Mereka terpegun melihat suasana di kampung Ghongnam.Suasana sunguh cantik.Banyak gerai yang ada di sini.Macam-macam di jual dari makanan hinggalah ke barang-barang dan pakaian.
Tiba-tiba joon tertarik dengan makanan yang dijual di sebuah gerai.Joon menghampiri gerai tersebut.
"Ahjumma,ini apa?"tanya joon.
"Ahh...ini Hotteok"
"Sedap tak?"tanya joon.
"Cuba la kalau nak tahu sedap ke tak"kata Ahjuma itu sambil menghulurkan satu pada joon.Apa lagi joon terus ambil la.
Mamber-mamber yang lain turut sama menghampiri kedai itu.
"Wah!!sedapnya hattook ni"kata joon
"Bukan hattook la hyung tapi hotteok."kata V.
"Apa-apa je la.korang mesti rasa,kalau tak rugi"kata joon.Entah berapa banyak dia makan.
Mereka yang lain turut rasa hotteok tu.Di gerai tu bukan saja ada jual Hotteok tapi ada makanan-makanan lain seperti kimbap,tteokbokkiYungwa dan macam-macam lagi.
"Ahjumma,tak penat ke jual semua ni sorang-sorang."tanya suga.
"Cucu ahjumma ada.Dia yang selalu bantu."
"Mana cucu ahjumma tu?"tanya jimin.
"Dia keluar sekejap.Sekejap lagi dia balik la tu."
"Oooooo..."kata mereka serentak.Mereka berselera makan makanan yang dijual di situ.
Tiba-tiba seorang lelaki datang dari arah belakang ahjumma itu.Mereka fikir mungkin itulah cucu yang dimaksudkan ahjumma itu.
Setelah kenyang mereka makan di situ.Mereka pun bersedia untuk pergi,tapi sebelum tu mereka kena bayar dulu.Dan mangsanya ialah Joon la.hehehe
"Anak-anak ni dari mana?"tanya ahjumma ketika joon membuat bayaran.
"Kami semua ni dari seoul.Kami datang bercuti di sini"
"Oooo...jadi anak-anak tinggal kat mana di sini?"
"Di rumah banglo atas bukit tu."jawab joon.
Muka ahjumma tu nampak terkejut dan cucunya tiba-tiba memandang mereka.
"Kenapa ahjumma?"tanya jimin hairan melihat reaksi ahjumma dan cucunya itu.
"Ah...tak ada apa-apa."jawab ahjumma itu cepat-cepat.
Kemudian mereka bertujuh pun meneruskan perjalanan mereka berjalan-jalan di kampung itu.
@@@@
"Halmeoni,kenapa tak beritahu je mereka?"tanya cucunya tidak puas hati.
"Joong ki,kamu tahu kan kita semua dah diberi amaran oleh En.Lee supaya jangan masuk campur."
"Tapi,berapa ramai nak jadi mangsa.Dia tu memeng pentingkan diri dan duit saja."
"Kita tak ada apa-apa hak."
"Tapi saya dah tak boleh tahan tengok ramai yang kena kacau setiap kali mereka duduk rumah tu"
"Nak buat macam mana.Mereka semua tu buka tahu kisah rumah tu."
"Sebab mereka tak tahu la kita kena beritahu.Nanti lagi ramai yang kena kacau.En.Lee bukannya pentingkan keselamatan tapi hanya mementingkan duit je.Kejam sungguh dia tu"
"Joong ki kamu kena jaga mulut kamu tu."Ahjumma sedikit marah.
YOU ARE READING
welcome° bts
Horror❝Come In But Theres No Exit❞ Tujuh orang pelajar lelaki yang menghabiskan cuti musim panas mereka di sebuah kampung yang bernama Ghongnam di daerah Daegu. Mereka telah tinggal di sebuah banglo. Semasa tinggal di situ terdapat pelbagai kejadian pelik...