Cellar?!

534 41 1
                                    

V dah kepenatan mengetuk pintu dan meminta tolong.Dia terduduk di sambil bersandar pada pintu.Tadi dia terdengar Jhope dan Jin memanggilnya,tapi Jhope dan Jin tak dengar ketukan pintu tu.

Sekarang dah malam,bilik tu semakin gelap.Tambahan pula lampu tak boleh menyala.V ketakutan di situ.

Tiba-tiba V terdengar suara pertengkaran antara lelaki dan perempuan.V memulas tombol pintu dan pintu terbuka.Aikk.

Bila V keluar,dia dapat lihat sepasang suami isteri sedang bergaduh dan terdapat tiga orang kanak-kanak duduk di sebelah tangga.Mereka nampak ketakutan.V fikir tu mungkin anak kepada pasangan tu.

Perempuan itu berjalan ke arah anak-anak mereka dan menyuruh anak-anaknya itu ikut dia.

Pada masa yang sama,suami itu mengeluarkan pisau dari poketnya dan menuju ke arah isteri dan anak-anaknya.

"Hati-hati"jerit V.Tapi mereka seperti tak boleh mendengar jeritan dari V tu.

Lelaki tu mengelar leher isteri dan anak-anaknya.

V terkejut dengan kejadian yang berlaku di depan matanya.

V melihat lelaki itu mengangkat isterinya dan berjalan masuk ke dalam bilik yang dia terkurung tadi.Rupa-rupanya ada bilik bawah tanah di rumah tu.Lelaki itu meletakkan isteri dan anak-anaknya dalam bilik itu.

Lelaki itu mencuci darah-darah pada lantai.kemudian dia terus keluar dari rumah tersebut.

V macam tak percaya apa yang dilihat itu.Benda tu macam ilusi.

Tiba-tiba ada suara memanggil nama V.

"taehyung..."

"taehyung..."

V cari arah suara itu datang.Suara tu dari bilik yang dia terkurung tadi.V masuk ke dalam bilik itu dan tiba-tiba pintu tertutup lagi. Pintu ni rosak ke -_-'

Di hadapan V sekarang muncul perempuan tadi bersama anak-anaknya.Tapi muka mereka tak menakutkan seperti yang dia nampak sebelum ni.

"Tolong kami.Tolong kami."kata perempuan itu.

"Tolong bebaskan kami.'kata perempuan itu lagi sambil menagis.

Tiba-tiba mereka hilang dan V pun pengsan.


welcome° btsWhere stories live. Discover now