you.. I mean it...- Yoongi yang mendengar ucapan cinta Lauren ketawa sinis sebelum mencengkam wajah gadis itu.
Kau.cintakan.aku?! That.was.bullshit!! Hanya.seorang.yang.layak.untuk.mencintai.aku. Jung.Yerim!! Jangan.sampai.gila.aku.datang
balik.dan.aku.seksa.kau.. - ujar Yoongi dengan begitu dingin.Yoongi melepaskan cengkaman tangannya dan membuat isyarat tangan menghalau Lauren keluar dari rumahnya.
I akan pastikan you akan melutut sebab cintakan I - ugut Lauren.
Yoongi ketawa sinis sebelum memeluk tubuhnya.
Try me bitch!! - ujar Yoongi sedingin ais di kutub utara.
Lauren meninggalkan rumah Yoongi dengan perasan hati yang begitu panas. Dia nekad untuk memastikan Yoongi jadi miliknya.
Chagi, ada sesiapa datang rumah ke? - Yoongi yang mendengar suara Yerim menuju ke arah gadis itu lalu memeluk pinggang Yerim.
Just some stupid sale girl - ujar Yoongi lalu mencium lembut bibir Yerim dan Yerim membalas ciuman tersebut.
Babe, will you be my wife? - Yerim terkejut mendengar Yoongi melamar dirinya. Yerim memandang Yoongi tidak percaya.
Chagi are you okay? Did something bad happen? - Yoongi menggelengkan kepalanya lalu memegang kedua belah wajah gadis kesayangannya.
I really love you and I don't want to lose you. So will you be my wife, Jung Yerim? Do you want to be Mr.s Min Yerim? - Yoongi bertanya bersungguh-sungguh.
Yerim tanpa berfikir banyak terus bersetuju dan Yoongi tersenyum manis dan lega.
Dalam 2 minggu kita kahwin. - ujar Yoongi.
Chagi, tak cepat sangat ke? - Yerim kerisauan.
Lagi-lagi cepat lagi bagus sebab aku tak nak ada sesiapa ambil kau dari aku dan aku tak nak kehilangan kau. Hal perkahwinan semua, biar aku dan member aku settlekan just wedding dress, kau dengan member kau kena cari sendiri sebab Aku tak pasti kau suka wedding dress yang macam mana - ujar Yoongi lalu mencium lembut dahi Yerim sebelum mengangkat tubuh gadis itu memasuki bilik tidur utama mereka.
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
YOU ARE READING
The Last
FanfictionAsal kau masih terhegeh-hegeh dekat sini?! Aku dah cakap yang aku tak layak untuk kau! Aku ni gila! - Tengking Yoongi Even awak gila, saya tetap sayangkan awak, Yoongi.. - pujuk Yerim Walau apa pun yang terjadi, aku akan jadikan kau hak milik aku...