Mereka semua dah bersiap.
"Jom kita pergi."kata joon bersemangat.
Mereka semua naik kereta setelah mengunci rumah.
"Yah,V,Jhope kenapa korang berdua macam tak bermaya je."tanya suga.
"Semalam saya tak boleh tidur."jawab jhope.
"Saya pun"Jawab V.
"Kita nak sarapan dimana ni?"tanya Jungkook.
"Kita pergi sarapan di Bandar la.Lagipun nanti nak pergi ke pantai."jawab suga yang sedang memandu.
"Bukankah semalam kata nak pergi bersiar-siar dalam kampung."tanya jimin.
"Selepas kita pergi pantai.."kata joon.
10 minit kemudian mereka sampai di Bandar Daegu.Mereka memilih sebuah restoran makanan.
Seperti tadi V dan Jhope masih kelihatan lesu."Yah,macam mana korang boleh tidur lambat.Masa kita tengok tv semalam,bukan main lagi korang mmengantuk."kata Suga.
Jhope dan V tidak tahu apa yang patut mereka cakap.Mereka masih lagi mengantuk
"Jin hyung,saya nak tanya sikit."kata Jhope tiba-tiba.
Yang lain memberi perhatian pada Jhope.V pula tidur dengan meletakkan kepala atas meja dan berlapikan tangan.(korang tahukan macam mana).Tapi V masih memasang telinga untuk mendengar apa yang nak dikatakan Jhope.
"Mweo?"tanya Jin.
"Semalam hyung ada dengar tak bunyi orang ketuk pintu bilik kita."
"Hah?"Jin hairan.Kalau bunyi orang ketuk pintu mesti dia dah terjaga dari tidur sebab dia ni mudah terjaga.
Jhope pun mencerita apa yang dia alami semalam.Semua mamber terkejut dengan cerita Jhope.Tak masuk akal langsung.
"Ha,satu lagi.Tab saya tu tiba-tiba terpadam semalam dan tak boleh buka."kata Jhope.
"Mungkin habis beteri"kata Jimin.
"Tak mungkin sebab beteri tab tu full lagi.Tapi bila bangun je pagi tadi saya cuba hidupkan tab tu.Dan boleh pula."
Semua senyap selepas mendengar cerita Jhope tu.Seram.
"V,kamu pula kenapa tak boleh tidur.Sama macam Jhope juga ke?"tanya Jin.
"Hah?"
"Kamu alami kejadian macam Jhope juga ke?"tanya Jin sekali lagi.
"Eh,tak lah.Mungkin saya tak boleh tidur sebab masa perjalanan tu saya dah tidur lama kot."Kata V tipu.Sebenarnya dia tak nak cerita perkara sebenarnya,takut benda tu kacau dia lagi.Dalam tempoh satu hari dah dua kali dia kena.
Kemudian makanan yang mereka pesan telah pun sampai.Mereka pun makan dengan berselera.V dan Jhope dah cergas sikit bila makanan tiba.Makanan nombor satu katakan.
YOU ARE READING
welcome° bts
Horror❝Come In But Theres No Exit❞ Tujuh orang pelajar lelaki yang menghabiskan cuti musim panas mereka di sebuah kampung yang bernama Ghongnam di daerah Daegu. Mereka telah tinggal di sebuah banglo. Semasa tinggal di situ terdapat pelbagai kejadian pelik...