Jin dan Jhope sedang berbaring di atas katil masing-masing.(Dalam bilik ada dua katil).Tiba-tiba pintu bilik mereka diketuk.
"Masuk,tak kunci pun."Kata Jhope.
Tapi pintu tu tak terbuka pun.Ketukan tu pun dah berhenti.
"Mereka ni main-main la."rungut jhope.
Tiba-tiba pintu diketuk sekali lagi.Tapi kali ni sedikit kuat.
"Yah!jangan la main-main.Masuk saja pintu tak kunci pun."kata Jhope geram.Yalah asyik ketuk je tapi tak masuk pun.Main-main.
Ketukkan tu berhenti beberapa saat kemudia pintu diketuk lagi.
Disebabkan geram jhope pun bangun dari pembaringannya untuk pergi membuka pintu.Nak tengok siapa yang ketuk pintu.Jin hanya melihat jhope eprgi ke arah pintu.Tapi belum sempat Jhope hendak buka,seseorang telah buka pintu dari luar.
"V"kata jhope.
"Hyung,jom turun bawah,makan.Suga hyung masak ramen."kata v.Dia dah masuk dalam bilik hyungnya itu.
"Yah!V.Kanapa kamu main ketuk pintu kat bilik hyung."kata jhope.
"Ha?"V hairan.setahunya dia baru je sampai.Lagipun selalunya dia memang la akan ketuk pintu tapi selepas tu dia akan terus masuk walaupun orang yang ada dalam bilik tu tak kata apa-apa.
"Tak payah la pura-pura tak tahu.Hyung dah tahu dah."kata Jhope.
"Apa hyung cakap ni? Saya baru saja naik untuk panggil hyung dan Jin hyung makan."kata V.
Jhope terdiam memikirkan siapa yang ketuk pintu tersebut.Dia berfikir positif,mungkin member-mamber yang lain yang ketuk pintu.
"Yah,V.kenapa muka kamu,hyung tengok pucat je?"tanya jin.
"Munngkin penat sangat kot."Jawab V.Sebenarnya dia tak nak cerita apa yang dia alami tadi.
"Penat? Kamu buat apa penat.Masa perjalanan dalam kereta,kamu tidur je."kata jin.
"Penat tidur."kata V cuba buat lawak.Tapi sebenarnya tak lawak pun.
"Ada-ada saja"kata Jin.
"Jom la turun bawah.Mereka semua dah tunggu."kat V.Dia tak nak turun sorang-sorang dah.
"Mereka semua?"tanya Jhope.
"Ha'a,kitorang ada kat bawah dari tadi lagi.Just hyung dan Jin hyung je yang duduk di atas"kata V.
Tiba-tiba bulu roma Jhope meremang.Habis tu siap yang ketu pintu tadi?dia tanya dalam hati pada dirinya sendiri.
Jhope memandang Jin.Jin hanya menggangkan bahu.
Mereka bertiga sama-sama turun ke bawah.Mamber yang lain dah duduk di meja makan.
Kemudian mereka menjamah makanan.Selepas makan mereka pergi menonton tv."Korang semua nak pergi mana eso?'tanya jin.
"Nak tak kita pergi bersiar-siar kat kampung ni."cadang joon.
"Bagus juga cadangan hyung tu"kata jimin.
"Tak silap la.Di sini ada pantai tapi kalau nak ke sana kena naik kereta la sebab dia jauh sikit dari kampung ni."kata jhope.
"Kalau macam tu selepas kita ronda kampung ni kita pergi pantai pula."kata suga.
Semua mamber telah bersetuju dengan cadangan tu.
YOU ARE READING
welcome° bts
Horror❝Come In But Theres No Exit❞ Tujuh orang pelajar lelaki yang menghabiskan cuti musim panas mereka di sebuah kampung yang bernama Ghongnam di daerah Daegu. Mereka telah tinggal di sebuah banglo. Semasa tinggal di situ terdapat pelbagai kejadian pelik...