Summer Holidays

2K 92 7
                                    

V dan Jin sedang menonton cerita kartun Fairy Tail.Jungkook pula sedang baca komik sambil berbaring di sofa.J-hope yang baru saja keluar dari tandas, join sekali v dan jin menonton tv. Tiba-tiba muncul Joon,Jimin dan Suga  yang baru pulang dari beli makanan.

"Lamanya Hyung pergi."kata jungkook.

"Ramai sangat orang.Biasa la sekarang ni kan cuti musim panas.Mesti la banyak orang."jawab Suga.

Mereka semua dah berkumpul untuk makan kecuali jin dan v.

"Yah! Jin hyung , V korang tak nak makan ke.Asyik tengok kartun tu je.Dah besar pun masih tengok lagi gambar kartun."kata jimin.

"Sekejap,dah nak habis dah.Lagi tiga minit."kata V.

Setelah gambar Fairy Tail habis mereka pun pergi join makan.

"Hyung,sekarangkan cuti musim panas nak tak kita pergi bercuti.Bosan la duduk kat rumah?"cadang jungkook.

"Bagus juga idea kamu tu.Tapi kita nak pergi bercuti di mana?"tanya Joon.

"Hongkong"Kata Jimin.

"UK"Kata Suga.

"Jepun"Kata Jin.

"Rumah saya"Kata V.

"Nanti dulu,apa kata kita bercuti je dalam korea save sikit duit kita."

"Rumah saya dalam korea apa?"kata V.

"Yah! V serious la."Kata J-hope.

"Baiklah"Jawab v.

"Tempat mana ye yang menarik?"tanya J-hope.

"Pulau jeju."cadang suga

"Kita baru je pergi tahun lepas"kata jin.

"Busan"kata Jimin.

"Hyung, bukan ke kita baru je pergi busan dua bulan lepas."kata jungkook.

"Nak tak kita pergi kat tempat yang udara dia segar dan mempunyai permandagan yang cantik."kata  joon.

"Maksud hyung kawasan perkampungan macam tu"tanya jungkook.

Joon mengangguk.

"Tapi ada ke tempat penginapan kat tempat macam tu?"tanya suga.

"Aishh..tu la masalah orang yang tek pernah duduk kampung ni.Mesti la ada tapi kita kena la pandai cari."kata Jin.

Senyap.Mereka semua berfikir .

"Ha!"kata J-hope.Semua terkejut.

"Kenapa?"tanya mereka serentak.

"Empat tahun lepas saya dan family ada pergi satu kampung ni."

"Ada tempat penginapan ke?"tanya suga.   Aishh dia ni tak habis-habis.Memang orang Bandar betul la. -_-

"Mesti la ada."

"kat mana kampung tu?"tanya joon.

"emmm..."fikir J-hope.

"Saya tak ingat la."katanya lagi.

"Habis tu macam mana nak pergi kalau tak ingat."kata Jimin.

"Nanti saya call omma saya, mungkin omma saya masih ingat."

"ok la kalau macam tu."kata joon.

+++++++++++++++++++++

"Hyung saya dah tanya omma saya"kata J-hope yang baru saja keluar dari biliknya.Dia baru saja selesai call ommanya.

"Omma hyung ingat?"tanya V.

"Ya.Ni nama tempat tu." J-hope member sekeping kertas kecil kepda Jin.

 "Kampung Chongnam di wilayah daegu"baca Jin.   (hehehe...tempat tu hanya rekaan je.Tak tau la kalau ada ke tak)

"Tak pernah dengar pun nama kampung ni"kata V.

"Mungkin kampung ni tak popular sangat kot."kata Jimin.

"Ok.kita dah dapat alamat ni.Esok kita bertolak."Kata Joon.

"Cepatnya."kata V.

"Lagi cepat lagi bagus"kata Jin.

"Berapa hari kita nak tinggal di sana?"tanya V.

"Seminggu."jawab joon.

"Lamanya"

"Ok apa.Duduk rumah pun bosan juga.Lagipun kau duduk rumah pun bukannya buat apa pun.Asyik tengok tv dan main game je"kata jimin.

welcome° btsWhere stories live. Discover now