Kikiki

527 38 0
                                    

Di rumah ahjumma.

"Jongki hyung,saya nak tanya sesuatu boleh?"tanya Jin semasa mereka sedang duduk berehat di luar rumah.

"Tanya la."kata jongki.

"Hyung anak sulung En.Lee tu kawan hyung ke?"tanya Jin.

Jongki mengangguk kepala.

"Sekarang ni dia berada di mana?"tanya suga.

"Selepas kes pembunuhan tu,dia tinggal di sini.Tiga bulan selepas kes tu kami ada peperiksaan besar.Sementara nak tunggu keputusan kami kerja di gerai halmeoni hyung.Tapi kami dapat tahu En.Lee bakal dilepaskan sebab tiada bukti yang kukuh.Bila dapat keputusan ,dia dapat keputusan cemerlang.Jadi dia terus sambung belajar di China sebab tak nak En.Lee cari dia.Jadi sekarang ni dia jadi doktor di China."cerita Jongki.

"Dia dah tahu tentang benda ni"tanya jimin.

"Dah.'jawab jongki.

"Mungkin dia akan minta pertukaran balik semula ke korea dan akan bertugas di seoul."kata jongki lagi.

"Hyung saya tertanya-tanya kenapa hyung tak dapat tawaran kerja doktor ke,guru ke atau apa-apa perkerjaan yang bagus-bagus?Keputusan hyung tak baik ke?"tanya jungkook.

"Bukannya dia tak dapat tawaran.Lepas ja habis sambung belajar dia dapat tawaran jadi doktor.Tapi dia tolak."kata ahjumma yang tiba-tiba saja datang pada mereka.

"Kenapa hyung tolak?"tanya joon.

"Sebab hyung nak jaga halmeoni,"jawab jongki.

$$$$$

Pada hari kelima,mereka pun bertolak pulang ke seoul dengan banyak pengalaman yang mereka lalui sepanjang percutian.

-Tamat-

welcome° btsWhere stories live. Discover now